Utama Migrain

Kemurungan. Afobazole?

tidak. jangan tanya soalan. Saya tidak bertanya. bantuan psikologi. Sudah tentu saya perlukan, jadi saya mahu berada dalam mood yang baik.

Saya berminat dengan Afobazole. siapa yang minum? menolong?

Orang Parsi, Orang Baru, wanita Valerian tidak mengambil saya!

Ya, saya sudah mula minum! ia dijual tanpa preskripsi!

yang minum afobazole?

Ya, saya sudah mula minum! ia dijual tanpa preskripsi!

yang minum afobazole?

Dan hanya bir yang membantu saya dari kemurungan. Secara amnya, keadaan kemurungan sudah biasa bagi saya, secara amnya saya seorang gadis yang tertekan. Anda boleh belajar hidup dengan kemurungan! Ambil seperti biasa.

Afobazol: ulasan doktor. Penekan

Situasi tertekan menanti seseorang di setiap langkah, dan agar sistem saraf dapat teratur, kadang-kadang anda harus menggunakan ubat. Afobazol tergolong dalam ubat penenang moden dan popular. Ulasan doktor menunjukkan fakta bahawa ubat itu dapat diterima dengan baik oleh pesakit dan tidak ketagihan setelah terapi berpanjangan. Dos dikira secara individu dalam setiap kes oleh doktor yang merawat.

Afobazol: maklumat umum

Penenang adalah nama biasa bagi sekumpulan ubat-ubatan yang mempengaruhi sistem saraf pusat. Secara asalnya, mereka dibahagikan kepada tumbuhan dan sintetik.

Ubat Afobazol menyertai barisan kecemasan selektif. Arahan mengatakan bahawa tidak ada ciri kesan sampingan kumpulan penenang benzodeazipine dalam alat ini. Ia mempunyai kesan anti-kegelisahan, pengaktifan dan memberi kesan positif kepada keadaan umum. Mengambil ubat, anda tidak boleh takut dengan ketagihan badan, gangguan ingatan atau berlakunya "sindrom penarikan" setelah tamat kursus.

Afobazol adalah produk perubatan (psikotropik) pembuatan Rusia. Anxiolytic mempunyai beberapa kelebihan berbanding dengan beberapa antidepresan dan penenang dari siri benzodeazepine. Penyelidik yang mengembangkan ubat tersebut mendakwa bahawa tidak ada akibat negatif yang biasanya menyertai proses rawatan dengan ubat penenang. "Afobazole", komposisi yang tidak menyebabkan kesan relaksasi otot yang menyedihkan, tidak membentuk ketergantungan ubat.

Kajian klinikal Afobazole mengesahkan keberkesanannya. Ujian ini melibatkan kedua-dua wanita dan lelaki berusia 18 hingga 60 tahun dengan gangguan neurotik. Hasil pertama meningkatkan keadaan emosi dan mengurangkan kegelisahan dicatat sudah 3-10 hari selepas permulaan ubat.

Selepas terapi selama 6 minggu, hampir semua pesakit mengalami remisi separa atau lengkap. Alat ini diakui benar-benar selamat untuk digunakan dalam bidang perubatan apa pun. Walaupun terdapat penjualan percuma di farmasi, sebelum digunakan, anda harus berjumpa doktor untuk menetapkan diagnosis dan menetapkan rejimen rawatan yang sesuai.

Komposisi dan bentuk pelepasan

Hari ini, anda boleh membeli bentuk tablet ubat "Afobazol." Komposisi setiap tablet adalah 5 atau 10 mg bahan aktif fabomotizole hidroklorida (morpholinoethylthioethoxybenzimidazole). Komponen tambahan - pati kentang, magnesium stearat, laktosa monohidrat, povidone.

Bagaimana ubat itu berfungsi??

Aksolitik selektif dalam komposisi agen membolehkan anda mencegah perubahan reseptor yang bergantung pada membran. Ini seterusnya membantu mengurangkan kegatalan, ketidakselesaan, kegelisahan, dan ketakutan. Berkat ubat, tidur dinormalisasi, lonjakan tenaga penting muncul, keadaan fizikalnya pulih.

Gejala gangguan somatik yang berkaitan dengan sistem pernafasan, kardiovaskular, deria, pencernaan akhirnya berhenti menampakkan diri dan mengganggu pesakit. Hasil terapi harus dinilai pada minggu ke-4 rawatan, apabila kesan maksimum ubat Afobazol tercapai. Ulasan doktor menunjukkan penstabilan tekanan darah (tekanan sering menyebabkan hipertensi) setelah mengambil ubat. Gejala gangguan autonomi (peningkatan degupan jantung, gegaran, rasa kekurangan udara, sakit dada) juga berkurang.

Kesan ubat ini berterusan selama 2 minggu selepas akhir dos. Pesakit tidak lagi merasa takut dan bimbang. Serangan otot berkedut, pening disekat, perhatian ditingkatkan. Berbanding dengan benzodiazepin, kesan terapeutiknya kurang ketara.

Apabila "Afobazole" diresepkan?

Penggunaan ubat penenang sangat relevan bagi orang yang mengalami rasa tidak selamat, kecurigaan, manifestasi emosi yang ganas sebagai tindak balas terhadap situasi kehidupan yang negatif. Sebagai sebahagian daripada terapi kompleks, ubat ini diresepkan kepada pesakit dengan asma bronkial, hipertensi, insomnia kronik, dan patologi onkologi..

Penerimaan "Afobazolum" ditetapkan tanpa gagal dengan masalah berikut:

  • neurasthenia dan neurosis;
  • lupus eritematosus sistemik (penyakit autoimun);
  • iskemia jantung;
  • penyakit dermatologi (psoriasis, eksim, lichen);
  • pengekodan ketagihan alkohol dan merokok;
  • sindrom pramenstruasi;
  • sindrom iritasi usus;
  • patologi onkologi;
  • Keresahan
  • cardiopsychoneurosis.

Ubat ini boleh digunakan dalam tempoh peningkatan kegembiraan, misalnya, sebelum lulus ujian atau ketika menukar pekerjaan. Bagi setiap pesakit, rejimen terapi individu dan dos persiapan Afobazol ditandatangani. Analog ubat mengandungi bahan aktif lain, tetapi mempunyai kesan terapeutik yang paling serupa. Ubat optimum untuk terapi hanya dapat dipilih oleh pakar, setelah memeriksa pesakit.

Cara pengambilan Afobazole?

Arahan untuk ubat adalah dokumen penting yang harus diketahui oleh setiap pesakit sebelum mula menggunakan produk. Menurut penjelasan, tablet diambil selepas makan. Dos tunggal optimum ialah 10 mg. Sekiranya perlu, doktor yang hadir dapat menyesuaikan nilai ini. Bergantung pada diagnosis, ia berbeza-beza lebih kecil dan lebih besar. Minum ubat penenang 3 kali sehari pada selang waktu yang hampir sama. Tempoh maksimum kemasukan adalah 3 bulan, selepas itu anda perlu berehat sebentar.

Untuk rawatan yang singkat, anda boleh membeli ubat itu dalam kotak kadbod 10 atau 20 tablet. Ia juga terdapat di bank berharga 50 dan 100 keping. Isi padu seperti ini paling baik digunakan sekiranya terapi jangka panjang dengan Afobazole diperlukan. Harganya bermula dari 280 rubel. dan bergantung pada dos bahan aktif.

Hasil penggunaan produk muncul pada masa yang berlainan. Pada sesetengah pesakit, peningkatan dalam keadaan emosi sudah diperhatikan pada hari ketiga kemasukan, pada yang lain - agak kemudian. Produk ini diserap dengan baik dari dinding usus dan cepat dikeluarkan dari badan..

Afobazol: kontraindikasi

Walaupun terdapat komponen keselamatan dan ketoksikan yang relatif, ubat ini masih dilarang diambil semasa mengandung dan menyusui. Tanpa pelantikan doktor, kanak-kanak di bawah 18 tahun tidak boleh diambil. Orang yang mempunyai intoleransi terhadap bahan penyusunnya harus dihalang daripada menggunakan ubat tersebut..

Beberapa pesakit melaporkan mengantuk setelah mengambil Afobazole penenang. Ulasan doktor mengesahkan kemunculan gejala seperti itu sekiranya berlaku peningkatan dos harian yang disyorkan. Sekiranya anda mengikuti arahan pakar, ubat ini dapat meningkatkan kepekatan. Oleh itu, ia diluluskan untuk digunakan jika perlu, mekanisme kawalan.

Kesan sampingan

Perkembangan reaksi alergi adalah mungkin dengan intoleransi laktosa, yang merupakan sebahagian daripada penyediaan Afobazol. Overdosis jarang berlaku dan menampakkan diri dalam bentuk kesan penenang yang ketara. Oleh kerana ubat itu cepat dihilangkan dari badan, keadaan ini biasanya hilang dengan sendirinya. Kadang kala perlu menyuntik kafein (sodium benzoat) secara subkutan.

Pada permulaan terapi, reaksi yang tidak diingini terhadap Afobazole mungkin muncul. Kesan sampingan dalam bentuk loya dan muntah berlaku selepas pemberhentian ubat. Sekiranya gejala berterusan, dapatkan rawatan perubatan..

Adakah ubat itu sesuai dengan alkohol?

Soalan ini menarik minat hampir semua orang yang mengambil ubat penenang. Obat penenang Afobazol dan alkohol yang sesuai sepenuhnya. Komponen ubat tidak meningkatkan kesan narkotik etanol, tetapi sebaliknya, menekan. Oleh itu, mabuk dari sebilangan kecil minuman bertaraf tinggi tidak dapat dirasakan. Sebaliknya, alkohol tidak mempengaruhi proses penyembuhan dengan cara terbaik dan mengurangkan keberkesanannya..

Anobiolytic Afobazole dan alkohol tidak diingini pada masa yang sama. Ubat ini sering digunakan dalam rawatan gejala penarikan, apabila sukar bagi pesakit untuk menahan diri untuk tidak minum alkohol atau nikotin. Alat ini memudahkan pemindahan tempoh ini. Ia juga membantu melegakan mabuk, "memulakan" sistem saraf pusat.

Interaksi dengan ubat lain

Sekiranya beberapa ubat penenang digunakan serentak untuk rawatan, kesannya tidak selalu lebih ketara. Tidak masuk akal untuk mengambil "Afobazole" dengan ubat penenang ringan berdasarkan ramuan perubatan.

Selalunya, cukup untuk mengambil Afobazol sahaja. Keserasian dengan ubat penenang atau nootropik lain akan terserlah dalam bentuk kesan anti-kegelisahan yang ketara. Ubat epilepsi akan bekerja lebih keras.

Cara mengganti?

Sehingga kini, syarikat farmaseutikal menawarkan pelbagai pilihan ubat penenang, baik semula jadi dan sintetik. Sekiranya perlu, anda boleh memilih pengganti ubat "Afobazol". Analog akan mempunyai komponen aktif lain dalam komposisi, tetapi kesan terapi akan sama. Ubat-ubatan yang dapat menghilangkan sindrom kebimbangan dan kekeliruan termasuk:

  • Diazepam
  • Adaptol "
  • "Phenazepam";
  • "Elinium";
  • Amizil
  • Atarax
  • Tenoten
  • Berterusan
  • Mebix
  • Phenibut
  • Tranquesipam;
  • "Neurophazole" (sinonim untuk ubat "Afobazol").

Pengganti mempunyai kesan terapi yang serupa, tetapi ia tidak dapat dibandingkan dengan ubat asalnya. Ubat yang optimum harus dipilih oleh doktor yang merawat, dengan mengambil kira diagnosis pesakit dan adanya intoleransi individu terhadap komponennya. Cukup sukar untuk mengatasi manifestasi neurosis dengan sendirinya, kerana ubat-ubatan hanya dapat menghilangkan gejala penyakit, tetapi tidak menyelesaikan penyebab masalahnya.

Apa yang pesakit dan doktor katakan?

Pelbagai keadaan hidup selalu "memukul" saraf, memprovokasi penampilan serangan panik, kemurungan, ketakutan akan hari esok. Tidak semua orang dapat mengatasi keadaan dan kemurungan yang tertekan. Untuk mendapatkan bantuan dalam situasi seperti itu, anda harus menghubungi pakar neurologi. Ramai pakar lebih suka memberi ubat penenang Afobazol kepada pesakit mereka. Ubat ini memerlukan ulasan yang lebih positif daripada doktor, walaupun ada yang menganggap ini sebagai kesan plasebo, walaupun sebilangan besar orang telah dipulihkan oleh kegelisahan untuk kesihatan yang baik dan keadaan emosi yang stabil. Pesakit yang menderita kegelisahan yang berterusan dan cenderung bimbang, mengatakan bahawa ubat ini benar-benar membantu dan menekan gejala yang tidak menyenangkan, sekiranya kasusnya tidak berjalan.

Sebilangan besar pesakit yang mengambil ubat mencatat kesan terapeutik yang cepat secara harfiah dari hari pertama kemasukan. Serangan panik berhenti, yang sering disertai dengan takikardia dan kekejangan di dada dan tekak. Keadaan yang tenang membolehkan anda menilai keadaan dengan betul dan mencari jalan untuk menyelesaikan masalah..

Ulasan negatif agak jarang berlaku dan terutama berkaitan dengan kemunculan kesan sampingan. Sebilangan pesakit tidak merasakan perubahan dalam keadaan psikologi mereka menjadi lebih baik setelah mengambil Afobazol. Overdosis anxiolytic secara praktikal dikecualikan jika anda mematuhi sepenuhnya arahan pakar neurologi dan tidak melebihi dos.

Sekiranya saya mengambil Persen dan bukannya Afobazol?

Persen adalah ubat penenang berasaskan tumbuhan. Ia terdiri daripada daun pudina, balsem lemon, ekstrak akar valerian perubatan. Asal semula jadi secara positif mempengaruhi gejala kegelisahan, mudah marah, mendorong tidur normal tanpa serangan mengantuk pada waktu siang. Semasa memilih "Afobazole" atau "Persen" untuk rawatan, perlu diingat bahawa kesan yang pertama lebih ringan berbanding dengan sioksitik sintetik.

Penenang berasaskan tumbuhan boleh digunakan dalam pediatrik di bawah pengawasan ketat doktor. Persen meningkatkan perhatian, menenangkan dan membantu mengatasi insomnia. Ia boleh diresepkan dalam terapi kompleks dengan dystonia vegetovaskular, sindrom penarikan ubat kuat. Sebagai profilaksis, disyorkan semasa berada dalam keadaan tekanan yang berterusan..

Seorang pakar harus memilih antara dua ubat penenang. Dalam kes yang lebih ringan, kadang-kadang cukup untuk mengambil ubat penenang berdasarkan ramuan perubatan. Sekiranya keadaan memerlukan ubat "serius", pesakit diberi Afobazol. Kontraindikasi penggunaan Persena - tekanan darah tinggi, kehamilan, kanak-kanak di bawah umur 3 tahun dan intoleransi individu terhadap komponen.

Afobazol atau Adaptol?

Adaptol penenang tergolong dalam kumpulan anxiolytics dan mempunyai kesan terapeutik yang sama dengan Afobazol. Penggunaan ditunjukkan untuk neurosis, ketidakstabilan emosi, tekanan pelbagai etiologi. Membantu mengurangkan keinginan untuk nikotin dan meningkatkan toleransi terhadap antipsikotik.

Ujian klinikal telah mengesahkan kesan positif ubat pada aktiviti mental. "Adaptol" juga meningkatkan kadar reaksi ketika mengendalikan pelbagai mekanisme dan tidak menyebabkan rasa mengantuk pada siang hari. Bahan aktif ubat adalah mebicar (dalam satu kapsul mengandungi 300 mg). Tidak ketagihan dan ketagihan.

Ubat ini dilarang untuk kanak-kanak di bawah 10 tahun, wanita hamil dan menyusui. Kesan sampingan (pening, kelemahan) hanya berlaku dengan kelebihan dos Adaptol yang disyorkan.

Ramai pesakit yang pertama kali menggunakan Afobazole, dan kemudian Adaptol, menyatakan bahawa kesan penenang yang terakhir adalah lebih lemah. Afobazol benar-benar mempunyai kesan anti-kegelisahan yang ketara. Dia dapat mengatasi gejala serangan panik, mengatasi rasa takut dan menghilangkan gangguan vegetatif (mulut kering, pening tiba-tiba). Analog Latvia masuk akal hanya dalam kes ringan, dengan gangguan neurologi kecil.

Adakah mungkin untuk menggantikan Afobazol dengan Phenibut?

Ubat "Phenibut" merujuk kepada ubat nootropik yang berasal dari asid gamma-aminobutyric. Mampu mengatasi ketegangan, kegelisahan, kegelisahan. Membantu mengaktifkan kemampuan mental dan membantu menumpukan perhatian. Ini disebabkan peningkatan bekalan darah ke tisu otak. Produk ini tidak beracun dan selamat sepenuhnya. Ia dikeluarkan dari badan 3 jam selepas pentadbiran. Walaupun terdapat beberapa aspek positif ubat ini, ubat ini lebih teruk ditoleransi oleh pesakit dan sering menyebabkan akibat yang tidak diingini dan ketagihan terhadap sistem, tidak seperti Afobazol.

Pakar tidak mengesyorkan menggunakan agen nootropik selama lebih dari 6 minggu, agar tidak menyebabkan ketagihan. Ubat ini mempunyai kesan anti-kegelisahan yang lebih kuat (menurut ulasan pesakit) daripada Afobazol.

Harganya tidak kurang pentingnya ketika memilih ubat, dan Phenibut boleh dipanggil ubat yang berpatutan dengan selamat berbanding dengan generasi baru yang mengalami kegelisahan (kos - kira-kira 120 rubel). Perlu diingat bahawa semasa rawatan dengan ubat penenang ini, dilarang meminum minuman beralkohol. Phenibut dan etanol mempunyai kesan yang sama dan menghalang sistem saraf pusat. Sering kali, Afobazol dan Phenibut diresepkan untuk rawatan alkoholisme kronik, ketika pesakit menderita gangguan ingatan, kehilangan minat dalam hidup, dan mengalami gejala penarikan.

Berbanding dengan Afobazole, kontraindikasi terhadap penggunaan Phenibut agak meluas. Ubat itu, mengikut arahan, diambil dengan berhati-hati sekiranya terdapat ulser peptik dan patologi hati. Di bawah pengawasan ketat doktor, ubat penenang digunakan dalam rawatan kanak-kanak di bawah 8 tahun. Semasa mengandung, pengilang menasihatkan untuk tidak menggunakan produk ini, kerana data mengenai kajian tersebut tidak tersedia. Sekiranya terdapat gejala berlebihan (mengantuk, muntah, tekanan darah rendah), perlu segera membilas perut.

Afobazole, perlukan ulasan))

Saya memutuskan di sini untuk minum sesuatu yang menenangkan.

Saya tidak suka Persen dengan keterangan, Novopassit nampaknya tidak ada apa-apa, tetapi ibu baptis (bekerja di syarikat farmasi) mengatakan bahawa dengan kejayaan yang sama anda boleh menggunakan valerian biasa.

Dinasihatkan Grandaksin atau Afobazol.

Menurut keterangan tindakannya, saya paling suka Afobazole, gadis-gadis yang minum, berkongsi, ada kesan dan apa.

Komen Pengguna

Afobazole membantu mengatasi sedikit perasaan gelisah dan mudah marah. Tetapi jika kejutan emosi yang teruk berlaku, maka di sini dia tidak berdaya. Dalam keadaan ini, lebih baik daripada valocordin, pada pendapat saya tidak ada yang dapat membantu.

Phenibut membantu saya yang terbaik dari kegembiraan dan tekanan yang melampau. Saya tidak ingat syarikat mana yang saya gunakan, beberapa orang Amerika. Seperti SNS Smart atau Primaforce. Ia menenangkan neurosis dan panik. Anda boleh mengambil sehingga 2 bulan dengan kadar 1000-1500 mg sehari (sehingga 3 kapsul). Ia mula bertindak dengan segera, 20-40 minit selepas pentadbiran. Tidak ada rasa mengantuk atau penenang. Sebaiknya minum 30-40 minit selepas makan. Anda boleh mengambil pemandu. Dijual secara bebas dalam pemakanan sukan.

1. Seorang pakar neurologi menetapkan perkara jahat ini kepada saya, kemudian dia juga meluluskan pakar kardiologi, sejak hari pertama pengambilan, kesihatan saya mulai bertambah buruk, nampaknya saya hanya semakin teruk, gejala kesan sampingan mula meningkat: sakit kepala, vasospasme di kepala (yang paling teruk, mereka duduk lebih keras panik, tekanan meningkat dari ini, menyebabkan ambulans 3 kali dalam seminggu), sakit di jantung (gemetar, kesemutan, mati rasa), kemudian impuls mula sakit di mana-mana (di lengan, kaki, di bahagian tubuh yang berlainan), sakit di perut, dalam seminggu Saya sudah mula lelah, dan saya menjadi mudah marah beberapa kali, insomnia muncul 1-2 hari selepas permulaan majlis resepsi.

2. Saya menyedari bahawa ada sesuatu yang tidak betul, naik untuk mencari ulasan mengenai ubat tersebut dan menemui IT ini, apa yang mengejutkan saya apabila saya melihat bahawa orang menulis tentang gejala yang sama. Keesokan harinya saya menghabiskan tanpa afobazole, setengah hari masih sosis, tetapi pada waktu petang keadaannya bertambah baik. Untuk memastikannya, saya minum pil itu berulang kali saya mula sosej dengan kesan sampingan yang sama!

3. Ulasan positif yang ada, saya yakin bahawa mereka dibayar, semuanya menulis seperti cetak biru menulis semula dengan bodoh dari arahan betapa indahnya! Dengan begitu banyak negatif dari orang, kotoran ini mesti dilarang menjual sama sekali! Dan doktor yang menetapkannya (mereka dibayar kepada syarikat farmaseutikal) dalam percubaan!

Ulasan Afobazol (Afobazol)

ubat aktif

Bagus dan ada kesannya jika anda minum kursus

Secara peribadi, saya sangat membantu

  • Kongsi ulasan
  • Balas kepada pengarang
  • Saya setuju dengan pengarang
  • Saya tidak bersetuju dengan pengarang
  • Mengeluh
  • Mengkaji Halaman

Suka

Afobazole selamat dari perceraian yang sukar

Helo kepada semua yang membaca ulasan saya! Saya harap ia berguna!

Agar tidak mereda, saya akan segera menulis - tablet berfungsi. Tidak segera, setelah kira-kira seminggu, tetapi kesannya terserlah. Kurangnya kesan cepat lebih daripada dikompensasi oleh tempoh tablet. Selepas kursus, kesannya dirasakan selama 1-2 bulan, semuanya bergantung pada sejauh mana saraf anda gemetar :))

Saya menulis perkara utama, sekarang saya akan memukul secara khusus. Baca ulasan Hai semua yang membaca ulasan saya! Saya harap ia berguna!

Agar tidak mereda, saya akan segera menulis - tablet berfungsi. Tidak segera, setelah kira-kira seminggu, tetapi kesannya terserlah. Kurangnya kesan cepat lebih daripada dikompensasi oleh tempoh tablet. Selepas kursus, kesannya dirasakan selama 1-2 bulan, semuanya bergantung pada sejauh mana saraf anda gemetar :))

Saya menulis perkara utama, sekarang saya akan memukul secara khusus. Afobazol disyorkan kepada saya oleh sepupu, dia bekerja sebagai doktor. Saya memerlukannya setelah bercerai dengan suami saya. Sebelum itu, saya telah mencuba pelbagai ubat penenang, kebanyakan yang saya lihat di TV (mangsa iklan, ya) :), tetapi yang saya kecewa, tidak ada kesan selain mengantuk. Afobazole minum 30 mg sehari, iaitu satu tablet 3 kali sehari. Saya membaca di suatu tempat, diduga itu ketagihan - tidak ada yang serupa, dibatalkan dengan tenang dalam sebulan, tidak ada sindrom penarikan - tidak lain hanyalah rasa tenang dan damai :)). Setelah berlakunya perceraian, saya berehat untuk menyelesaikan masalahnya. Itu tiga tahun lalu. Sejak itu, kira-kira dua kali setahun saya minum dengan kadar bulanan, ia membantu saya sentiasa mengawal diri dan dikumpulkan sebanyak mungkin.
Kesan sampingan: arahan mengandungi minimum, dinyatakan bahawa mungkin terdapat reaksi alergi atau sakit kepala. Tidak satu pun yang lain muncul. Saya secara amnya bertoleransi dengan ubat.

Oleh itu, Afobazole benar-benar berfungsi, tetapi lebih baik tidak melakukan rawatan diri, tetapi berunding dengan pakar.

  • Kongsi ulasan
  • Balas kepada pengarang
  • Saya setuju dengan pengarang
  • Saya tidak bersetuju dengan pengarang
  • Mengeluh
  • Mengkaji Halaman

Dia menolong mengharungi masa yang sukar dalam hidupnya

Afobazole bukan yang pertama mengambil dan saya fikir jauh dari masa terakhir. Teman wanitanya mengesyorkan kepada saya ketika beberapa peristiwa berlaku dalam hidup saya kerana saya benar-benar jatuh dari kebiasaan biasa. Saya tidak akan membahas secara terperinci, tetapi saya tidak mahu bertahan lagi dan tidak mahu sesiapa pun. Pada mulanya saya tidak percaya bahawa sebilangan pil yang boleh dibeli tanpa preskripsi akan membantu saya. Baca ulasan Afobazole bukan yang pertama menerima dan saya fikir ia masih jauh dari masa terakhir. Teman wanitanya mengesyorkan kepada saya ketika beberapa peristiwa berlaku dalam hidup saya kerana saya benar-benar jatuh dari kebiasaan biasa. Saya tidak akan membahas secara terperinci, tetapi saya tidak mahu bertahan lagi dan tidak mahu sesiapa pun. Pada mulanya saya tidak percaya bahawa beberapa pil yang boleh dibeli tanpa preskripsi akan membantu saya, tetapi saya mengambil semua kemungkinan pilihan, jadi saya memutuskan untuk mencuba.

Pakej ini mengandungi 60 tablet, yang cukup untuk 20 hari kemasukan (masing-masing, anda perlu minum 3 tablet sehari). Cukup dengan margin untuk minum kursus minimum dua minggu.

Tabletnya kecil, tidak sedap. Daripada kesan sampingan, arahan menunjukkan bahawa mungkin terdapat reaksi alergi dan sakit kepala, tetapi semuanya berlaku di sekitar saya.

Pakej berharga sekitar 400 rubel, saya beli di farmasi dalam talian, kos di sana tidak banyak berubah. Semalam saya memasuki farmasi biasa dan membayar 47 rubel lebih banyak daripada biasa.

Baiklah, mengenai kesannya: tidak peduli betapa skeptisnya saya, tetapi pil itu benar-benar membantu saya menguruskan saraf dan pemikiran saya. Ini tidak berlaku dengan serta-merta, tetapi setelah kira-kira lima hari saya merasa bahawa saya tidak begitu banyak memberi reaksi terhadap rangsangan luaran, saya kurang menangis dan tidak bangun beberapa kali di tengah malam. Secara beransur-ansur, pemikiran buruk, kegelisahan dan kerengsaan hilang sepenuhnya. Menjelang akhir bulan, saya merasakan persis sama seperti sebelumnya, kerana saya harus mula minum Afobazole.

Ubat untuk rawatan sistem saraf Otisifarm / Pharmstandard Afobazol - kajian semula

-Mengapa anda berteriak sepanjang masa? Depresi, senget, kekejangan otot, insomnia dan ketidakpuasan abadi dengan semua orang di sekeliling saya - ini adalah manifestasi yang membantu saya atasi. Arahan penggunaan ubat. Adakah bernilai membeli analog afobazole yang murah

Helo. Terima kasih kerana berhenti menyemak ulasan saya. Saya harap anda menganggapnya berguna.

- Dan apa jenis anak anda??

- Sudah tentu, yang terbaik, setiap ibu akan menjawab dengan gementar memusingkan mata kirinya.

Apabila anda menjadi ibu, sistem saraf mula kendur dengan kelajuan kosmik. Anak tertua saya berumur 5 tahun, dan anak bongsu saya berumur 2 tahun. Tidak kira betapa hebat, cerdas, dan patuh mereka, saya masih mencari alasan untuk emosi dan kebimbangan. Mereka akan jatuh sakit, mereka akan makan dengan teruk, maka sesuatu tentang belajar (belajar dengan buku) tidak berjalan lancar seperti yang kita mahukan.

Baru-baru ini, suami saya mempertahankan disertasi. Itu adalah masa yang sibuk dalam hidup kita. Kerana kerengsaan berterusan, kami bersumpah dengannya hampir setiap hari. Kemudian, untuk pertama kalinya dalam hidup saya, saya mula mengambil ubat penenang dari herba asal Persen. Dia membawa sarafnya ke keadaan terkawal. Beberapa bulan setelah berakhirnya pengambilan ubat ini, giliran Afobazole tiba. Tidak ada tekanan yang jelas pada masa itu, tetapi suami saya mula memberi komen kepada saya bahawa saya selalu berteriak. Dan itu benar. Pada musim sejuk, kanak-kanak sering jatuh sakit. Momen-momen ini tidak tenteram. Anda duduk di lantai malam, memantau suhu, tidak cukup tidur. Pada masa yang sama, semacam pemikiran pelik mula naik ke kepala anda sehingga anda tidak dapat menghalau. Tentunya pada siang hari anda akan merasa gementar mengenai perkara-perkara kecil. Apotheosis keadaan depresi saya yang berpanjangan adalah manifestasi otot - kelopak mata kiri saya terkulai, seolah-olah membeku dalam beberapa jenis kekejangan. Bukan saya benar-benar miring, tetapi penampilan menjadi sedikit konyol. Siapa yang akan menyukai ini. Selain itu, insomnia muncul. Ini tidak pernah berlaku sebelumnya. Dan di sini saya berbaring tanpa tidur selama 4-5 jam. Dan pada waktu pagi anda perlu bangun pada pukul 7.20 dan berjaga-jaga dan menjaga semua orang. Saya memutuskan: "Oleh kerana Persen menolong saya, maka mungkin anda boleh mencuba sesuatu yang lain untuk menenangkan saya.".

✍ Ciri-ciri ubat:

Ubat Rusia Afobazole, yang dihasilkan oleh OTISIFARM PAO, boleh didapati dalam dos yang berbeza. Terdapat tablet yang mengandungi 5 atau 10 mg bahan aktif - fabomotizole. Kedua-duanya boleh dibeli dengan harga 20, 30, 40, 50, 60, 80, 100 dan 120 pcs. dibungkus. Saya membeli sebungkus Afobazole, yang terdiri daripada 60 tablet 10 mg.

  • perasaan cemas (keasyikan, perasaan buruk, kebimbangan),
  • mudah marah,
  • ketegangan (ketakutan, tangisan, kegelisahan, ketidakupayaan untuk berehat, insomnia, ketakutan),
  • mood murung,
  • manifestasi kegelisahan somatik (otot, deria, kardiovaskular, pernafasan, gejala gastrousus),
  • gangguan autonomi (mulut kering, berpeluh, pening),
  • gangguan kognitif (kesukaran menumpukan perhatian, ingatan terganggu), termasuk berpunca daripada gangguan tekanan (gangguan penyesuaian).
  • Terutama yang ditunjukkan adalah penggunaan ubat pada individu yang mempunyai sifat keperibadian asthenik dalam bentuk kecurigaan, rasa tidak selamat, peningkatan kerentanan dan ketidakupayaan emosi, kecenderungan reaksi emosi-tekanan.

Dengan berani, dia menyoroti saat-saat yang dia mula perhatikan di rumah. Ternyata ada sebilangan besar.

Afobazole diberikan secara oral selepas makan. Saya dibasuh dengan air.

Dos tunggal optimum ialah 10 mg; elaun harian - 30 mg, diedarkan dalam 3 dos sepanjang hari, Tempoh ubat adalah 2-4 minggu. Sekiranya perlu, atas cadangan doktor, dos ubat harian dapat ditingkatkan hingga 60 mg, dan jangka masa rawatan hingga 3 bulan.

Kerana Saya sendiri menetapkan ubat ini, dan saya sendiri harus memilih dos harian. Adalah disyorkan untuk minum 30 mg. bahan aktif setiap hari. Agar tidak mengambil risiko dan untuk kemudahan pengambilan, saya mengambil 10 mg. 2 kali sehari. Pada waktu pagi selepas sarapan dan pada waktu petang selepas makan malam.

Kesan ubat berkembang pada hari rawatan 5-7. Kesan maksimum dicapai pada akhir 4 minggu rawatan dan berterusan setelah akhir rawatan rata-rata 1-2 minggu.

Pada masa ini, saya telah mengambil Afobazole selama satu setengah bulan. Jelas sekali, 60 tablet sudah cukup untuk saya selama 30 hari, tetapi dari semasa ke semasa saya terlepas satu tablet. Walau bagaimanapun, walaupun dengan mod ini, ubat mengatasi tugasnya. Tiada kesan sampingan yang diperhatikan..

Afobazole tidak menyebabkan kelemahan otot, mengantuk dan tidak memberi kesan negatif terhadap daya tumpuan dan ingatan. Dengan penggunaannya, ketagihan, ketergantungan ubat tidak terbentuk dan sindrom "penarikan" tidak berkembang.

✍ Kos ubat. Adakah terdapat analog:

Pek saya berukuran 60 tab. berharga saya 395 rubel. "Tentu ada analog Afobazole yang lebih murah. Contohnya, phenazepam. Tetapi mungkin ada kesan sampingan sehingga saya tidak menasihati mengambil risiko tanpa memerlukan keperluan tertentu." Dalam komen tersebut, banyak yang marah kerana saya membandingkan afobazole dengan phenazepam. Ya, ini adalah ubat yang berbeza, tetapi kedua-duanya tergolong dalam ubat penenang. Kedua-duanya. Mereka yang menganggap bahawa afobazole mahal dan tidak berkesan, anda boleh memikirkan ubat yang lebih kuat. Tetapi di sini anda sudah memerlukan preskripsi dari doktor. Bagi banyak orang, ini adalah titik utama yang menghalang pengambilan ubat yang diinginkan. Oleh itu, di bawah item ini saya sekali lagi menggunakan afobazole.

Maklumat ringkas mengenai ubat itu dicetak dalam bentuk besar di bahagian belakang bungkusan:

60 tablet diletakkan pada 2 lepuh yang sama dari 30 tablet. dalam setiap:

Semua pil sangat kecil dan padat. Mereka tidak hancur di mulut. Saya membasuh mereka dengan air. Mudah ditelan. Kepahitan di lidah tidak meninggalkan.

Uctions Arahan:

Arahan Afobazole boleh didapati di dalam pek. Ini adalah sehelai kertas kecil dengan teks dua sisi:

✍ Kesan penggunaan Afobazole:

Seminggu pertama saya cuba minum 3 tablet. sehari dibahagikan kepada tiga hidangan. Kemudian dia mengurangkan dos menjadi 2 tablet. Pada masa yang sama mengambil vitamin kumpulan B (BE).

Kesan ubat berkembang pada hari rawatan 5-7. Kesan maksimum dicapai pada akhir 4 minggu rawatan dan berterusan setelah akhir rawatan rata-rata 1-2 minggu.

Tentunya pada waktu tertentu, memang sukar untuk dinyatakan. Tetapi hari-hari pertama saya kecewa dengan ubat itu, kerana Nampaknya saya tidak berjaya. Baca arahannya! Tetapi dengan jelas menyatakan bahawa sebelum hari ke-5-7 mengambil ubat, tidak perlu menunggu penambahbaikan. Saya membaca ini dan terlupa, dan mula menunggu saya melepaskannya. Kesannya menjadi nyata hanya selepas dua minggu.

  1. Kekejangan saraf abad ini, atau apa sahaja yang ada dengannya, berlalu. Saya mendapat semula ekspresi normal saya.
  2. Saya tidak lagi menjerit! Tidak menjerit, saya berkata! Sebenarnya, masalah yang sangat kecil mula terasa lebih tenang. Pada suatu hari, suami saya membakar taplak meja yang sama sekali baru dan membeli yang baru selama seminggu. Saya bertahan dengan tegas dan memerintahkan pada akhirnya saya sendiri. Hari ini dia dibawa.
  3. Rasa kegelisahan berhenti mengalir dalam tangisan. Bagaimanapun, saya secara berkala mula bimbang tentang masa depan, tetapi saya dapat menukar pemikiran negatif saya ke arah yang sama sekali berbeza.
  4. Saya tidur lena. Tidak ada insomnia sama sekali. Saya tertidur dalam 10-15 minit.
  5. Idyll memerintah dengan suaminya

Lusions Kesimpulan:

Sekiranya anda merasa perlu mengambil ubat penenang, tetapi tidak mahu berjumpa doktor, maka anda boleh mencuba minum Afobazole selama sebulan. Seharusnya tidak lebih buruk darinya. Resipi untuk itu tidak diperlukan. Maksimum, dia mungkin tidak menolong anda, kerana Penyebab gangguan saraf adalah berbeza. Afobazole menangani kemurungan saya.

Adakah Afobazole Membantu Mengatasi Kemurungan Yang teruk? Ulasan mengenai Afobazole sangat kontroversial, harganya jelas terlalu mahal, tetapi tidak ada analognya. Menurut saya, siapa Afobazole boleh dibawa, menurut pengilangnya, dan siapa yang tidak dapat membantu, menurut saya.

Saya mengambil tablet penenang Afobazol beberapa tahun yang lalu bukan mengikut keinginan saya, tetapi kerana rakan-rakan saya memaksa saya untuk melakukan ini. Saya sendiri tidak akan pernah mengambil antidepresan atau penenang dalam hidup saya, hanya kerana saya takut ubat seperti itu dengan "gejala penarikan" mereka.

Tetapi pada ketika itu keadaannya terlalu jauh dan saya hanya memerlukan sokongan perubatan.

Apabila semuanya baik dalam hidup, seseorang, secara umum, tidak memperhatikannya, bimbang tentang perkara kecil, marah kerana perkara bodoh, marah kepada saudara-mara, dan hanya setelah kehilangan seseorang yang dekat, dia mulai menyedari bahawa dia lebih bahagia ketika itu.

Masalah itu menimpa keluarga kami tanpa disangka-sangka, tidak ada yang dapat membayangkan bahawa ini dapat terjadi, tidak ada yang siap untuk giliran peristiwa seperti itu, semua orang bingung dan tidak tahu apa yang harus dilakukan. Orang saya yang sangat dekat dan tersayang sakit parah, dan doktor tidak dapat membuatnya diagnosis. Mereka mendorongnya dari satu pemeriksaan ke pemeriksaan yang lain, di beberapa makmal, beberapa kali memaksa mereka untuk membuat semula semuanya dan semuanya tidak sesuai dengan cara apa pun, dan orang itu menderita dan tidak dapat menerima rawatan perubatan yang tepat hanya kerana diagnosis khusus tidak dibuat. Ini berterusan selama beberapa bulan, seorang pakar dihantar ke yang lain, satu ke yang ketiga, masing-masing menganggap tugasnya untuk mengatakan tidak, ini bukan patologinya, terus diperiksa.

Berapa lama masa berlalu tidak diketahui, kerana saya mendapat kesempatan untuk mengikatnya untuk diperiksa ke klinik ibukota, di mana diagnosis dibuat pada hari yang sama dan segera disahkan oleh pemeriksaan. Tetapi kesukaran utama ada di hadapan. Terdapat operasi, pemulihan dan kehidupan berikutnya dalam tubuh baru yang diseksa oleh penyakit ini.

Hanya orang yang saudara dekatnya sakit parah yang dapat memahami betapa sukarnya bagi keluarganya, ketika setiap hari dia dapat menghadirkan cabaran dan pukulan baru. Tetapi pada waktu itu tidak ada masa untuk berehat, perlu berjuang dan percaya yang terbaik. Cukup mudah untuk mengatakan "percaya yang terbaik", tetapi bagaimana jika anda mempunyai pendidikan perubatan dan anda memahami apa hasilnya?

Kami berjuang bersama. Sepanjang operasi selama beberapa jam saya menunggu di bawah pintu bilik operasi, bertanya kepada orang-orang yang pergi bagaimana keadaannya. Semuanya berjalan secara amnya tidak buruk, tetapi hasilnya menolak bahawa prosesnya lebih luas daripada yang ditunjukkan oleh tinjauan..

Saya berjumpa dengannya dalam rawatan intensif. Lemah, tidak berdaya, dengan saliran yang banyak, menderita kesakitan. Pada mulanya, dia tidak dapat makan apa-apa, dia harus membeli makanan khas yang diperkenalkan melalui siasatan. Kemudian mereka membenarkan saya memberi kuah dan cecair. Kami pergi ke bilik persalinan bersama, berjalan di sepanjang koridor, ia menjadi lebih kuat di depan mata kami, luka pembedahan sembuh, tentu ada banyak masalah dan rawatan yang lama masih ada, tetapi kami berharap semuanya akan baik-baik saja.

Sebulan setelah operasi, dia mula bertambah teruk, dan setelah 2 dia meninggal. Saya tidak tahu bagaimana dia hidup selama 2 bulan itu, tidak ada kekuatan mental untuk itu, dan adakah dia hidup? Seseorang di negeri ini, sebagai peraturan, ingin meninggalkan secepat mungkin agar tidak menderita dan tidak menyiksa orang yang disayangi.

Pada satu masa, hidup saya bertukar 180 darjah. Tidak ada lelaki yang saya ditaati, yang merupakan standard bagi saya, yang menyokong saya dalam segala hal. Saya menyalahkan diri sendiri bahawa saya tidak pernah menolongnya sebelum ini, bahawa saya telah melakukan sesuatu yang salah, bahawa saya telah mengabaikannya. Yang tinggal untuk saya dibayar tuisyen, hutang yang besar dan 3 kerja, yang membolehkan saya sekurang-kurangnya terganggu. Saya bekerja keras, sehingga saya tidak akan jatuh ke dalam kenangan di rumah, tidak menganalisis kesilapan saya, untuk menjadi sangat letih sehingga saya hampir tidak dapat menyeret kaki saya ke rumah dan tertidur dengan tidur mati.

Rakan-rakan saya kemudian benar-benar menarik saya keluar dari kemurungan, berusaha untuk berada di sana, menolong seseorang dengan apa yang mereka boleh, menyokong, tetapi tidak ada yang dapat menggantikannya. Kemudian mereka mula menegaskan bahawa saya mengunjungi psikoterapis, atau sekurang-kurangnya minum antidepresan. Psikoterapi itu mahal dan tidak selalu berkesan, maka saya sama sekali tidak mahu berkongsi perasaan dengan sesiapa. Dia tidak mahu dia bertanya bagaimana saya melihat jalan keluar dari situasi ini, sehingga dia akan mencadangkan jalan keluarnya. Pada masa itu saya tidak melihat masa depan yang cerah, dan jalan penyelesaian terbaik adalah dengan bermimpi tidak bermaya.

Hanya ada pilihan perubatan, yang saya tidak percayai. Rakan-rakan saya kemudian membungkus dalam 2 bungkus Afobazole agar ia bertahan lama, teh, kuih-muih yang menenangkan dan proses rawatannya bermula dengan lancar..

Pakej Afobazole adalah kotak putih kecil dengan cetakan terang, yang mengandungi 3 lepuh dari 20 tablet, iaitu jumlah 60.

Afobazol di VVD: jaminan keharmonian mental

Dystonia vegetovaskular adalah kompleks polisimtomatik yang terdiri daripada pelbagai kumpulan manifestasi. Bukan peranan terakhir dalam hal ini ditugaskan untuk ketidakseimbangan psiko-emosi, yang boleh menyebabkan kerosakan fungsi banyak organ. Afobazole semasa VVD membantu mengatasi gejala seperti ini: ia menghilangkan kegelisahan dan kegelisahan, menyelaraskan keadaan sistem saraf. Dengan Afobazole, anda dapat mengurangkan perjalanan penyakit dengan ketara dan dapat mengelakkan krisisnya..

Lebih banyak mengenai Dystonia Vegetovaskular

Ini adalah sindrom yang disertai oleh gangguan sistem saraf autonomi dan kerosakan fungsi pada banyak organ. Dystonia vegetovaskular bukanlah penyakit yang terpisah, tetapi dianggap sebagai kompleks gejala pelbagai etiologi.

Buat pertama kalinya, keadaan seperti ini dijelaskan pada tahun 1918 di Amerika oleh doktor B. Oppenheimer, yang menyebutnya "asthenia peredaran darah." Pada zaman Soviet, sindrom ini disebut dystonia vegetovaskular..

Di dunia moden, manifestasi digabungkan dengan nama "neurocirculatory dystonia." Menurut klasifikasi ICD-10, ini dinyatakan oleh konsep "disfungsi somatoform sistem saraf autonomi".

Gejala keadaan ini agak berbeza:

  • sakit di jantung, berdebar-debar;
  • pelanggaran tindakan bernafas dalam bentuk sesak nafas atau sesak nafas, kekurangan udara;
  • sakit kepala yang berterusan, pening;
  • tidur yang teruk;
  • sakit sendi, sakit otot;
  • keletihan, kelemahan, malaise, kehilangan kesedaran;
  • kekejangan lengan dan kaki, gegaran;
  • pelanggaran termoregulasi;
  • keadaan subfebril hingga 37 °;
  • peningkatan berpeluh, sensasi panas, mulut kering.

Sudah tentu, manifestasi VVD seperti ini boleh mempunyai sebab sebenar: jangkitan kronik, mabuk, hipoksia, luka pranatal dan selepas bersalin, osteochondrosis tulang belakang serviks dengan gangguan bekalan darah ke otak.

Tetapi selalunya, gejala seperti itu menjadi manifestasi gangguan neuropsikiatrik: histeria, kecurigaan, peningkatan kepekaan, keletihan saraf.

Pelbagai peristiwa yang menyebabkan emosi berlebihan dan menjadikan sistem saraf tidak seimbang juga menyumbang kepada perkara ini. Dalam kes ini, orang lain yang bercakap mengenai ketidakseimbangan mental bergabung dengan beberapa gejala:

  • rasa cemas;
  • fikiran dan fobia obsesif;
  • takut mati;
  • merasakan bahawa anda akan menjadi gila;
  • tidak percaya pada kenyataan.

Sebaliknya, ia adalah gangguan saraf yang menyebabkan sensasi menyakitkan dan tidak menyenangkan di organ lain. Fakta ini disahkan oleh fakta bahawa ketika memeriksa gangguan organik pada badan yang dituntut tidak direkodkan.

Dalam keadaan di mana ketegangan saraf melebihi had yang dapat diterima dan keadaan mental terganggu, Afobazole akan membantu. Ubat ini tergolong dalam anxiolytics, iaitu, ia mampu menghilangkan kegelisahan. Bersamanya, kerengsaan, kebimbangan yang berlebihan dan ketakutan yang tidak berasas hilang..

Melegakan ketegangan saraf, ubat ini dapat menenangkan, mengurangkan kegelisahan dan tidur, menghilangkan ketakutan obsesif. Dengan normalisasi sistem saraf, gejala kerosakan fungsi organ dalaman hilang. Di samping itu, fungsi kognitif bertambah baik: memori dan tumpuan.

Bagaimana Afobazole

Ubat ini diklasifikasikan sebagai ubat penenang, tetapi harus diperhatikan bahawa ia menonjol dari saudara lain.

Sebilangan besar wakil kumpulan ini bertindak terhadap reseptor benzodiazepin. Dalam hal ini, terdapat beberapa kesan sampingan ubat-ubatan tersebut, seperti: mengantuk, aton otot, penurunan tumpuan. Kes ketagihan dan penarikan diri bukanlah perkara biasa. Tetapi Afobazole bertindak dengan sangat lembut, mengatasi semua komplikasi di atas. Ia tidak mempengaruhi reseptor benzodiazepin, bertindak secara langsung pada neuron sensitif GABA, meningkatkan kepekaannya.

GABA (asid gamma-aminobutyric) menghalang peningkatan kegembiraan saraf otak. Ini adalah neurotransmitter terkemuka yang bertanggungjawab untuk proses penghambatan dalam sistem saraf pusat. Ia menghalang tindakan asetilkolin dan adrenalin, yang menyebabkan ledakan emosi dan kesakitan. Tetapi pada masa yang sama, GABA mengaktifkan potensi tenaga tisu otak, merangsang peredaran darah dan penyerapan glukosa dan oksigen oleh sel-sel di dalamnya, iaitu meningkatkan trofisme atau pemakanan otak.

Afobazole mengurangkan aktiviti pusat subkortikal seperti thalamus atau hypothalamus, yang bertanggungjawab terhadap emosi manusia.

Mengambil Afobazole, anda melindungi sistem saraf, tanpa terganggu.

Kawasan pengaruh

Alat ini mempunyai kesan yang lebih lembut dan terkawal daripada ubat penenang yang lain. Dan persoalan sama ada Afobazole akan membantu gangguan mental yang teruk masih terbuka. Tetapi dia dapat mengatasi ketegangan saraf semasa VVD.

Di samping itu, pakar mengesyorkan mengambil Afobazole dengan:

  • neurasthenia;
  • gangguan kecemasan;
  • dengan psikosomatik;
  • pengeluaran alkohol dan tembakau;
  • sindrom pramenstruasi.

Kadang-kadang orang tidak dapat menjelaskan apa yang mencetuskan munculnya sensasi seperti itu. Walau bagaimanapun, pada tahap fisiologi, ini dijelaskan secara sederhana: lonjakan adrenalin memerlukan rangsangan tajam proses saraf dan kerja organ dalaman, dan kerana tindakannya bersifat sistemik, seluruh tubuh terlibat.

Pada dasarnya, PA bersifat psikik. Ia boleh menyebabkan tekanan, beban saraf, tekanan emosi, serta gangguan hormon, alkohol dan penyalahgunaan merokok.

Tetapi harus diperhatikan bahawa serangan VVD dan panik beriringan. Dan selalunya yang terakhir adalah manifestasi dystonia neurocirculatory semasa pemburukannya.

Peranan Afobazole dalam serangan panik adalah untuk menghalang pelepasan adrenalin dan mempertahankannya pada tahap yang tepat.

Peraturan dan ciri kemasukan

Ubat ini boleh didapati dalam bentuk tablet 10 mg. Selama sehari, ia diambil 3 kali, 1 tablet selepas makan dan dibasuh dengan air. Dalam serangan panik, dos meningkat menjadi 2 tablet sekaligus. Dos harian maksimum yang dibenarkan ialah 60 mg.

Bercakap tentang berapa lama ubat itu boleh diambil, perlu diperhatikan: kadang-kadang rawatan dilanjutkan hingga 3 bulan. Rejimen khusus untuk penggunaan Afobazole diresepkan oleh doktor dengan penyesuaian selanjutnya semasa terapi.

Pendapat orang yang mengambil ubat itu bercampur-campur. Kedua-dua ulasan positif dan negatif meninggalkannya di forum..

Ada yang berpendapat bahawa ubat itu "bertindak ringan, tidak ada perasaan bahawa dia sama sekali mengambil ubat itu. Tetapi kegelisahan reda! ".

"Tidak diragukan lagi Afobazole memudahkan toleransi saya terhadap IRR.... Saya sungguh-sungguh mengesyorkan Afobazole, kesan sampingan adalah minimum... Perkara utama adalah menunggu sebentar dan membiarkan ubat itu terbuka ".

Yang lain sangat tidak senang dengan pil: "... kesannya adalah sebaliknya. Peningkatan kegelisahan, panik, disfungsi visual, dll. Ia adalah semacam seram! ".

Sebelum mengambil Afobazole, satu perkara mudah harus dijelaskan: ubat ini tidak bertujuan untuk rawatan kecemasan. Ia tidak melegakan serangan serangan panik dan krisis vegetatif lain, ia menghalang perkembangannya dan bertindak secara kumulatif. Kesan positifnya hanya dapat dilihat pada hari ke-7 pengambilan biasa. Kesan maksimumnya dinyatakan pada 4 minggu rawatan dan berterusan selama 2 minggu setelah penamatan terapi.

Setiap organisma adalah individu, dan mustahil untuk meramalkan bagaimana ubat tertentu akan mempengaruhinya. Begitu juga dengan Afobazole!

Jarang sekali, kesan sampingan dari penggunaan ubat dalam bentuk mual, muntah, gangguan najis, reaksi alergi, dan juga mengantuk. Ini berlaku terutamanya apabila dos yang dibenarkan melebihi..

Kontraindikasi mutlak untuk penggunaan ubat ini adalah usia kanak-kanak, kehamilan dan penyusuan, intoleransi individu terhadap komponennya.

Secara amnya, Afobazole mengumpulkan lebih banyak tindak balas positif daripada yang negatif. Ramai yang gembira dengan kekurangan mengantuk semasa pengambilannya, yang terlalu mengganggu dan mengganggu pemanduan. Dan tidak memerlukan preskripsi perubatan untuk pembelian dana.

Pesakit melaporkan kesan ini selepas Afobazole:

  • ketenangan dalaman;
  • tidur nyenyak yang berlaku dalam masa 15 minit. Mudah bangun pada waktu pagi, tidak ada "rasa berat" di kepala dan sensasi tidak menyenangkan yang lain;
  • peningkatan daya tahan terhadap situasi tertekan;
  • keletihan tidak berlaku secepat sebelumnya;
  • air mata hilang, dan keupayaan untuk mengawal emosi anda, menukarnya ke saluran lain diperoleh;
  • manifestasi kegembiraan saraf seperti tic saraf dan kejang kejang, ruam kulit hilang;
  • ada muatan tenaga dan perasaan seolah-olah bersedia untuk menggolek gunung.

Secara amnya, Afobazole adalah ubat yang agak sesuai untuk rawatan VSD, penghapusan serangan panik dan ketegangan saraf secara umum. Tetapi, seperti alat apa pun, ia memerlukan pelaksanaan arahan yang jelas dan perundingan wajib doktor sebelum menggunakannya.

Tablet menenangkan Afobazole - ulasan

Ulasan negatif

Saya makan pil ini selama 5 hari, 3 kali sehari, dada saya terasa sakit, mulut kering, saya tidak dapat menelan makanan, pening sehingga gelap di mata saya, saya berbaring di atas katil menunggu untuk melepaskannya.

Ini adalah sampah yang lengkap. 2 pagi menulis ulasan. Saya minum racun ini selama 10 hari, mimpi itu telah hilang sepenuhnya, serangan panik tidak membenarkan hanya berbaring dengan tenang, jangan cuba membeli Afobazol

Pada hari ke-4 kemasukan, sungguh mengerikan, kelemahan, pening, tidak ada kekuatan untuk berjalan. Saya tidak mengesyorkan Afabazole. Jangan beli! Nampaknya doktor dan ahli farmasi mengesyorkan Afabazole untuk mendapatkan wang

Selamat hari. Saya rasa nampaknya, tetapi sejak mula merasa teruk, saya memutuskan untuk membaca ulasan. Saya minum mengikut arahan selama kira-kira seminggu atau 3 tablet sehari. Keadaan kesihatannya mengerikan, badan kelihatan dicurahkan dengan timbal, cenderung untuk tidur, rasa berat walaupun selepas tidur dan jiwa tidak lulus. Saya tidak melihat kesan yang kuat. Saya tidak menyedari tentang degupan jantung, tetapi selama ini saya tertarik pada hati saya, kemudian sakit, kemudian mula pecah. Saya berhenti minum setelah membaca ulasan.

Ahli neurologi mendiagnosis saya dengan neurosis dan menetapkan afobazole untuk diminum selama sebulan, 1 tablet 3 kali sehari; pada hari pertama saya minum pada waktu petang dan petang, pada hari kedua pada waktu pagi dan petang, dan kemudian pada waktu petang sesuatu yang tidak dapat difahami bermula; pada mulanya ia mulai merasa sakit, menjadi buruk, menjadi menakutkan, kerana ini saraf mulai nakal lebih-lebih lagi, tekaknya terasa kencang kerana panik, sejak pagi di pagi mata tanpa sebab mulai sakit dan berair, tetapi kemudian nampaknya hilang, singkatnya, lihat pil ini, saya tidak menasihati

Selera makan berkurang dari hari-hari pertama. Segala-galanya dalam kabut dan mulut kering yang mengerikan. Anda menghela nafas dan kering.

Terima kasih atas maklum balas. Saya minum hanya 4 tablet. Cara membeli pada waktu petang. Dan semalam, 1 tiga kali sehari. Pendek kata, seram itu sama dengan apa yang mereka tulis di sini. Dibuang. Maaf atas wang. Tetapi saya tidak akan meminumnya lagi dan saya tidak banyak menasihati anda Saya duduk selama lima pagi gemetar, sakit. Panik menyerang bahawa semuanya buruk.

Dadah yang mengerikan. Kecemasan, panik, kemurungan, takikardia, air mata yang sangat meningkat. Kekenyangan di perut dan usus. Kotoran itu jarang berlaku. Saya minum 10 hari. Hari ini adalah hari keempat tanpa mereka. Kesan sampingan tidak sampai ke penghujungnya.

Pada hari ketiga setelah pening, panik, kelesuan bermula, dan saya menyedari ini setelah membaca ulasan..... bahawa semuanya ada dalam ubat ini...

Saya merokok selama kira-kira 10 tahun, saya memutuskan untuk berhenti secara tiba-tiba dan segera, kepala saya mulai penuh dengan gangguan saraf, jeritan tanpa sebab, mata saya berlari di sekitar jantung saya muncul, saya tidak menemui tempat untuk diri sendiri, saya memutuskan untuk bertahan dengan penarikan nikotin dengan Afobozole, saya membeli 2 bungkus sekaligus pada waktu pagi, 2 tablet dan meneruskan perjalanan untuk makan malam satu dan pada waktu petang 2 kemudian satu tiga kali sehari, seperti pada mulanya keadaan stabil kemudian hanya sedikit kurang tetapi sukar secara moral, enam bulan berlalu saya tidak merokok, keadaan stabil, saya sedikit gugup di tempat kerja saya memutuskan untuk minum afobozole lagi dua minggu saya minum 2 kali sehari, liar mula insomnia hanya 2 hari saya tidak dapat tidur, takikardia jantung seolah-olah melompat keluar, fikiran negatif tentang rasa tidak masuk akal dalam hidup, perkara terburuk mengenai serangan panik adalah ngeri. Selama dua minggu setiap malam dia hanya pergi ke luar dan berjalan tanpa tujuan, tidak jelas di mana dia berusaha untuk letih untuk tertidur, ketakutan, kegelisahan yang berterusan, menganggap itu semua kerana dia berhenti merokok dan tahap baru sindrom penarikan nikotin bermula, maka tablet afobozole berakhir. Dan alhamdulillah. Hari kedua tiga menjadi lebih mudah, saya mula memikirkannya, masuk ke Internet untuk mencari ulasan mengenainya dan di kebanyakan laman web semua orang secara langsung gembira dengan afobozole ini dan kemudian menemui ulasan sebenar dan dalam 100 orang semua gejala bertepatan dengan saya. Ternyata wain Afobozole adalah keseluruhannya !! Orang-orang, berhati-hatilah. Saya tidak terlalu malas menulis ini hanya kerana saya tidak mahu musuh mengalami apa yang saya alami

Untuk sebab tertentu, ia menjadi lebih buruk bagi saya selepas Afobazol. Hari kelima melemparkan mereka.

Saya ingin memberikan ulasan, mungkin seseorang akan membantu memutuskan "terima atau tidak." Setelah mengambil afabazole, sakit kepala yang teruk bermula. Saya tidak dapat menghilangkan kesakitan dengan sebarang ubat. Pada mata berganda, penglihatan berkurang. Panik dan ketakutan bermula dari awal. Ubat begitu, (

Setelah dua tablet diminum pada waktu siang, malam menjadi sakit. Saya bangun pada pukul 4, mahu bangun dan tidak dapat. Kepala berpusing sangat, tekanan meningkat, panik hanya meningkat. Saya bangun untuk memukul. Saya minum Corvplol sekarang, hanya dia yang menghilangkan keadaan ini.

Saya sangat menyesal kerana membeli Afobazol. Saya minum satu pil malam tadi. Saya bangun pada waktu malam kerana sakit kepala liar. Ia menjadi teruk pada siang hari, terbang di depan mata saya, tangan berjabat. Rasanya seperti saya dalam mimpi.... Dan saya memandu. Mimpi ngeri

Saya minum dua tablet afobazol sekaligus, doktor menasihati saya kerana risau. Ini adalah seram, mual pada hari ketiga, saya tidak dapat melakukan apa-apa, kelesuan, kelemahan. Saya sudah takut untuk tidak mencuba dia. Bilakah ia akan berakhir

Saya telah mengambil Afobazole selama 6 hari, tidur menjadi lebih teruk.

Itulah pengawal... ke mana kita semua pergi? Anda pergi ke hospital untuk mendapatkan pertolongan, tetapi hasilnya lebih buruk lagi. Tanpa membaca ulasan, saya membeli afabozole, mengambil masa tiga hari, dan semuanya seperti orang lain. Sebelum itu, saya berada di satu pakar neurologi, saya memutuskan untuk pergi ke pakar neurologi yang lain. Dan anda tahu apa yang dia katakan - penawar terbaik untuk kemurungan dan PA adalah gaya hidup sihat, ditambah dengan kolam renang, atau gimnasium yang mudah. Dan dia menambah - dalam hidup saya, saya tidak akan memberikan pil ini kepada diri sendiri atau saudara saya, dan memang saya tidak akan memberikan pil! Ternyata kita hanya diisi dengan pil dan semakin banyak yang merosakkan kita. Jaga kesihatan anda, cubalah keluar dari keadaan sakit tanpa pil.

Dadah yang mengerikan.... !! Saya membaca ulasan dari takikardia di sini.. dan saya juga mahu mengesahkannya.. Saya juga mencadangkan untuk mengemukakan tuntutan tindakan kelas terhadap pengilang ubat ini.. Pengalaman saya seperti ini, saya melihatnya pada hari lain di TV dan membeli sebungkus. Pada hari pertama saya minum beberapa keping, dua maksimum.. pada keesokan harinya.. saya berasa panas.... dan entah bagaimana tidak selesa di dalam... Saya duduk dan mengukur nadi saya.. ia sangat kerap. seolah-olah saya menjalankan perlumbaan seratus meter. Kemudian saya pulang ke rumah, minum valocardin... makan.. tetapi setelah makan nadi mengambil ketinggian baru... Kadang-kadang, kerana kegelisahan, denyut nadi saya meningkat, tetapi di sini adalah sesuatu yang lain, saya agak tenang, tetapi nadi sering... Untuk beberapa kebodohan.... Saya tidak menghubungkan semua peristiwa ini... dan minum tiga tablet pada hari itu... berfikir bahawa mereka akan menenangkan saya. Bagaimanapun... pengeluar tidak menunjukkan gejala ini pada pek. Saya tidak dapat tidur sehingga pukul dua malam, sudah pada malam kedua... Hari ini saya bangun pada pukul setengah enam, ada peluh di dahi saya, badan saya bergetar secara dalaman... dan nadi saya dipercepatkan.. Tetapi kemudian ia lebih teruk.. hati saya semakin kerap.. dan lebih kerap. Pada suatu ketika, saya minum sebiji pil ehelok, separuh pertama dan kemudian mencium.. tanpa teragak-agak.. Saya masih ingat memanggil ambulans.. rahang bawah saya mati rasa dan lidah saya mengikat... Saya mula mual. Di sana, di seberang jalan, saya mendapat beberapa orang yang tidak faham di mana saya mahu menelefon ambulans... Saya fikir dengan sengaja.. mereka semua sangat marah di sana.. Saya tidak dapat menyelesaikannya.. diulang tiga kali... saya menutup telefon... kemudian bahawa saya mula merasa sakit... tidak ada.. Saya hanya terbalik, saya berlari ke periuk dan duduk bersamanya... nadi 200 denyut tidak kurang. Saya tidak mengira, tetapi saya faham bahawa 3-4 hits sesaat boleh mengambil lebih banyak.. dengan cepat. By the way, saya memanggil ambulans, mereka tiba... dalam satu jam... dan lima minit. Di sana tertulis bahawa saya tidak baik dengan hati saya.. ambulans memandu sejam.. pusat St Petersburg. ketika dia tiba, mereka mula menjerit kepada saya dua orang yang baik... secara umum... mereka menyuntik analgesik dan pergi.. mereka mengatakan bahawa mereka dipanggil..
Begitulah pengalaman meminum ubat ini. Saya fikir pengeluar harus dinilai.. Sepanjang hari, saya masih mempunyai urat di kuil saya, wajah yang merah dan sakit kepala... Saya tidak tahu bagaimana saya bangun pagi esok dan apa yang akan berlaku malam ini.. Sebelum minum kotoran ini, fikirkan dengan teliti. Dan secara umum, saya rasa sudah cukup untuk menurunkan lelaki Rusia, sudah tiba masanya untuk menuntut dan merosakkan mereka... mereka tidak mengatakan apa-apa bahawa akan ada kegembiraan! Saya dengan serius mencadangkan untuk menuntut sharagu ini! Nama saya VK Evgeny Chernobaev! St Petersburg.

Saya menerima afabazole dari rasa curiga, pemikiran obsesif dan perasaan cemas. Sedikit lebih seminggu. Pada masa-masa awal, saya tidak melihat perubahan. Kemudian, bermula dari hari ke-3, kepala dan mata saya mula sakit setiap hari. Dan yang paling penting, kerengsaan saya MENINGKAT 1000 kali. Contohnya, lebih awal pemuda saya boleh menyinggung perasaan saya, dan saya diam-diam menangis dan kemudian melepaskan saya. Sekarang, dalam kes ini, saya semakin agresif, saya hanya mahu memukulnya sehingga kesakitan. Di sebuah gerai ‘halus’ seperti itu, saya mencurahkan dua pinggan (tidak pernah sebelumnya) dan mula memotong tangan saya dan hanya kesakitan yang sedikit mengalihkan perhatian saya dari keadaan yang mengerikan ini. Saya bertindak balas sekarang walaupun pada perkara kecil yang tidak akan saya perhatikan sama sekali sebelumnya. Terdapat mimpi yang mengganggu, mimpi buruk, sakit kepala. Oleh itu, anda boleh merosakkan keluarga dan membunuh diri secara tidak sengaja. Saya berharap ubat ini dapat membantu saya, tetapi sekarang saya faham bahawa lebih baik jika saya sama sekali tidak minum pil. Saya sendiri mengatasi kegelisahan dan tekanan, keluar dengan betul, tetapi saya cepat melepaskannya. Sekarang ini merangkumi saya selama berhari-hari. Hari Karl! Situasi yang tidak menyenangkan telah berlaku - dan telah membuat saya berlindung pada hari yang lain. Saya mahu pergi ke konflik dan menendang orang secara bersemuka. Saya tidak fikir bahawa ini adalah norma. Ngomong-ngomong, saya hanya membaca ulasan positif mengenai ubat itu dan beberapa ulasan neutral dari siri ini - ia tidak membantu. Tetapi tidak membantu adalah satu perkara, tetapi memburukkan keadaan adalah perkara lain. Saya berhenti meminumnya, saya rasa saya akan segera melihat perubahan. Tidak jelas apa itu dan mengapa doktor menyetujuinya jika ini memperburuk keadaan..

Saya datang untuk kali kedua dengan rake yang sama. Pada hari pertama saya minum 1 tablet. Saya tertidur dengan lena, walaupun saya bangun pada pukul 5 pagi dan itu sahaja. Pada hari kedua setelah mengambil pil ketiga, takikardia mulai 110. Tekanan melonjak. Dan penglihatan saya berenang. Saya membuang kotoran ini dan melupakannya. Walaupun doktor menuliskannya kepada saya.

Saya membeli Afobazole ini.
Tidak - ini bukan boneka - ini adalah sampah yang lengkap! Saya minta maaf.. Saya adalah orang yang mencurigakan, setiap kali saya melancarkan fikiran.
Tetapi setelah minum pil ini selama 3 hari, saya menyedari bahawa ada kegatalan, kelesuan, penurunan selera makan, dan menjadi wajah merah, pada waktu pagi sakit kepala.
Seram !

Mereka melepaskan rasa gugup dan menasihati Afobazole bahawa saya minum pada hari pertama, seperti, dan berhenti menangis dan kepala saya tidak sakit, tetapi di hadapan semua yang bergetar di dalam, saya tidak mahu melakukan, saya tidak mahu melihat orang, dan kemudian saya berkata dan saya tidak mahu hidup. Saya akan melihat apa yang mereka tulis, saya tidak menasihati anda untuk menggunakannya, jika tidak anda akan mengucapkan selamat tinggal

Tiga hari pertama membantu, ketenangan itu sempurna, tetapi setelah menerima 4 hari lagi, saya mengalami seram serangan panik, aritmia, extrasystole, ketakutan, kegelisahan, sikap tidak peduli. Saya tidak menasihati memandu, tidak jauh dari masalah, tetapi mereka boleh menulis. Ubat itu menakutkan, kali kedua saya tersandung...

Setelah membaca arahannya, saya gembira kerana "hampir" tiada kesan sampingan. Dan ketika perut saya mula sakit, saya memikirkan ubat lain! Dan kemudian panik dan kegelisahan yang lebih besar bermula - Saya terus masuk dan terima kasih atas maklum balas! Saya minum 7 biji. - Saya tidak akan! Maaf atas wang - anda menjimatkan segalanya - diskaun, promosi - dan kemudian sekali - dan membuang wang.

baca ulasan mengenai ubat itu kerana terkejut. simptomnya serupa dengan saya. peningkatan kerengsaan, serangan panik. Saya tidak dapat tidur pada waktu malam, takikardia berpusing. tercekik... batalkan ubat.

Mula berkelakuan agresif

Saya membaca semua ulasan dan menyedari bahawa saya tidak akan minum afabazole darinya, nampaknya lebih baik pada mulanya, tetapi kemudian, terasa seperti apa yang harus saya jalani, semuanya buruk, apabila saya menaiki kereta, saya akan panik, saya rasa saya akan mengalami kemalangan atau seseorang akan mendorong saya, secara ringkas, panik meningkat; ibu jangan bimbang, fikiran masuk ke dalam kepala, otak tidak dapat berehat. Saya tidak akan minum lebih banyak dan tidak memberi nasihat!

Musim luruh tiba tidak difahami, perlu membaca ulasan terlebih dahulu dan tidak membelanjakan wang untuk ubat ajaib ini! Saya minum hanya satu pil - dan sudah merasakan kesannya. Kelesuan, tekanan yang tidak menyenangkan di belakang sternum, memberi di bahagian belakang, menjadi sukar untuk bernafas, muncul di kerongkong saya, dan kemurungan itu bergulung. Fikiran yang membimbangkan pergi, secara amnya saya tidak akan mengambil risiko untuk minum lagi - Maafkan wang yang dibelanjakan. Saya tidak faham bagaimana mereka menjualnya tanpa preskripsi?

Ubat ini mempunyai kesan ketagihan. Selepas pembatalan, sakit kepala yang pelik, ia tidak pernah dialami sebelumnya. Dan hanya memotong, bukan mengantuk, atau berhenti tidur. Sukar untuk menumpukan perhatian pada kerja. Ubat yang sangat pelik. Ia mula membantu setelah kesan kumulatif. Selepas menjalani pentadbiran, keesokan harinya, hasil yang dicapai hilang sepenuhnya. Oleh kerana kehilangan orang tersayang yang tragis, saya terpaksa minum Afobazole selama 4 bulan. Terima kasih kepadanya, saya mengambil air kencing orang yang saya sayangi dengan stabil. Dan sekarang, setelah pembatalan itu, minggu kedua adalah sakit kepala dan sensasi aneh di mata Saya tidak akan minum ubat ini.

Saya minum ubat ini pada hari kedua. Pada hari pertama saya minum dua tablet sekaligus, pada hari kedua, satu sebelum tidur. Dua jam kemudian, rasa mual mula bergulung, saya tidak dapat tidur, degup jantung saya, ingatan saya hilang dari masa lalu mengenai serangan panik, kegelisahan, ketakutan yang lalu. Seluruh sistem saraf dipanaskan. Saya memutuskan untuk menyemak maklumat di Internet. Sudah tentu, ini mesti dilakukan lebih awal. Terima kasih atas ulasannya, serupa dengan keadaan saya. Saya tenang sedikit. Sekarang untuk tidur))

Saya mempunyai Vsd dengan kuali. Serangan dan semua tanda paranoia. Kali pertama ubat Afobazole diambil pada tahun 2018 pada musim bunga. Nampaknya dia menolong saya. Keadaannya bertambah baik, dan tidak ada yang mengganggunya. Tahun ini, ketika tanda-tanda pertama muncul pada musim bunga bahawa penyakit itu kembali, Afobazole mula diambil. Selang waktu antara serangan telah berkurang, saya tidak dapat tidur, saya selalu menangis, kepala saya terkoyak oleh pemikiran paranoid bodoh, kegelisahan saya tidak berskala, saya boleh bersuara marah kerana saya tidak percaya bahawa itu saya. Saya berfikir bahawa itu bukan ubat, tetapi hanya penyakit yang berlanjutan. Saya membaca ulasan, sama, ubatnya. Sekiranya perkara seperti ini bermula, segera turun.

Dalam kes saya, ketika pada hari keempat rawatan dengan Afobazole saya memutuskan untuk berhenti mengambil ubat ini, ada kesedaran yang keliru, seolah-olah semuanya berlaku dalam mimpi atau anda sendiri memerhatikan diri anda dari luar. Ringkasnya, sukar untuk dijelaskan dengan kata-kata. Terdapat sindrom penarikan! Jangan percaya arahannya!

Dadah yang mengerikan! Saya tidak akan menasihati sesiapa! Saya mula mengambil, ada kelemahan, sakit kepala yang sangat kuat, takikardia, sakit di jantung, loya, keadaan hanya bertambah buruk! Tidak tidak dan sekali lagi tidak !

Saya minum afabazole dua hari, dua tablet sehari. Satu ketika makan tengah hari, yang kedua selepas makan malam. Hari pertama saya tidur lena, tetapi sebelum itu saya tidak tidur, saya tidak tahu mengapa, saya minum susu dengan madu pada waktu petang, untuk tidur, Nimesil dari sakit sendi, valerian Mungkin, diuli dan tidak tertidur sama sekali. Hari pertama saya tertidur, saya tidur sedikit, tetapi tidur. Pada hari kedua selepas meja, makan tengah hari bergoyang, panik dan sebagainya sehingga petang, saya minum meja kedua. Sekali lagi, gemetar, terganggu bermain dengan cucu saya
Dia tidur selama 4-4,5 jam, berkeringat, membeku, mimpi rata-rata, tanpa mimpi buruk. Pada waktu pagi ia menggeleng dengan kasar, kepalanya berputar, saya ingin mengaum, menyangka hidup sudah berakhir
Saya membaca ulasan mengenai ubat itu dan menyedari bahawa bukan sahaja tidak memberi saya minuman. Hari ini saya berhenti minum, menggeleng dan membelah kepala, fikiran mengenai akhir hayat saya tidak berguna. Kira-kira 16 tahun yang lalu saya mencuba amitriptyline, ada sesuatu yang serupa, separa, tetapi ada sesuatu untuk diminum. ? Saya tidak tahu, mungkin motherwort, mungkin valerian.

Saya mula minum afobazole pada bulan Februari, saya dapat mengatakan secara ringkas bahawa pada awal bulan Mac terdapat lebih banyak kemurungan, tidur sering terganggu, dan pemikiran seperti "mengapa saya hidup sama sekali", rasa tidak peduli, kegelisahan, panik muncul. Tangan jatuh, pemikiran muncul tanpa harapan, dan tidak ada jalan keluar. Saya masih memberitahu anda, fikiran mengerikan yang sebelumnya tidak pernah muncul dalam keadaan apa pun. Ia sangat menakutkan saya. Saya tidak menasihati

Saya berusia 28 tahun, saya mempunyai bentuk dystonia vegetatif-vaskular ringan, serta masalah tidur, dan terutama pada musim luruh dan musim bunga, kemurungan dan kegelisahan meliputi saya. Saya berpaling kepada pakar neurologi, doktor menetapkan Afobozol yang sama, minum 1 tablet 3 kali sehari. Saya merasakan kesannya dengan segera, pada hari pertama. Keresahan menurun dengan ketara, saya ingin melakukan beberapa perkara yang menyenangkan, yang sebelumnya tidak memiliki kekuatan atau motivasi, ada tenaga penting, secara kiasan. Apa yang saya sangat gembira.
Tetapi secara harfiah pada hari ke-4-5 mengambil ubat, kesan sebaliknya bermula. Kerengsaan yang teruk muncul. Secara harfiah semuanya menjengkelkan, dari bunyi ringan atau cahaya terang, hingga orang di sekitar. Mengantuk dan apatis juga muncul. Secara amnya, saya tidak mahu melakukan apa-apa, hanya tidur. Walaupun tidur juga bertambah buruk, tidur menjadi dangkal dan sensitif. Sepanjang hari saya berjalan seperti lalat yang mengantuk dan mudah marah. Tetapi walaupun demikian, Afobozol terus mengambil, saya fikir mungkin pada awalnya, kerana ini adalah ubat yang kesannya dinyatakan sepenuhnya satu atau dua minggu setelah permulaan pentadbiran, menurut arahan. Selepas itu, saya semakin teruk. Gegaran otot, masalah gastrointestinal (rasa berat dan sakit perut), berdebar-debar dan juga sakit di kawasan jantung, ketegangan yang aneh dan tidak dapat difahami di mata bergabung dengan kesan sampingan di atas, masalah dengan tumpuan perhatian bermula dan sedikit pelupa muncul. Kebimbangan, sebaliknya, mulai meningkat. Saya sepatutnya menjangkakan sesuatu yang buruk akan berlaku, keadaan yang pelik dan menyakitkan. Secara semula jadi, saya tidak mula merosakkan kesihatan saya dengan ubat ini dan menolaknya. Kesan sampingan berterusan untuk beberapa waktu, tetapi kemudian hilang. Inilah pengalaman saya dengan Afobozole. Secara amnya, saya tidak mengesyorkan ubat ini kepada sesiapa pun. Sekiranya anda mengalami kegelisahan, kemurungan atau apatis, lebih baik berjumpa doktor, psikoterapi atau psikiatri, dia akan memberi ubat antidepresan atau penenang yang berkesan yang akan sangat membantu. Dan saya tidak menasihati sesiapa untuk merosakkan kesihatan dengan Afobozol yang tidak berguna. Semua kesihatan!

Dadah yang mengerikan. Kerosakan saraf meningkat dan menjadi lebih kerap. Hati saya mula sakit.

Afobazole mula minum, dengan harapan dapat mengurangkan kegelisahan dan kegelisahan kronik. Sudah pada hari pertama kemasukan, gejala di atas jelas semakin meningkat. Pada hari kedua, saya mula gila. Sakit kepala yang teruk (yang tidak pernah saya alami), kegelisahan dan kerengsaan yang teruk, hanya beberapa jenis kekurangan yang bermula. Tetapi hanya tiga kali mengambil ubat itu, satu tablet. Jadi gementar tidak pernah ((Mungkin ubatnya baik, tetapi jelas tidak sesuai dengan saya.

Lebih baik tidak membuat janji temu tanpa preskripsi, setelah melahirkan saya memutuskan untuk minum mengikut arahan selama 10 mg 1 kali, 1.5 bulan berlalu, saya tidak ketinggalan, ia menjadi semakin teruk, saya mendapat perasaan panik, kegelisahan, mengganggu bayi saya, hingga yang mengerikan

1. Seorang pakar neurologi menetapkan perkara jahat ini kepada saya, kemudian dia juga meluluskan pakar kardiologi, sejak hari pertama pengambilan, kesihatan saya mulai bertambah buruk, nampaknya saya hanya semakin teruk, gejala kesan sampingan mula meningkat: sakit kepala, vasospasme di kepala (yang paling teruk, mereka duduk lebih keras panik, tekanan meningkat dari ini, menyebabkan ambulans 3 kali dalam seminggu), sakit di jantung (gemetar, kesemutan, mati rasa), kemudian impuls mula sakit di mana-mana (di lengan, kaki, di bahagian tubuh yang berlainan), sakit di perut, dalam seminggu Saya sudah mula lelah, dan saya menjadi mudah marah beberapa kali, insomnia muncul 1-2 hari selepas permulaan majlis resepsi.
2. Saya menyedari bahawa ada sesuatu yang tidak betul, naik untuk mencari ulasan mengenai ubat tersebut dan menemui IT ini, apa yang mengejutkan saya apabila saya melihat bahawa orang menulis tentang gejala yang sama. Keesokan harinya saya menghabiskan tanpa afobazole, setengah hari masih sosis, tetapi pada waktu petang keadaannya bertambah baik. Untuk memastikannya, saya minum pil itu berulang kali saya mula sosej dengan kesan sampingan yang sama!
3. Ulasan positif yang ada di sini, saya yakin ia dibayar! Dengan begitu banyak negatif dari orang, kotoran ini mesti dilarang menjual sama sekali! Dan doktor yang menetapkannya (mereka dibayar kepada syarikat farmaseutikal) dalam percubaan!

Ia tidak membantu. Sebaliknya, dia mulai menangis lebih banyak, sehingga tersinggung, rasa kasihan diri muncul.

Selepas 3 hari pentadbiran, ia menjadi mudah marah. Terdapat air mata. Saya tidak akan minum lebih banyak

Kerana ubat, menjadi sangat mudah marah, saya sudah mempunyai masalah jantung, dan kerana afobazole saya hampir memanjat dinding, itu sangat teruk.

Kekejangan otot saraf... myalgia. Saya membeli afobazole. Insomnia bermula, mata mula berkedut, kegelisahan semakin meningkat.... Saya tidak tahu apa yang perlu dilakukan.... teruskan atau tidak....

Pakar neurologi yang ditetapkan Afabazol - bertenang. Sebenarnya, orang bawahan mengatakan tindakan sebaliknya ditunjukkan dalam memo kepadanya. Daripada omong kosong yang sihat, tics muncul di wajah, saya bertindak balas lebih kuat terhadap rangsangan luaran.
Pendek kata, jangan terpedaya dengan sampah yang sangat mahal ini.

Dalam kes saya, kesannya sangat negatif: saraf tidak menenangkan, tetapi takikardia dan sesak nafas muncul. Apa yang tidak pernah, dan dengan hati yang sihat, diperiksa. Sebaik sahaja saya berhenti meminumnya, setelah sehari gejala hilang

Selepas seminggu pengambilan, gegaran dalaman muncul, najis terganggu

Dia hanya membantu saya pada awalnya sebagai hipnosis diri, kemudian dia mulai merasa pening mungkin bukan kerana dia, saya secara peribadi tidak merasakan percubaan

Saya minum sedikit rasa ngeri untuk menenangkan, tetapi ternyata kepala saya berputar, ubat yang mengerikan berlipat ganda di mata saya. Lebih cepat tidur dan lupa seperti mimpi buruk. Wang masuk longkang!

Afobazole termasuk dalam apa yang disebut "senarai ubat-ubatan" (lihat enciklopatia), ini adalah pelepasan ubat aktif, sebenarnya boneka kerana banyak wang.

Saya mengambil Afobazole selama seminggu. Lebih banyak kerengsaan muncul. Hampir kepada rabies. Tekanan meningkat. Sakit di jantung muncul..

Kempen bertentangan dengan dia gementar pada hari kedua saya minum seolah-olah menjahit di satu tempat. Hidupkan udara segar dan berjalan lebih baik. Saya mengambil hari kedua, jadi semakin mengganggu. Ini adalah penipuan perubatan, maka lebih baik minum valerian

Saya mengambil afobazole atas nasihat pakar neurologi untuk minggu kedua. Kesan sebaliknya - terdapat kerengsaan yang kuat (walaupun pada waktu pagi selepas tidur), kegelisahan meningkat. Di kawasan jantung, rasa sakit muncul, dalam bentuk lumbago. Saya berharap bahawa setelah menghentikan manifestasi ini hilang.

Ubat tidak berguna. Saya cuba minum tidak ada gunanya. Tiada kesan sampingan..

Ubat yang sama sekali tidak berguna. Semuanya, seperti yang tertulis dalam arahan, ubat itu membantu, sebaliknya, menguatkan keadaan ini, kegelisahan, kerengsaan, dll. Ya, walaupun untuk wang, perceraian.

Selepas pengambilan Afobazole selama 2 minggu, hati saya mula sakit: kesemutan akut, pengajaran-
jantung berdebar-debar, yang sebelumnya tidak wujud. Anak saya memprovokasi penyakit mikro.
Sebelum menjual ubat seperti itu di farmasi, lakukan penyelidikan.
Ia tidak memberi kesan positif, hanya satu yang membahayakan kesihatan manusia.

Irinaka78

Plus: tidak menyedari untuk diri saya sendiri

Kekurangan: Kesan sampingan yang tidak disenaraikan dalam arahan

Kali pertama saya mencuba Afobazole, ketika saya mengalami kemurungan sebenar dan dirawat kerana gangguan kecemasan. Sebelum berjumpa doktor, saya sendiri membeli afobazole atas nasihat rakan. Saya kemudian mengalami serangan panik, kemurungan dan kegelisahan. Afobazole nampaknya saya kapur. Dia sama sekali tidak bertindak atas semua ini. Pada saya. Saya berpaling kepada psikoterapis, dia diperhatikan selama dua tahun dan minum ubat lain, yang mempunyai arahan yang besar, yang menerangkan secara terperinci semua kesan sampingan yang saya alami, dengan cara, pada dua minggu pertama pengambilan ubat tersebut. Tetapi di sana saya harus minum seperempat tablet (dalam kes saya) sekali sehari. Selepas dua minggu, kesan sampingannya hilang, dan saya mula berasa lebih baik. Anda tidak boleh minum dengan ubat itu, dan anda harus mengehadkan pengambilan makanan tertentu, kerana ini boleh menyebabkan kesan sampingan dan reaksi yang tidak diingini. Tetapi SEMUA INI DITETAPKAN DALAM ARAHAN.

Kini tiga tahun berlalu sejak itu, dan saya mengalami tekanan dalam hidup saya. Sensasi mengerikan seperti itu, tidak ada, tetapi gastritis bertambah teruk kerana saraf dan ahli gastroenterologi melantik Afobazol. Saya membaca arahannya, tidak ada kontraindikasi yang serius, sebenarnya tidak ada kesan sampingan. Saya ingat bahawa saya menanggungnya seperti biasa (dengan latar belakang kegelisahan dan panik saya). Saya membelinya. Saya minum pil malam tadi. Selepas setengah jam, saya baru saja mematikan. Tidak, itu bukan mengantuk. Saya tidak membesar-besarkan, mereka mula memotong saya. Saya merangkak ke katil dan terputus. Hari ini adalah hari cuti, dan saya sangat berharap dapat tidur lena. Tetapi ia tidak ada di sana! Pukul 7 pagi saya melompat seolah-olah tersengat. Terdapat perasaan kegelisahan bergelombang dalam gelombang (saya ingat di sisi zoloft yang saya minum terakhir kali), mulut kering liar (ini juga merupakan salah satu kesan sampingan antidepresan yang serius), telapak tangan basah. Saya tidak memilikinya sejak rawatan terakhir saya, tetapi semuanya dinyatakan dalam arahan, dan saya sudah bersedia untuk itu. Sekarang saya telah melakukan senaman aktif (ini membantu saya menangani kesan sampingan zoloft), saya berasa lebih baik. Saya menulis ulasan.

Kesimpulan saya - Afobazole - bukan suplemen vitamin untuk tekanan. Ini adalah ubat yang agak serius dan mungkin kurang diteliti. Tidak seperti Zoloft yang sama, yang boleh diminum sekali, ia mesti diminum tiga kali sehari. Dan dari kesan sampingan yang ditimbulkannya, saya menyimpulkan bahawa ia mempunyai kesan yang lebih kuat pada tubuh daripada yang dapat diandaikan dari petunjuk.
Zoloft dikeluarkan hanya dengan preskripsi, dan penggunaannya hanya mungkin dengan konsultasi selari dengan doktor, yang mana betul. Dengan itu, tidak digalakkan meminum alkohol, serta menyalahgunakan pisang, coklat gelap dan susu, minum wort St. John. Afobazole, seperti berikut dari arahan, meminumnya, hampir semua orang menginginkannya. Dan apa yang akan berlaku kepada anda pada masa yang sama, bahkan tidak diketahui oleh doktor!

Sudah tentu, semuanya sangat individu, dan ubat ini tidak sesuai dengan saya, tetapi walaupun anda membaca ulasan di laman web ini, anda dapat menyimpulkan bahawa ia mempunyai kesan sampingan seperti peningkatan perasaan gelisah, mengantuk, dan peningkatan kerengsaan. DAN PASTI LAIN!

Saya telah minum Afabazole selama seminggu. Terdapat keadaan saraf yang kuat. Pada dasarnya, ia tetap ada. Tetapi dengan latar belakang pening dan kurang jelas kesedaran. Ia secara khusus menakutkan saya. Sial saya tidak akan minum lagi.

Kelebihan: tidak dijumpai;

Kekurangan: keberkesanan rendah, kesan sampingan

Kecekapan - seperti valerian biasa, ia bertindak sangat lemah dan selama beberapa hari. "Matikan" seketika kerengsaan, kemarahan, kemarahan, panik dan tekanan lain apabila semuanya bergetar, seperti ubat "serius" seperti atarax - sayangnya, tablet ini tidak mampu.

Berbeza dengan apa yang tertulis dalam arahan bahawa ubat tidak berinteraksi dengan alkohol dengan cara apa pun, bahkan sebotol bir yang dikonsumsi setelah afobazole menghilangkan kekuatan dan menyebabkan sakit kepala. Mungkin boleh digunakan untuk merawat alkoholisme :)

Katerinka

Plus: tidak untuk saya

Minus: jangan menolong

Saya memutuskan untuk memberi sumbangan mengenai ubat ini. Sejujurnya saya terkejut melihat berapa banyak ulasan yang telah ditulis mengenai tablet ini.

Kebetulan pada tahun itu punggung saya sakit, sebenarnya tidak ada yang baru, ia sakit secara berkala, tetapi saya sangat risau dan saya berpaling kepada pakar neurologi. Setelah melakukan semua pemeriksaan yang ditetapkan, pakar neurologi memberi saya pil dan Afobazole bersama mereka. Baru-baru ini saya sangat gementar, bimbang dan tidak dapat menenangkan diri. Untuk tujuan ini, pakar neurologi menetapkan pil, dan minum 2 kali sehari selama 1.5 bulan.

Saya minum Afobazole sebulan dan sama sekali tidak menyedari hasilnya! Baiklah, betul-betul tidak. Keadaan fikiran saya, kerana tetap cemas, tetap ada. Saya juga gugup, bimbang, dan tidak ada peningkatan yang berlaku. Akibatnya, saya meninggalkan perniagaan ini dan tidak menerimanya lagi. Ada baiknya semuanya hilang pada musim panas dan keadaannya bertambah baik :)

Entah bagaimana baru-baru ini, saya mula menyedari bahawa saya sangat gugup, saya kecewa sama sekali, penderitaan insomnia pada waktu malam. Menjengkelkan semua orang dan segalanya. Oleh itu, setelah menonton iklan, saya membeli Afobazole, ubat penenang sejak kebelakangan ini. Saya mengambil ubat ini hanya selama 3 hari, kesannya amat teruk. Itu tidak lebih baik dan lebih tenang, tetapi sebaliknya, semuanya marah. Selama 3 hari ini saya merasa pening dan lemah, selera makan saya hilang. Dan secara umum, keinginan untuk tidur hilang. Bulatan muncul di bawah mata. Saya tidak mahu pergi ke mana-mana, melukis, atau berpakaian. Selepas 3 hari, saya memutuskan bahawa sudah tiba masanya untuk membalikkannya dan lebih baik menggunakan valerian yang terbukti dan murah. Dan kehidupan mula bertambah baik. Saya tidak mahu mengatakan bahawa ini adalah ubat yang tidak baik, tetapi ia adalah kontraindikasi kepada saya. Begitulah juga pek permulaan di rumah.

Mirra Mi

Plus: tidak menyebabkan rasa mengantuk

Kekurangan: menyebabkan takikardia, tidak murah, tidak ada kesan penenang, kesan sampingan, kegelisahan

Afobazole Saya tidak dapat mengesyorkan kepada anda setelah keadaan saya mengambilnya. Saya akan menasihati anda untuk mencubanya terlebih dahulu, sama ada sesuai dengan anda (minta rakan anda) untuk tidak membuang wang. Memandangkan saya telah mendengar begitu banyak positif untuk memberi penilaian 1 tangan tidak meningkat. Oleh itu, saya meletakkan 2.

AsyaSimpleAsya

Kekurangan: sama sekali tidak berkesan, mahal, tanpa kesan penenang, tidak akan menyelamatkan anda dari masalah besar

Saya seorang yang beremosi dipanggil kolerik.

Biasanya saya meredakan tekanan seperti ini, atau menonton filem yang menakutkan, atau membaca kisah-kisah seram, seperti yang mereka katakan, mereka menghilangkan bencana. Saya juga mempunyai cara positif untuk menghilangkan tekanan - komunikasi dengan alam semula jadi, berenang, hobi kegemaran saya, dll. Tetapi apabila seseorang meninggal dunia, orang yang melahirkan saya, membesarkan dan menanam zarah jiwa dalam diri saya, sangat sukar, sukar difahami bahawa dia tidak lagi. Ia sangat sukar apabila anda datang ke rumah orang tua, dan tidak ada apa-apa. Kenangan jatuh, tunggu sebentar. Kekejangan memerah kepala, jantung berdegup kencang, terutamanya ketika anda berusia lebih dari 45 tahun.

Afobazole menasihati rakan saya, mengatakan bahawa pil ini membantu ketika ibunya meninggal. Saya membelinya. Harga yang layak - 400 rubel., Walaupun Afobazole Kursk dihasilkan, ubat Rusia semestinya, harganya lebih murah.

Tablet kecil dan pahit.

Saya minum 3 minggu. Tidak ada. Ia seperti minum dummy. Berbalik kepada ahli terapi, seorang pakar neurologi terpaksa menunggu talian untuk rakaman. Saya menjelaskan kepada doktor keadaan bahawa dengan gejala seperti saya tidak jauh dari mendapat strok atau serangan jantung. Doktor menulis kepada saya suntikan dan pil, omong-omong, saya menerima tablet dengan ketat mengikut preskripsi, bukan yang lain, sangat kuat, yang dikeluarkan dengan ketat mengikut preskripsi.

Ringkasnya, saya tidak akan banyak bercakap mengenai Afobazole, tablet Afobazole tidak membantu saya, semua maklumat mengenai ubat tersebut terdapat dalam arahan.

Pengeluaran. Sekiranya anda berusia lebih dari 45 tahun, anda mempunyai kesedihan yang sangat hitam, Afobazole tidak akan membantu, pergi ke doktor, jika tidak pada masa akan datang anda akan terkena serangan jantung atau strok, atau bumbung akan dibawa ke suatu tempat, ia tidak akan kembali, dan kesihatan anda akan bergurau.

Ulasan netral

Gejala yang sama

Menurut ubat pertama membantu dengan baik, maka mudah marah, hilang ingatan, insomnia.
Saya menjadi sangat marah, saya dapat memberitahu kekejian keluarga saya sehingga saya sendiri malu kemudian, saya bersedia untuk merobek semua orang sehingga timbul kepincangan dan timbul idea bodoh.

Saya menulis perkara yang sama semalam dalam surat: -

Data bahawa ubat tersebut adalah perencat MAO tidak ditunjukkan dalam arahan rasmi untuk ubat tersebut. Walau bagaimanapun, perencat MAO-A selektif mempunyai sebilangan kesan sampingan. Kemungkinan kesan sampingan perencat MAO-A selektif, dan sesuai dengan afobazol, termasuk mulut kering ringan, pengekalan kencing, takikardia, dan gejala dyspeptik; dalam kes yang jarang berlaku, pening, sakit kepala, kegelisahan, kegelisahan, gegaran tangan adalah mungkin. Reaksi kulit alergi juga mungkin berlaku.

Afobazole, diresepkan sebagai ubat penenang selepas rawatan alkoholisme, membantu, menghilangkan gegaran tangan, kegelisahan, apatis. Tidak sesuai untuk semua orang, kesan sampingan yang paling biasa adalah mual.

Plus: Membantu. Menenangkan secara sederhana

Kekurangan: Saya mengalami sakit kepala semasa mengambil Afobazole. Kesannya tidak berlaku dengan segera.

Afobazole mengambil tablet penenang setengah tahun yang lalu. Dalam kehidupan setiap orang dewasa, sepertinya saya, ada saat-saat ketika anda merasakan bahawa sistem saraf cukup letih dan terasa seperti gangguan saraf akan datang. Dalam dan dalam satu saat yang mengerikan, saya merasa tidak ada tempat lain untuk pergi: saraf berada di tepi, serangan panik pada waktu pagi, secara umum, sistem duduk.
Seperti yang anda ketahui, pengiklanan adalah mesin perdagangan, dan saya memilih Afobazole antara ubat yang dilihat dalam iklan TV. Sudah tentu saya membaca mengenai dia sebelum ini di Internet.

Menurut arahan, bidang tindakan yang luas dapat dikesan. Ia membantu, ditulis, hampir dari semua gangguan neuropsikiatrik. Kanak-kanak juga boleh mengambil Afobazole. Ubat ini melegakan gejala penarikan "mabuk".
Saya mula mengambil tiga tablet sehari. Seperti yang tertulis dalam arahan, kesannya hanya dirasakan setelah seminggu diterima. Pada prinsipnya, dia tidak buruk, kesan ini. Tenang, tidur bertambah baik, mudah marah, semua yang anda harapkan dari ubat itu nampaknya telah berlaku. TETAPI. dan ia sangat penting. Semasa pentadbirannya, sakit kepala yang sangat teruk muncul, yang sebelumnya tidak. Ini ditulis dalam arahan: sebagai kesan sampingan. Tetapi kebetulan bahawa selain saya, ubat ini digunakan oleh tiga lagi saudara saya. Dan hanya satu yang dia pergi. Orang lain, seperti saya, mengalami sakit kepala yang sangat teruk. Dalam kes saya ternyata, satu menyembuhkan, yang lain menyembuhkan. Pada akhirnya, saya ingin mengatakan bahawa ubat itu berfungsi, tetapi tidak semua orang berjaya.

Plus: ia membantu dengan cepat marah, gugup, jika mabuk, ia bertahan lama

Baru-baru ini saya mula menyedari bahawa beberapa kegelisahan sering menghantui saya, saraf mula bermain-main, dan insomnia muncul. Saya terpaksa melalui beberapa doktor, membuat kardiogram. Seorang pakar kardiologi menasihatkan minum Afobazole. Saya menonton iklan, tetapi entah bagaimana saya tidak mempercayai peranti yang diiklankan ini, tetapi saya masih membeli tablet Afobazole, dan mula mengambil satu tablet tidak 3 kali sehari, seperti yang ditulis, tetapi memutuskan untuk mengambil setengah tablet dan dua kali sehari. Saya ingin mengatakan bahawa ubat Afobazole tidak berfungsi dengan segera, saya berasa lebih baik hanya pada hari ketiga. Rasa gugup menurun, dan entah bagaimana menjadi lebih tenang dalam jiwa saya, saya mempunyai kekuatan dan keinginan untuk melakukan sesuatu, dengan kata-kata saya berasa ceria dan pada masa yang sama tenang. Tetapi insomnia tidak hilang, tetapi saya membaca bahawa afobazole bukanlah pil tidur atau ubat penenang, tetapi ini mungkin untuk setiap orang secara individu. Fungsi utama afobazole adalah normalisasi proses metabolik di otak, oleh itu tablet ini hanya boleh diambil seperti yang ditetapkan oleh doktor dan lebih disukai oleh kursus, anda tidak akan merasakan kesan positif langsung, ia hanya bertindak pada hari kelima. Pada masa ini, saya merasakan lonjakan kekuatan dan tenaga, walaupun saya tidak minum sepanjang masa, tetapi kerana takut terbiasa dengan afobazole, saya tidak mengambil ubat ini sekarang, dan saya selalu menyimpannya di dalam kabinet ubat rumah saya, kerana tindakannya mengejutkan saya. Saya memutuskan bahawa saya akan mengambil afobazole, mengikut keadaan.

Plus: mengembalikan keinginan untuk hidup dan menikmati.

Minus: terdapat kontraindikasi.

Afobazole pertama kali dibeli pada tahun 2008 ketika dia mengambil pil kawalan kelahiran Novinet. Kemudian kesan sampingan novineta - kemurungan, kegelisahan, sangat ketara.

Biasanya orang memanggil kemurungan sebagai perasaan rindu, kebosanan. Ini sebenarnya jauh lebih teruk. Depresi berkembang secara tiba-tiba di tengah ketenangan yang mutlak, tanpa sebab. Rasanya seperti gelombang menutupi kepala anda dan sukar bernafas. Terdapat panik, kegelisahan, ketakutan. Ia sukar untuk dijelaskan dengan kata-kata. Anda hanya memikirkan satu perkara - bagaimana menghilangkan kemurungan.

Saya cuba mengambil ubat penenang - motherwort, novopassit. Tidak ada peningkatan, malah lebih teruk lagi, mereka menenggelamkan simptomnya.

Oleh itu, saya membeli afobazole antidepresan, saya sudah mengetahui sesuatu daripada rakan sekerja saya dan mendengar ulasan baik bahawa ia membantu mengatasi tekanan.

Secara amnya, ubat ini perlu diminum 3-4 minggu untuk mendapatkan kesan yang baik. Tetapi saya merasakan kesan afobazole selepas 2-3 hari. Dia bukan sahaja menenangkan. Dia mengembalikan keinginan untuk hidup dan menikmati. Memperbaiki tidur, tetapi saya tidak menyedari rasa mengantuk.

Masa itu saya minum sepenuhnya. Pada bulan-bulan berikutnya setelah mengambil novinet, cukup minum Afobazole seminggu ketika gejala kemurungan menunjukkan.

Perkara utama adalah bahawa ketagihan dan kebergantungan tidak muncul pada dirinya.

Afobazole adalah ubat yang berkesan dan diperlukan pada masa-masa bermasalah kita. Tetapi ada kontraindikasi, jadi permohonan itu mesti dipersetujui dengan doktor.

Kelebihan: dikeluarkan tanpa preskripsi

Kekurangan: kelesuan, kesan sampingan pada perut, kesannya minimum.

Saya mula membawa mereka dalam keadaan cemas, dan dengan latar belakang ini, insomnia berkembang. Dia dengan susah payah di dinding apartmennya, dia selalu mahu pergi ke suatu tempat, melarikan diri. Secara lahiriah, ini tidak muncul dengan cara apa pun, mungkin, saya sedikit lebih mudah marah daripada biasa dan menangis.

Doktor mengesyorkan mengambil tiga minggu berturut-turut, walaupun nampaknya saya lebih baik secara tiba-tiba, jangan berhenti mengambilnya. Oleh itu, saya minum semua pil tanpa memahami apa-apa. Semua gejala sudah ada, dan sakit perut ditambahkan..

Dengan akhir pil, rasa sakit mereda, tetapi tidak lama kemudian. Saya terpaksa melakukan sesuatu, kerana keadaan saya tidak bertambah baik, saya masih tidak tidur.

Pada masa ini, perlahan-lahan secara beransur-ansur kembali normal. Tetapi tidak dengan ubat ini, penyebab penarikan balik.

Oleh itu, saya tidak akan membelinya lagi, ia tidak membantu, dan juga dengan kesan sampingan. Saya membaca ulasan bahawa ia tidak menyebabkan rasa mengantuk, saya bersetuju bahawa saya tidak dapat tidur dengannya pada waktu malam, tetapi pada waktu petang saya sentiasa berada dalam keadaan sempurna yang menghalang saya daripada fokus pada kerja.

Kelebihan: tidak ketagihan, tidak mengantuk

Minus: tidak selalu membantu

Saya mengambil pil seperti yang diharapkan - tiga kali sehari selepas makan, hampir minum keseluruhan hidangan, tetapi kesannya, tidak hilang, perasaan kegelisahan dan ketegangan emosi tidak hilang, saya tidak menemui penambahbaikan tertentu - baiklah, mungkin saya akan tidur menjadi lebih pantas, tetapi saya tidak menghadapi banyak masalah tidur Menyedari bahawa tidak ada hasil, dia berhenti minum pil, akibatnya, 4 tablet tetap tidak digunakan.

Saya tidak tahu dengan apa fenomena ini berkaitan - ini mungkin disebabkan oleh kekhasan organisma atau ketidakberkesanan ubat tersebut. Saya ingin ambil perhatian bahawa saya tidak mengambil tablet lain selain afobazol, alkohol, yang dapat mengurangkan kesan ubat, hakikatnya -afobazole tidak membantu saya.

Tetapi saya tetap mengesyorkan Afobazol, kerana ia mempunyai kelebihan tersendiri, anda boleh mencubanya, mungkin dalam kes anda akan memberikan hasil yang positif, tetapi tidak mempunyai harapan yang tinggi untuk itu.

Saya tidak menemui kesan sampingan daripada mengambil ubat - tidak ada penghambatan, muntah atau mengantuk..

Ulasan positif

Sekiranya bukan kerana Afobazole, saya tidak tahu bagaimana saya akan selamat dari kehilangan kucing saya, yang telah tinggal bersama saya selama hampir 17 tahun dan seperti ahli keluarga saya. Saya cuba mengatasi tekanan dengan menggunakan ramuan herba, tetapi tidak banyak kesan, mata saya sentiasa berada di tempat yang basah. Saya dinasihatkan di farmasi untuk mencuba afobazole, kerana saya harus terus berusaha dan terus bekerja, tetapi saya tidak dapat melakukannya. Saya fikir ia adalah pil seperti antidepresan atau ubat penenang, tetapi ia mempunyai kesan yang sama sekali berbeza. Dalam empat minggu saya mengikuti kursus (3 tablet sehari), saya mula berasa lebih baik. Keadaan air mata yang tersisa, saya mula tidur nyenyak dan nyenyak. Walaupun, tentu saja, saya masih belum dapat bertahan dari kerugian tersebut.

Lemah percaya akan kesannya, jujur. Tetapi saya tetap memutuskan untuk mengikuti kursus sebelum berjumpa doktor, kerana kami mempunyai rekod hampir sebulan lebih awal. Dan anda tahu, dia membantu mengatasi insomnia! Saya mula tertidur tepat pada pukul 11-30 pada waktu petang, pada waktu pagi saya berasa tenang, dan oleh itu mood saya agak segar dan segar di kepala. Dan selama dua minggu sekarang. Saya mungkin akan menangguhkan perjalanan ke doktor.

Pada bulan September tahun lalu, sesuatu yang dahsyat berlaku - saya kehilangan suami dan ditinggalkan sendirian dengan seorang anak kecil dalam pelukan saya. Tidak mustahil untuk menggambarkan betapa menyakitkannya bagi saya, seolah-olah sebahagian daripada diri saya mati bersamanya, saya berjalan seperti zombie, tidak memperhatikan apa yang sedang berlaku, tegang bahawa setiap orang yang menyentuh saya sangat terbakar.
Pada masa itu sangat sukar untuk mengawal anak dan amukannya. Saya hanya mengoyakkan rambut saya kerana mati pucuk. Sneachala mengambil ubat ini, tetapi... tidak mendapat kesan dan membuangnya.
Saya masih berpaling kepada doktor dengan permintaan ini. Saya menerima preskripsi untuk Grandaxin dan mula mengambil mengikut arahan.
Yang benar adalah bahawa anak-anak membaca keadaan ibu bapa mereka dengan mudah. Anak perempuan saya, cukup aneh, juga menjadi lebih tenang.
Pil tidak menyebabkan rasa mengantuk, tetapi seolah-olah kekuatan tidur terbangun di dalam badan, saya selalu ingin melakukan sesuatu dan bergerak, dan tidak duduk diam dan menderita ketidakadilan hidup.
Saya akan mengatakan bahawa sejak bulan September yang dahsyat itu, ubat itu membantu saya untuk bangkit dari kematian dan sembuh semula - ini adalah perasaan yang tidak dapat digambarkan, saya memberitahu anda. Lebih-lebih lagi, saya perlu menjaga bukan hanya tentang diri saya, tetapi juga untuk membesarkan anak perempuan saya, membantunya menghadapi dunia ini.

Dengan latar belakang tekanan yang dialami, musim luruh menjadi cepat marah dan agresif, merosakkan hubungan dengan banyak orang. Sama ada orang Parsi dan motherwort dengan valerian tidak membantu sama sekali. Terima kasih hanya untuk Afrbazol. Saya sudah tenang, saya mula membina hubungan dengan orang ramai.. terdapat banyak ulasan negatif. Ingat bahawa kesannya hanya muncul pada minggu kedua penggunaan, jangan panik terlebih dahulu. Semua kesihatan

Saya tidak kenal lelaki itu, semuanya baik-baik saja dengan saya. atas sebab kesihatan, belum mengetahui apa-apa (ambil masa 4-5 hari). Saya berhenti merokok rumput (sebelum 2 tahun sehari) keadaannya sangat baik, walaupun di kelab 2 kali dibina berdasarkan gelombang yang tenang, kerana alkohol itu rumput, dll. dianggap sebagai kotoran yang tidak perlu, mengaburkan minda. tetapi kursus ini baru bermula, mari kita lihat.

Melihat cadangan ahli gastroenterologi. Saya menghidap sindrom iritasi usus. Perkara hebat! Hari pertama adalah sedikit euforia, saya mahu menyanyikan lagu dan tersenyum. Melepaskan semua masalah. Anda menjadi tenang seperti kereta kebal. Tenang dan yakin untuk keseluruhan tempoh kemasukan dan beberapa minggu selepas itu. Antara keburukannya: hilangnya rasa bahaya.

Plus: tidak menyebabkan rasa mengantuk

Kekurangan: tidak dikesan;

Saraf. saraf. saraf. anda tidak mendapat tempat dari rentak kehidupan moden. Dan apa yang boleh saya katakan, ketika sesi berlangsung, kehidupan peribadi ke neraka, dan masa terus habis. Di sini, bukan sahaja gangguan saraf dapat diperoleh. Apa yang menarik Afobazole. Tidak seperti kaedah lain, walaupun pada fitobase, ia tidak menyebabkan rasa mengantuk. Betul tidak. Bagi seseorang yang suka, tetapi bagi saya ia adalah nilai tambah yang ketara. Di samping itu, saya perhatikan bahawa ia bahkan menimbulkan euforia tertentu. Mungkin dikatakan dengan kuat. Tetapi suasana benar-benar positif. Mengurangkan kegelisahan dan fobia. Saya minum satu kursus, dan lupa apa maksudnya menjadi gugup. satu perkara lagi. Saya tidak tahu sama ada ini disebabkan oleh penggunaan afobazole atau tidak, tetapi kesakitan semasa haid menjadi kurang. Ya, yang lebih kecil, mereka sama sekali tidak ada, hampir tidak menyedari bagaimana mereka pergi!)

Mengesyorkan! Pada minggu kedua, kesannya jelas dirasakan. Beberapa tahun yang lalu saya menghadapi situasi sedemikian sehingga saya perlu berjumpa dengan ahli terapi. Ketagih dengan ubat ketagihan yang serius. Sejak sekian lama saya tidak dapat berhenti mengambil ubat ini. Untuk masa yang sangat lama dan sukar saya meninggalkan neraka ini. Tetapi saya berjaya. Tiga tahun semuanya baik. Tumpukan semula, PA mengulangi. Mengingat pengalaman sebelumnya, dirawat oleh ahli terapi, mengambil afobazole selama sebulan. Penambahbaikan pada wajah. Saya bekerja, berkomunikasi dengan rakan dan saudara. Hanya tinggal. Saya tidak mengambil ubat selama seminggu sekarang. Saya berasa seronok. Dengan peninggalan kecil, anda hanya perlu bertahan dan semuanya akan berjaya. Jangan tergesa-gesa untuk mengambil ubat yang serius. Afobazole membantu! Terima kasih kepada doktor saya!

Kelebihan: Tidak menyebabkan rasa mengantuk, kelemahan dan ketagihan. Berkesan.

Kekurangan: tidak dikesan;

Helo! Saya berpendapat bahawa dalam kehidupan setiap orang tidak ada kesenangan, tekanan, kegelisahan tanpa sebab. Ramalan dan harapan yang buruk menghalang kehidupan yang menggembirakan. Dan apabila kekuatan saya sendiri tidak mencukupi, saya beralih kepada perubatan untuk mendapatkan bantuan. Saya telah mencuba banyak ubat, tetapi dari itu hampir tidak ada gunanya. Dalam pelbagai jenis ubat untuk merawat kegelisahan, Afobazole muncul. Tidak seperti ubat lain yang bertujuan menghilangkan kegelisahan, ia tidak menekan pergolakan pada sistem saraf, tetapi mengembalikan tindak balas normal badan terhadap tekanan. Ia tidak menyebabkan rasa mengantuk, kelemahan dan seru bukanlah faktor yang tidak penting bagi saya (kerana saya sering memandu kereta, saya berada di komputer). Sekarang, jika ada masalah yang tiba-tiba berlaku, saya hanya menggunakan kecemasan Afobazole. Cuba menolong!

Kesannya tidak langsung muncul. Dua minggu kemudian, setelah pengambilan berterusan.

Perkara pertama yang saya perhatikan, saya mula tidur dengan lebih baik, kesan yang sama diperhatikan semasa mengambil Bifren.

Lama kelamaan, saya biasanya berhenti bangun pada waktu malam, dan tidur nyenyak sepanjang malam, tanpa bangun 20 kali.

Setelah sekian lama, saya mula tertidur dengan lebih baik dan pantas.

Selanjutnya, saya perhatikan bahawa tidak ada pemikiran buruk yang masuk ke dalam kepala saya sama sekali, iaitu, saya berhenti bimbang, bukan hanya untuk apa-apa, tetapi entah dari mana.

Satu-satunya kelemahan adalah bahawa ia tidak mempunyai kesan penenang! Sekiranya terdapat pengalaman di sini dan sekarang, Afobazole tidak akan menenangkan dan menghilangkan pengalaman emosi..

Dan sekarang yang paling penting, ia tidak lagi menghujani saya! Selama hampir sebulan, saya tidak gatal setiap saat, tidak ada yang menolong saya, dan Afobazol berjaya!

Sekarang saya dengan tenang tidak boleh minum ubat anti-alergenik yang saya gunakan selama lebih dari enam bulan.

Saya sangat berterima kasih kepada doktor kerana memberikan ubat ini kepada saya, dan terima kasih kepada Afobazole!

Pada masa ini, doktor telah memperpanjang pengambilan Afobazole.

Saya tidak tahu bagaimana ubatnya selepas penarikan, saya harap yang terbaik.

Pengeluaran:

Ubat yang baik dan paling berkesan berkesan. Saya mengesyorkan ubat itu, dan meletakkan lima teratas!

Ambil ubat hanya seperti yang dipersetujui oleh doktor anda!

Kesan Afobazole tidak langsung muncul. Saya merasakan peningkatan pada hari keenam pengambilannya. Saya menjadi lebih mudah untuk melihat dunia, apa yang mengganggu saya sebelum mula kelihatan tidak penting dan kecil (begitulah sebenarnya). Saya menghentikan serangan panik, disertai dengan takikardia, saya mula tidur lebih lena. Dan kurang minum alkohol. Terdapat keceriaan dan ketenangan. Saya tidak boleh mengatakan ia menjadi lebih menyeronokkan, saya hanya tenang.

Saya meminumnya selama kira-kira 3 minggu. Hasilnya kekal setelah sekian lama. Ketika saya tenang, saya dapat dengan sengaja membuat keputusan yang tepat, tidak membiarkan masalah itu berlaku.

Perlu diingat bahawa dengan kemurungan yang tertekan, Afobazole dan ubat-ubatan serupa tidak mungkin dapat membantu, maka artileri berat dalam bentuk antidepresan dan penenang harus dihubungkan dengan lebih kuat. Oleh itu, jangan biarkan masalah mengalahkan anda. Sekiranya kegelisahan dan ketakutan tidak meninggalkan anda, lebih baik menghilangkannya sejak awal sekurang-kurangnya secara perubatan, kemudian perhatikan penyebabnya dan cuba menyelesaikannya. Tidak ada yang akan mengembalikan saraf yang manja dan bertahun-tahun yang dihabiskan.

Baca Mengenai Pening