Utama Serangan jantung

Phenibut: ubat nootropik tindakan malam

Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, phenibut menjadi semakin popular kerana kemampuannya untuk mengatasi tekanan, meningkatkan mood dan bahkan meningkatkan fungsi otak. Anda boleh mendapatkannya dalam semua jenis alat bantu tidur dan formula nootropik, tetapi apa sebenarnya ramuan ini, dan adakah anda perlu menjadikannya komponen tetap dalam diet harian anda?

Kami akan menjawab semua ini dan banyak lagi..

Tetapi, sebagai peringatan, saya mesti mengatakan bahawa hubungan ini bukan untuk mereka yang mudah ketagihan. Ia harus dipandang serius dan digunakan secara bertanggungjawab atau tidak sama sekali..


Phenibut adalah turunan dari asid gamma aminobutyric (GABA / GABA), yang menyebabkan kelonggaran yang sangat kuat, mempunyai pil tidur dan manfaat nootropik.

Phenibut diciptakan di Soviet Union, dan digunakan untuk merawat kegelisahan, insomnia, alkoholisme dan masalah lain..

  • Kelebihan utamanya ialah kesan cemas (anti-kegelisahan) yang meningkatkan tidur. (Lihat bahagian Faedah Phenibut)
  • Dosis bermula pada 250-500 mg sehari dan tidak boleh digunakan lebih dari dua hari berturut-turut untuk mencegah perkembangan ketagihan dan ketagihan. (Lihat Bahagian Dos Phenibut)
  • Kesan sampingan yang tidak diingini adalah sindrom ketagihan dan penarikan (oleh itu, cadangan dos di atas). Dos yang terlalu banyak boleh menyebabkan keletihan, kegelisahan, muntah dan halusinasi. (lihat Kesan Sampingan Phenibut).

Produk yang mengandungi Phenibut:

  • Bahan Tunggal: SNS Phenibut XT, yang terdapat dalam bentuk kapsul dan serbuk.
  • Alat bantu tidur berasaskan Phenibut: Somatomax Hi-Tech Pharma (2-3 g Phenibut!) Dan Pudar oleh RedCon1 (1 g Phenibut). Oleh kerana dos yang tinggi, disarankan untuk mula mengambilnya dengan setengah sudu atau kurang. (Lihat bahagian Suplemen Phenibut)

1. Apa itu Phenibut?

Perhatikan persamaan antara struktur phenibut dan GABA..

Phenibut adalah gagasan saintis Soviet pada tahun 1960-an, yang berusaha mencipta tentera dan angkasawan yang tiada tandingan kerana keinginan untuk mengalahkan musuh mereka dalam Perang Dingin - Amerika Syarikat. Walaupun gagal dalam kes ini, kajian selama bertahun-tahun menyebabkan penciptaan beberapa sebatian nootropik sintetik, termasuk phenibut.

Phenibut adalah analog sintetik neurotransmitter GABA, salah satu neurotransmitter penghambat utama di otak. Secara struktural serupa dengan GABA dan memiliki kemampuan untuk menembus penghalang darah-otak (kerana cincin fenil yang ditambahkan oleh saintis Rusia), sementara GABA tidak memiliki kemampuan ini. GABA disintesis secara semula jadi di otak itu sendiri, yang bermaksud bahawa biasanya tidak perlu melintasi penghalang darah-otak untuk bertindak.

Phenibut digunakan untuk mengobati sejumlah penyakit yang berlainan, termasuk gangguan tekanan pasca trauma (PTSD), kegelisahan, insomnia, kemurungan, asthenia, alkoholisme, kegagapan dan gangguan vestibular. Anda juga boleh menemui phenibut dengan pelbagai nama lain, seperti:

  • Asid β-fenil-γ-aminobutyric
  • Noofen
  • Phenibet
  • Kad sitrus

Berhati-hatilah dengannya. Phenibut adalah ubat penenang ubat preskripsi. ia berfungsi, tetapi menyebabkan ketagihan!

Bagaimana ia berfungsi?

Oleh kerana phenibut adalah turunan sintetik GABA dan mempunyai struktur kimia yang sedikit berbeza, ia, tidak seperti GABA, berinteraksi dengan neurokimia lain. Pada prinsipnya, phenibut adalah agonis reseptor GABA di otak. Ia bertindak sebagai peniru GABA, terutamanya dengan mempengaruhi reseptor GABA-B (dengan kesan minimum pada reseptor GABA-A), tetapi juga terbukti dapat merangsang reseptor dopamin dan merupakan antagonis beta-phenylethylamine (PEA) - “putatif endogen sebatian cemiogenik "(bahan yang menyebabkan kegelisahan). Dengan kata lain, phenibut mengubah kegembiraan neuron, yang mencegah hiperaktif otak.

Kesan phenibut dalam badan sangat lama, walaupun waktu paruhnya hanya 5.3 jam. Ini disebabkan oleh kesan Phenibut pada reseptor GABA, yang bertahan lama walaupun buah pinggang telah mengeluarkan semua Phenibut dari sistem..

2. Kebaikan Phenibut

Phenibut lebih dikenali sebagai ubat kecemasan, tetapi ini adalah sebahagian kecil daripada faedah kuat dan unik dari sebatian ini:

Jadual 1. Perbandingan Phenibut, Diazepam, dan Piracetam Berdasarkan Kajian Eksperimen dan Klinikal.

BertindakPhenibutDiazepamPiracetam
Anti-Konflik (penenang)±+±
Anticonvulsant (berbanding kecemasan yang berpotensi)-+-
Pentilenterazol++?
Kafein-+?
Bicocculin++?
Yohimbine++?
Phenylethylamine++?
Kinurenin+±?
Penenang++-
Pengaktifan proses kognitif dan emosi+-+
Kelonggaran otot±+-
Kemudahan latihan+-+
Peningkatan ingatan±-+
Pengurangan Nystagmus+-+
Kekhususan reseptor benzodiazepin
Dalam satu dos-+-
Dengan penggunaan yang berpanjangan+++
Pengaktifan reseptor GABA
GABADAN-+?
GABADALAM+-?
Anti penarikan (alkohol, morfin)+++
Antihipoksik+-+
Neuroprotektif dalam trauma, edema, tekanan+±±
Potensi tenaga sel meningkat (kesan pada metabolisme nukleotida adenil)+-+
Sintesis RNA--+
Singkatan: + tindakan hadir, - tindakan tidak dikesan, ± kesannya tidak signifikan atau tidak stabil,? tindakan itu tidak dinilai atau tidak diketahui oleh pengarang

Berikut adalah senarai lengkap kesan phenibut yang telah ditemui dalam kajian..

2.1. Kesan anti-kegelisahan

Phenibut paling kerap digunakan kerana kesan kecemasan yang kuat. Kajian menunjukkan bahawa ubat pintar mengurangkan tekanan dan kegelisahan. Ini menyebabkan banyak orang menggunakannya untuk meningkatkan kualiti tidur, kerana tekanan sering menjadi salah satu penyebab utama tidur yang buruk..

2.2. Mood bertambah baik

Berkat kemampuan Phenibut untuk mengurangkan tekanan, banyak orang menggunakannya untuk meningkatkan mood mereka. Sebilangan besar kesan peningkatan mood phenibut disebabkan oleh kemampuannya meningkatkan dopamin di pelbagai kawasan otak, termasuk striatum. Ini juga bermaksud bahawa phenibut dapat membantu mengurangkan kerengsaan, tekanan dan keletihan yang terkumpul semasa seharian bekerja keras..

Phenibut dapat menolong anda menenangkan diri jika anda adalah salah satu orang yang mudah marah, kerana penyelidikan pada tikus telah menunjukkan bahawa sebatian ini dapat mengurangkan serangan yang diprovokasi..

2.3. Fungsi kognitif dipertingkatkan

Phenibut meningkatkan fungsi kognitif dengan meningkatkan perhatian, motivasi, tumpuan dan pembelajaran. Kajian pada arnab menunjukkan bahawa phenibut meningkatkan tindak balas otak terhadap rangsangan yang terkondisi.

Phenibut juga merupakan ubat penghilang rasa sakit dan anti-agresif yang berkesan..

2.4. Kesan neuroprotektif

Dengan kemerosotan bekalan darah ke otak, iskemia berlaku, dicirikan oleh bekalan oksigen rendah (hipoksia serebrum), yang boleh menyebabkan strok atau kematian tisu otak. Iskemia mempengaruhi metabolisme di otak, mengurangkan kadar metabolisme, yang secara signifikan dapat mempengaruhi fungsi motorik, penglihatan dan pertuturan. Lebih-lebih lagi, iskemia serebrum juga menyumbang kepada gangguan neurologi degeneratif, termasuk penyakit Alzheimer..

Kajian haiwan menunjukkan bahawa phenibut mempunyai kesan neuroprotektif, melindungi sel-sel neuron dari iskemia, edema, tekanan dan kecederaan..

2.5. Kesan kardioprotektif

Phenibut juga didapati mempunyai kesan kardioprotektif pada tisu otot jantung, iaitu miokardium. Kajian in vitro dan in vivo pada tikus dengan kegagalan buah pinggang kronik menunjukkan bahawa phenibut mengurangkan hiperfungsi miokard dan mengurangkan kontraktiliti untuk mengawal tahap, dan juga memanjangkan kelonggaran semasa sistol.

2.6. Kesan antihipoksik

Ia juga bertindak sebagai ubat antihipoksik. Semasa latihan yang melampau, otot yang bekerja tidak dapat mendapat cukup oksigen dan pada satu ketika mereka berada dalam keadaan hipoksia yang mengganggu pengecutan otot. Pencegahan hipoksia membolehkan otot menahan lebih banyak tekanan untuk jangka masa yang lebih lama, dan peningkatan tekanan metabolik ini membantu menyebabkan hipertrofi. Selain itu, phenibut juga dapat meningkatkan daya tahan terhadap tekanan metabolik, yang memungkinkan untuk latihan yang lebih intens, memberikan peningkatan yang lebih besar.

2.7. Hormon pertumbuhan meningkat

GABA terbukti meningkatkan tahap hormon pertumbuhan pada atlet sebanyak 175-375%. Oleh kerana persamaan struktur antara GABA dan Phenibut (serta kesannya yang serupa), sering dianggap bahawa pengunjung gim akan mendapat manfaat daripada mengambil Phenibut dalam bentuk peningkatan rembesan hormon pertumbuhan. Walaupun begitu, tidak ada kajian sebenar yang melibatkan atlet yang mengambil Phenibut sebelum latihan dijalankan, jadi nampaknya kelebihan ini sedikit sebanyak.

2.8. Kesan merangsang?

Bagaimana? Sekiranya Phenibut diketahui dapat mengurangkan kegelisahan dan menyumbang kepada penenang, bagaimana ia dapat memberi kesan merangsang??

Semuanya berkaitan dengan dos. Dalam jumlah yang rendah, phenylethylamine (PEA) mempunyai kesan penenang dan bukannya kegelisahan. Phenibut telah terbukti menjadi antagonis PEA yang berkesan, yang bermaksud bahawa Phenibut dapat mengatasi kesan penenang PEA ini (apabila diambil dalam dos kecil), secara tidak langsung menjadikannya perangsang..

Sekali lagi, titik utama di sini adalah dos phenibut yang rendah: kajian haiwan menunjukkan bahawa PEA mempunyai kesan menenangkan pada tikus pada dos 5-10 mg / kg. Untuk mengatasi kesan PEA, dos Phenibut sama dengan 100 mg / kg digunakan dalam kajian ini..

Harap maklum bahawa dos ini adalah astronomi dari sudut pandang manusia dan tidak boleh diuji - kami menggesa anda untuk tidak menggunakan gabungan ramuan ini.

3. Dos Phenibut

Dos phenibut bergantung pada apa yang anda gunakan. Tetapi memandangkan risiko yang berkaitan dengan Phenibut, untuk meningkatkan dan melegakan simptom dengan cepat, kami mencadangkan bermula dengan 250-500 mg sehari, menggunakannya tidak lebih dari dua hari berturut-turut, jadi anda dapat menilai bagaimana reaksi anda terhadap ubat tersebut..

Dalam beberapa kajian, dos phenibut telah mencapai 1,500 mg 2 kali sehari, tetapi dos ini terlalu besar untuk dimulakan, dan kami sangat mengesyorkan bermula dengan julat dos phenibut yang lebih rendah. Anda akan cenderung mengalami gejala ketagihan dan penarikan diri dengan cepat..

Telah ditunjukkan bahawa pengambilan 3 g sehari dijamin menyebabkan ketagihan terhadap tindakan phenibut dan sindrom penarikan yang tidak dapat dielakkan ketika menjauhkan diri dari ubat.

Di samping itu, kebergantungan phenibut dapat berkembang dalam masa kurang dari 10 hari, jadi kami sangat mengesyorkan agar anda TIDAK menggunakannya setiap hari..

4. Kesan Sampingan Phenibut?

Berbanding dengan beberapa ubat nootropik lain yang kami kaji, phenibut pasti mempunyai kesan sampingan yang lebih jelas, terutama ketika berkaitan dengan gejala penarikan. Gejala yang biasa dikaitkan dengan phenibut (terutamanya semasa penarikan) termasuk:

  • Pergantungan
  • Keletihan
  • Keresahan
  • Hilang selera makan
  • Kekemasan
  • Muntah
  • Kemungkinan halusinasi.

Kesan sampingan yang berlaku semasa mengambil Phenibut termasuk sakit kepala, pening, kelesuan, "kesan mabuk".

Walaupun phenibut adalah ubat anti-kegelisahan, terlalu banyak sebenarnya boleh menyebabkan anda cemas..

Jangan duduk! Ambil dengan penuh pertimbangan dan tanggungjawab.

Adalah mustahak untuk memandang serius potensi kecanduan sebatian ini, terutamanya jika anda terdedah kepada penyakit ini..

Dalam satu contoh, seorang bekas alkoholik menjadi ketagih dengan phenibut dan kratom sehingga memerlukan 12 minggu sokongan perubatan dan ubat untuk mengurangkan ketergantungan pada ubat-ubatan ini dan menjadikan gejala penarikan kurang jelas. Terdapat bukti kes serupa yang lain, jadi ini bukan kejadian yang jarang berlaku..

Lelaki ini begitu ketagih dengan Phenibut sehingga dia harus pergi ke klinik rawatan ubat, di mana dia harus mengambil baclofen untuk mematahkan kebiasaan Phenibut dan kemudian menyapihnya dari Baclofen. Ini bukan jenaka, jadi berhati-hatilah dan berjaga-jaga!

Tempoh rawatanBaclofen (mg / hari)Phenibut (mg / hari)Kratom (mg / hari)Komen
Penilaian awal-818Mulakan rawatan
Lawati 1 (1 minggu)157.518Saya cuba mengurangkan dos phenibut hingga 6 g sehari, tetapi menjadi sangat agresif dan mudah marah.
Lawati 2 (2 minggu)20lima-Mengurangkan dos phenibut kepada 5 g sehari, berhenti mengambil Kratom
Lawati 3 (3 minggu)tiga puluhlima-Tidak dapat mengurangkan dos phenibut
Lawati 4 (4 minggu)452,5-Mengurangkan dos phenibut menjadi 2.5 g sehari, tetapi merasakan penurunannya terlalu cepat
Lawati 5 (5 minggu)452,5-Diselaraskan dengan dos baclofen dan phenibut semasa
Lawati 6 (7 minggu)601-Mengurangkan dos phenibut kepada 1 g sehari
Lawati 7 (9 minggu)60--Sepenuhnya berhenti mengambil phenibut, terdapat keinginan (terutamanya untuk alkohol)
Lawati 8 (12 minggu)50--Mengurangkan dos baclofen, mulai mengalami perubahan mood yang tajam, ketegangan dan kegelisahan. Citalopram 20 mg sehari ditetapkan
Lawati 9 (14 minggu)40--Tidak ada penurunan secara beransur-ansur dalam dos baclofen, kegelisahan dan perubahan mood
Lawati 10 (17 minggu)tiga puluh--Tidak ada penurunan secara beransur-ansur dalam dos baclofen, kegelisahan dan perubahan mood
Lawati 11 (20 minggu)20--Tidak ada penurunan secara beransur-ansur dalam dos baclofen, kegelisahan dan perubahan mood
Lawati 12 (24 minggu)---Tidak ada penurunan secara beransur-ansur dalam dos baclofen, kegelisahan dan perubahan mood

Itulah sebabnya kami sangat mengesyorkan dos phenibut yang lebih rendah dan menyatakan bahawa anda tidak boleh mengambil ubat ini lebih dari dua malam berturut-turut. Malam ketiga semestinya malam rehat dari ubat.

5. Makanan Tambahan Phenibut Terbaik

SNS Phenibut XT (kapsul dan serbuk) adalah produk satu komponen. Ia boleh didapati dalam bentuk serbuk dan kapsul:

Saiz hidangan: 1 Kapsul
Hidangan Setiap Bekas: 90

BahanKuantiti Berkhidmat% CH
Phenibut (asid beta-phenyl-gamma-aminobutyric)500 mg**
Bahan-bahan lain:
Gelatin, Magnesium Stearate, Silicon Dioxide, Rice Flour.

Phenibut XT dalam bentuk kapsul mengandungi 500 mg setiap kapsul, tetapi juga boleh didapati dalam bentuk serbuk.

Serbuk untuk meningkatkan tidur:

Farmasi Hi-Tech Somatomax

Yang paling popular dan mungkin yang paling kuat, dengan dos phenibut yang serius (kira-kira 2-3 g).

Saiz hidangan: 1 sudu (14g)
Hidangan Setiap Bekas: 20

BahanKuantiti Berkhidmat% CH
Campuran jenama14 g*
Asid 4-amino-3-phenylbutyric, asid gamma-aminobutyric, ekstrak mukuna terbakar (Mucuna pruriens) (standard untuk 50% L-dopa), L-arginine hidroklorida, L-tirosin, L-phenylalanine
Vitamin B6 (Pyridoxine Hydrochloride)10 mg500%

Somatomax mengandungi 2–3 g Phenibut sebanyak setiap hidangan, jadi mulakan dengan pengurangan dos 1/2 sudu.!

RedCon1 Pudar

Campuran generik yang mengandungi 1 g phenibut tetapi juga merangkumi beberapa bahan berasaskan tumbuhan, seperti mukuna pruriens dan valerian, untuk kesan berganda.

Saiz hidangan: 1 sudu (7 g)
Hidangan Setiap Bekas: 30

Kuantiti Berkhidmat% CH
Asid 4-amino-3-phenylbutyric1 g**
Ekstrak Mucuna Pembakar (Mucuna pruriens) (Kacang)1 g**
GABA (asid gamma-aminobutyric)1 g**
L-Arginine Hidroklorida1 g**
Fenilalanin750 mg**
Akar Valerian500 mg**
L-Ornithine Hydrochloride500 mg**
L-Theanine500 mg**
Magnesium (Magnesium sitrat)150 mg**
Vitamin C (Asid askorbik)100 mg**
Zink (zink sulfat)10 mg**
Vitamin B66 mg**
Melatonin5 mg**
Vitamin E Asetat10 mcg**
**% kadar harian tidak ditentukan
Bahan-bahan lain: Asid sitrik, Perisa Asli dan Buatan, Sucralose, Asid Malat, Maltodekstrin, Acesulfame-K, Silikon Dioksida.

RedCon1's Fade Out mengandungi ramuan herba dan sintetik untuk mendapatkan yang terbaik dari kedua-dua kumpulan - dan ini adalah formula terbuka!

6. Gabungan Phenibut

Phenibut itu sendiri adalah ubat nootropik / hipnotik yang sangat kuat, jadi kami sangat mengesyorkan agar anda menilai bagaimana anda bertindak balas terhadap ubat itu sendiri sebelum mencuba salah satu kombinasi berikut:

Noopept adalah salah satu ubat nootropik paling kuat yang boleh anda gunakan. Sekiranya anda menggabungkan Noopept dengan Phenibut, pastikan anda mengambilnya dengan sumber kolin untuk mengelakkan kesadaran..
Tumpukan ini sangat berkesan dan bagus untuk meningkatkan komunikasi dan perhatian. Noopept dengan sendirinya adalah bahan yang cukup kuat, tetapi bersama dengan phenibut mereka bergabung menjadi timbunan yang sangat berkesan yang meningkatkan mood, kewaspadaan dan menimbulkan perasaan euforia.

  1. Phosphatidylserine (FS) + Bacopa Monnieri + Phenibut

Phenibut sahaja tidak cukup menghilangkan tekanan dan kegelisahan? Kemudian cuba timbunan mega ini!
Tiga sebatian penambah mood mengurangkan kegelisahan dan kegelisahan dengan ketara. Ia juga berguna untuk meningkatkan mood dan melawan insomnia..

Berikut adalah pilihan lain untuk menghilangkan kegelisahan dan tekanan. Kedua-dua bahan ini secara signifikan meningkatkan kemampuan anda untuk "berehat", berhati-hatilah, kerana dos kedua-dua bahan ini boleh menyebabkan kelesuan..

7. Kesimpulannya

Phenibut tentunya merupakan bahan yang berkesan untuk mengurangkan tekanan, meningkatkan mood, dan mendapatkan tidur malam yang baik, tetapi pastinya bukan untuk semua orang (terutama jika anda ketagihan). Ubat ini sangat mudah ketagihan, jadi ubat ini jarang digunakan..

Seperti yang dikatakan, ia benar-benar dapat digunakan sebagai ubat nootropik, tetapi, seperti kebanyakan ubat "pintar", memerlukan sedikit pengalaman peribadi untuk mengetahui apakah itu sesuai dengan anda atau tidak..

Hati-hati dengan bahan ini, ambil dalam dos yang rendah dan berhenti menggunakannya jika anda mendapati bahawa anda sudah mula terbiasa atau anda memerlukannya lebih dari dua malam berturut-turut, terutamanya jika anda cenderung mengalami ketagihan.

Phenibut - apa itu dan mengapa?

Phenibut - apa itu dan mengapa?

Apa itu?

Phenibut adalah ubat anti-kecemasan dan nootropik. Digunakan secara meluas dalam rawatan pelbagai gangguan neurologi dan mental. Phenibut sangat sesuai untuk serentak:

  • menghilangkan kegelisahan;
  • menjaga kejelasan pemikiran;
  • keupayaan berkesan untuk tenaga kerja mental dan fizikal.

Komposisi ubat Phenibut merangkumi beberapa komponen - bahan aktif utama dan tambahan. Bahan aktif utama Phenibut adalah asid aminophenylbutyric, nama penuh asid gamma-amino-beta-phenylbutyric.

Bahan aktif diperoleh daripada gabungan asid gamma-aminobutyric (disingkat GABA) dan feniletilamina.

Asid gamma-aminobutyric memberikan metabolisme dan meningkatkan kecekapan sel-sel otak. Ia tergolong dalam zat nootropik, yang bermaksud meningkatkan kecekapan kerja intelektual, tumpuan dan ingatan.

Komponen kedua ubat, phenylethylamine, mempunyai kesan penenang, agen anti-kegelisahan. Menurut ulasan, Phenibut mengurangkan kegelisahan dan ketakutan, panik, meningkatkan prestasi dan menormalkan tidur.

Bersama-sama, GABA dan phenylethylamine bertindak sebagai agen pengaktifan nootropik dengan kesan anti-kecemasan ubat penenang. Gabungan inilah yang meningkatkan kerja intelektual otak dalam keadaan tekanan yang teruk dan keperluan untuk menghilangkan kegelisahan dan keadaan saraf yang lain.

Sebagai tambahan kepada bahan utama, komposisi ubat tersebut merangkumi bahan bantu, seperti laktosa (gula susu), pati kentang, kalsium stearin. Bahan ini meningkatkan sifat Phenibut, meningkatkan pendedahan kepada badan dan memanjangkan kesan penggunaannya..

Persoalan yang sering timbul ialah Phenibut - adakah antidepresan atau penenang?

Seperti yang telah disebutkan di atas, Phenibut secara serentak mempunyai kesan psikostimulasi dan penenang, serta kesan antioksidan dan antiplatelet. Ubat ini sering digunakan sebagai antidepresan, kerana ia meningkatkan tahap dopamin, "hormon kebahagiaan." Di samping itu, ia mempunyai kesan penenang ringan. Anda boleh membeli ubat tanpa preskripsi.

Phenibut dengan cepat dan berkesan menghilangkan perasaan ketegangan, penyimpangan emosi dan neurosis. Sebilangan besar doktor mengaitkan Phenibut dengan ubat nootropik dengan kesan anti-kegelisahan. Tetapi dalam beberapa kes, ia digunakan dalam rawatan sebagai penenang.

Nama bukan proprietari antarabangsa produk tersebut ialah Phenibut atau asid gamma-amino-beta-phenylbutyric hidroklorida (Gamma - amino - beta - fenilbutirat hidroklorida), dengan nama bahan aktif utama.

Untuk apa?

Phenibut adalah ubat dengan kesan kompleks yang luas, ia:

  • Membantu mengurangkan tekanan dalaman
  • melegakan, menguatkan motivasi, meningkatkan mood, meningkatkan kreativiti;
  • menormalkan metabolisme oksigen dan peredaran darah di saluran otak;
  • meningkatkan kelajuan laluan impuls saraf;
  • Phenibut meningkatkan keupayaan untuk melakukan aktiviti fizikal dan mental, daya tahan;
  • melegakan sakit kepala, pening, gangguan tidur;
  • menormalkan nada otot;
  • mempercepat metabolisme.

Phenibut diresepkan sebagai agen penenang dan anti-kegelisahan:

  • dengan insomnia pada waktu malam untuk meningkatkan tidur;
  • dengan mimpi buruk;
  • dengan asthenia (apatis, kelesuan, perasaan keletihan dan tidak berdaya);
  • dengan dystonia vegetovaskular (VVD);
  • pelbagai neurosis dan kemurungan;
  • kanak-kanak untuk memerangi hiperaktif;
  • dengan kegagapan, tics, gangguan pertuturan, enuresis pada kanak-kanak.

Sebilangan pesakit menulis bahawa mereka menggunakan Phenibut untuk menurunkan berat badan. Kesan ini dijelaskan oleh fakta bahawa ubat meningkatkan tahap hormon pertumbuhan, mempercepat metabolisme dan membuang toksin dari badan..

Phenibut digunakan untuk meningkatkan kesejahteraan atlet; ia diresepkan dalam bina badan dan sukan sebagai pemulihan untuk:

  • mengurangkan keletihan dan tekanan;
  • pemulihan otot selepas latihan, relaksasi dan normalisasi nada otot;
  • meningkatkan aktiviti otot;
  • penyingkiran toksin dari badan;
  • merangsang dan menyokong pengeluaran hormon yang mempengaruhi pembinaan otot;
  • Phenibut membantu menormalkan tidur dan rehat;
  • rawatan gangguan psikologi yang berkaitan dengan tekanan badan kerana senaman fizikal, untuk menghilangkan kegelisahan, menormalkan tidur;
  • pemulihan selepas keletihan fizikal dan psikologi badan;
  • meningkatkan stamina.

Borang pelepasan

Bentuk pelepasan Phenibut - ini adalah tablet, kapsul, pil 250 mg dan 500 mg, yang diletakkan di dalam sel pembungkusan plastik, yang dimasukkan ke dalam kotak kadbod, bersama dengan arahan.

Bertindak

Pertimbangkan mekanisme tindakan ubat Phenibut.

Phenibut, apabila dimakan, pertama kali mempengaruhi fungsi impuls saraf dan meningkatkan aktiviti sel saraf. Phenibut menormalkan metabolisme tisu, meningkatkan peredaran darah otak, melebarkan saluran darah, dari besar hingga terkecil, yang meningkatkan ketepuan sel oksigen dan mencegah penyumbatan arteri dengan pembekuan darah, mengurangkan nada pembuluh darah otak, meningkatkan peredaran darah. Ini meningkatkan fungsi otak, membawa kepada rangsangan pemikiran, ingatan, perhatian. Phenibut meneutralkan kesan radikal bebas.

Bahan aktif memasuki badan, larut dalam jus gastrik dan memasuki aliran darah. Kesan Phenibut selepas pentadbiran rata-rata mula bertindak dan menampakkan diri dalam satu jam. Oleh kerana ciri-ciri individu, masa permulaan Phenibut mungkin berbeza - sedikit lebih sedikit atau lebih.

Selepas 3 jam dari saat pengambilan, kepekatan ubat dalam darah menjadi maksimum. Dan ia mula melemah kerana penghapusan secara beransur-ansur dari badan. Keberkesanan dana yang diambil berlangsung selama 6-8 jam. Selepas masa ini, lebih daripada 50% Phenibut dikeluarkan dari badan. Untuk mengekalkan sifat perubatan, ulangi ubat. Phenibut diekskresikan sepenuhnya setelah 9-12 jam dari waktu pentadbiran.

Sekiranya dos tunggal, kesannya tidak selalu mencukupi. Untuk meningkatkan fungsi sistem saraf dan otak, perlu mengambil kursus Phenibut.

Kesan yang paling besar biasanya diperhatikan selepas hari kelima rawatan dengan Phenibut. Setelah menghentikan pengambilan Phenibut, kesan sisa berterusan sehingga dua minggu.

Bahan aktif utama Phenibut tidak beracun, mempunyai kesan sampingan minimum apabila digunakan dengan betul, tidak menyebabkan kesan alergi dan kesan karsinogenik.

Keserasian

Mexidol

Mexidol adalah ubat antioksidan yang meningkatkan daya tahan terhadap tekanan, meningkatkan peredaran darah, menormalkan proses metabolik dalam badan, dan etilmethylhydroxypyridine suksinat dengan bahan aktif. Tidak semua pesakit dapat dirawat dengan ubat ini kerana terdapat kontraindikasi terhadap penggunaannya, ubat ini tidak dapat ditoleransi dengan tekanan darah tinggi dan gangguan fungsi hati atau ginjal..

Soalan sering timbul mengenai apakah mungkin minum ubat bersama-sama. Dari sudut pandang farmakologi, kesesuaiannya. Kedua-dua ubat ini mempunyai kesan yang menenangkan, sehingga saling meningkatkan tindakan..

Penggunaan gabungan ubat Phenibut dan Mexidol hanya mungkin seperti yang ditetapkan oleh doktor yang hadir, bergantung pada penyakit, ciri-ciri tubuh dan kontraindikasi. Untuk mengelakkan akibat negatif, pengambilan ubat bersama-sama hanya harus sesuai dengan skema yang ditentukan dalam arahan dan preskripsi doktor mengenai dos, frekuensi pemberian dan selang waktu penggunaan ubat. Dos setiap ubat akan dikurangkan. Tidak perlu memisahkan ubat antara satu sama lain pada waktunya.

Kopi (kafein)

Kafein memprovokasi peningkatan aktiviti, merangsang, meningkatkan aktiviti jantung, mempercepat nadi, melebarkan saluran darah, meningkatkan tenaga dan meningkatkan mood. Kafein terdapat bukan hanya dalam kopi, tetapi juga dalam produk dan minuman lain - dalam teh, coklat, sebagai ubat penahan sakit.

Oleh kerana Phenibut mempunyai kesan menenangkan, ia boleh diminum bersama kopi. Pada masa pengambilan ubat dan kafein, anda harus meninggalkan minuman berkafein yang lain. Ini kerana kafein mempunyai kesan merangsang. Dosis besar kafein dapat menyebabkan kegembiraan berlebihan, penipisan sistem saraf pusat dan peningkatan tekanan darah yang kuat.

Glycine

Glycine adalah asid aminoetik (asid amino) yang merupakan komponen protein. Ia mempunyai kesan perlahan pada sistem saraf pusat, mempunyai sifat antioksidan, antitoksik. Ubat ini meningkatkan metabolisme, dengan penggunaan yang teratur, ketahanan tekanan meningkat, agresivitas dan penurunan konflik, tekanan emosi dan kegelisahan menurun, dan tidur dinormalisasi..

Phenibut dan Glycine adalah analog yang serupa, kedua-duanya mengaktifkan neuron di korteks serebrum, memberi kesan positif kepada keadaan mental, memperbaiki tidur, menghilangkan tekanan. Mereka tergolong dalam kumpulan farmakologi yang berbeza dan boleh diambil secara serentak, sementara ubat-ubatan tersebut akan meningkatkan kesan antara satu sama lain..

Phenibut meningkatkan keberkesanan mana-mana bahan psikoaktif, dan asid amino mengurangkan kesan sampingan. Oleh itu, mereka sering diresepkan bersama. Oleh kerana tindakan asid amino ringan, penyesuaian dos tidak diperlukan..

Walau bagaimanapun, dalam kes individu, apabila diambil bersama, kesan sampingan mungkin berlaku, seperti mengantuk, kelemahan, penurunan konsentrasi.

Corvalol

Corvalol adalah ubat antispasmodik dan penenang. Ia terdiri daripada minyak pudina, etil alkohol alpha-bromo-iso-valerianic acid dan phenobarbital. Ubat ini melegakan kekejangan, mengurangkan kegelisahan, melebarkan saluran darah. Tidak disyorkan untuk mengambil masa yang lama kerana kesan negatif komponennya.

Penggunaan bersama dengan Phenibut dapat diresepkan untuk kegelisahan, pelbagai kegelisahan, serangan panik, untuk gangguan psikologi dalam proses menolak alkohol, dalam rawatan kompleks VVD.

Dana itu serasi, tetapi anda hanya perlu menggabungkannya hanya mengikut skema yang ditetapkan oleh pakar yang berkelayakan. Phenibut sangat meningkatkan kesan phenobarbital dan etil alkohol, yang merupakan sebahagian daripada Corvalol.

Fluoxetine

Fluoxetine adalah ubat yang menekan kemurungan, antidepresan. Ubat ini meningkatkan pengeluaran serotonin, meningkatkan mood. Ia diresepkan untuk serangan panik, gangguan mental, neurosis. Ubat ini mempunyai pelbagai kesan sampingan, ia diresepkan apabila psikoterapi tidak membawa hasil..

Ia dibenarkan mengambil pada masa yang sama dengan Phenibut. Phenibut kerana kesan cemas meningkatkan tindakan antidepresan dan menghilangkan reaksi sampingan negatifnya. Semasa menggabungkan ubat, anda dapat dengan mudah mengatasi manifestasi panik dan ketakutan, pening dan migrain, kegelisahan, gangguan tidur.

Dalam kes pemberian bersama, dos ubat ditentukan secara eksklusif oleh pakar yang berkelayakan, bergantung pada penyakit tertentu.

Pantogam

Pantogam adalah nootropik yang mempunyai spektrum tindakan yang luas. Ubat ini mengurangkan keseronokan motor, memulihkan ingatan, merangsang prestasi mental dan fizikal, mengurangkan sindrom kejang, sedikit mengurangkan tekanan. Ini diresepkan untuk kegagapan, ketinggalan dalam perkembangan intelektual, untuk pelanggaran saluran otak, setelah kecederaan otak traumatik, epilepsi. Bahan aktif - asid hopantenik.

Ubat ini sesuai dengan Phenibut. Kedua-dua agen mempunyai mekanisme tindakan yang berbeza, tetapi tergolong dalam kumpulan ubat nootropik yang sama, meningkatkan kecekapan otak, kecerdasan dan prestasi, meningkatkan perhatian dan ingatan. Apabila digabungkan, kesannya ditingkatkan.

Tugaskan bersama ketika, dengan latar belakang penyakit otak, insomnia muncul, kegembiraan, mudah marah, ketakutan meningkat. Keputusan mengenai penggunaan serentak dibuat oleh doktor yang hadir, mereka mesti diambil dengan ketat mengikut rancangan yang ditentukan.

Amitriptyline

Amitriptyline adalah antidepresan. Ubat ini mempunyai kesan penenang dan hipnosis, mengurangkan kesakitan. Mempunyai pelbagai kontraindikasi.

Dalam beberapa kes, ia boleh diambil dengan Phenibut. Dilantik secara serentak dengan peningkatan kegelisahan, dengan kemurungan yang teruk dan berpanjangan, insomnia yang berkaitan dengan gangguan mental. Ubat tergolong dalam kumpulan ubat yang berbeza dan berbeza dalam mekanisme tindakan. Tetapi apabila digabungkan, saling menguatkan tindakan. Phenibut mengurangkan kesan sampingan amitriptyline, misalnya, mengurangkan tahap manifestasi pencerobohan, mimpi buruk, gangguan memori dan koordinasi, risiko serangan epilepsi.

Pada masa yang sama, ia hanya boleh diambil dalam kes tertentu dan diresepkan secara ketat oleh pakar, bergantung pada keadaan pesakit, dengan mengambil kira kontraindikasi. Dalam kes ini, dos ubat mesti dikurangkan agar tidak timbul akibat negatif seperti kesan hipnosis berlebihan dan kelesuan.

Teraligen

Teraligen adalah antipsikotik, terutama digunakan sebagai agen penenang dan anti-kegelisahan. Ia diresepkan dalam kes kecemasan, kegelisahan, neurosis, kecenderungan histeria, dengan kemurungan dan fobia, insomnia. Ia mempunyai sejumlah besar kontraindikasi dan kemungkinan kesan sampingan..

Bersama dengan Phenibut, ia boleh diambil berdasarkan cadangan dan di bawah pengawasan doktor, mengikut dos dan rejimen dos yang disesuaikan oleh pakar. Ubat saling menguatkan. Bersama-sama mereka dapat ditugaskan untuk menghilangkan kegelisahan, neurosis, memperbaiki tidur, menghilangkan kekejangan, meningkatkan aktiviti otak. Sekiranya anda tidak mengikuti cadangan pakar perubatan untuk penggunaan bersama, ada kemungkinan kegembiraan berlebihan, atau sebaliknya, penghambatan sistem saraf yang teruk.

Magnesium B6

Magnesium B6 adalah ubat yang dapat mengatasi kekurangan magnesium. Ia terdiri daripada dua komponen: magnesium dan vitamin B6. Ia diminum dengan kekurangan magnesium, yang muncul kerana diet yang tidak seimbang, semasa kehamilan, peningkatan tekanan dan tekanan mental dan fizikal. Bahan ini merangsang pengeluaran sel darah, mengatur metabolisme fosfor, menjaga kolesterol, melegakan kekejangan vaskular. Vitamin meningkatkan penyerapan zat utama, menormalkan sistem saraf dan meningkatkan fungsi jantung.

Ia boleh diambil dengan Phenibut. Dos dan rejimen ditetapkan oleh pakar yang berkelayakan - doktor yang merawat, kerana ketika menentukan dos ubat, anda perlu memberi tumpuan kepada ciri-ciri keadaan.

Picamilon

Picamilon adalah ubat nootropik. Ia diresepkan untuk insomnia, neurosis, kemurungan, ketidakstabilan dalam bidang emosi, dengan dystonia vegetovaskular, untuk rawatan penyakit kognitif. Bahan aktif ialah asid nikotinoyl gamma-aminobutyric dan asid nikotinik tambahan (vitamin B).

Ubat ini sesuai dengan Phenibut. Inti ubat yang satu dan yang lain adalah asid aminobutyric, tetapi dalam varian kimia yang berbeza. Kedua-duanya digunakan untuk merawat gangguan yang serupa. Pada masa yang sama, mereka meningkatkan kesan antara satu sama lain.

Kemungkinan mengambil dua ubat bersama, dos dan rancangan kemasukan ditentukan oleh doktor yang hadir. Dos kemudian dikurangkan, kerana kesan terapi yang serupa. Dalam beberapa kes, keserasian dana tidak diingini.

Arahan penggunaan

Sebelum menggunakan Phenibut, anda perlu mengkaji arahan penggunaannya dan menyelaraskan dengan doktor yang hadir mengenai dos dan rancangan kemasukan.

Saranan yang paling biasa adalah mengambil Phenibut dalam kursus 2-4 minggu, bergantung kepada gejala, perjalanan rawatan dilanjutkan hingga 4-6 minggu. Tempoh rawatan mengikut masa kemasukan bagi setiap pesakit ditentukan oleh pakar perubatan yang berkelayakan mengikut gejala dan ciri individu. Ia mungkin berbeza bergantung pada perubahan keadaan pesakit, adanya kontraindikasi atau kesan sampingan. Di antara kursus Phenibut, anda perlu melakukan selang waktu sekurang-kurangnya dua minggu.

Anotasi kepada Phenibut menyatakan bahawa purata dos setiap dos untuk pesakit berusia lebih dari 14 tahun adalah dalam lingkungan 250-500 mg, kadang-kadang hingga 750 mg. Perlu diingat bahawa bagi setiap pesakit, ukuran dan kekerapan pengambilan Phenibut setiap hari boleh berbeza-beza.

Untuk mengekalkan kesan terapeutik, perlu minum ubat setiap 6-8 jam. Arahan menunjukkan bahawa Phenibut harus diminum 3 kali sehari.

Ramai yang berminat dengan soalan: bila hendak minum Phenibut - sebelum atau selepas makan?

Ubat itu harus diambil selepas makan untuk mengurangkan kemungkinan kesan negatif ubat pada perut dan usus. Tablet harus ditelan sepenuhnya, tanpa menghancurkan dan mengunyahnya, minum banyak air (kira-kira 200-250 ml).

Sekiranya satu atau lebih penerimaan Phenibut terlewat, anda harus meneruskan kursus mengikut skema yang ditetapkan. Tidak digalakkan minum dua kali ganda pada dos seterusnya.

Sekiranya tidak ada kontraindikasi atau cadangan doktor lain untuk menukar dos, Phenibut biasanya diresepkan dalam dos biasa:

  • Pesakit dewasa dengan kemurungan, neurosis dan gangguan lain yang serupa biasanya diresepkan 500 mg Phenibut tiga kali sehari. Sekiranya ditunjukkan, tingkatkan dos menjadi 750 mg.
  • Untuk memulihkan tidur normal dengan insomnia, sering diresepkan 250 mg dua kali sehari.
  • Sesuai dengan penjelasan, untuk menghilangkan pening, anda perlu menggunakan 250 mg Phenibut tiga kali sehari.
  • Dalam kes tekanan mental yang tinggi, sering disyorkan untuk minum 250 mg ubat setiap hari..
  • Untuk pencegahan penyakit bergerak, disarankan untuk minum 250-500 mg Phenibut pada gejala pertama atau 1 jam sebelum masuk ke tempat yang diharapkan.

Sekiranya Phenibut diresepkan untuk kanak-kanak, maka disarankan untuk mematuhi ukuran dos berikut:

  • kanak-kanak di bawah umur 8 tahun - dalam lingkungan 20 hingga 150 mg tiga kali sehari;
  • pada usia 8 hingga 14 tahun - dosnya tidak boleh melebihi 250 mg, jumlah dos - 3 sehari;
  • kanak-kanak berumur lebih dari 14 tahun ditetapkan dos yang serupa dengan Phenibut untuk orang dewasa.

Kanak-kanak diberi ubat kerana fakta bahawa ubat ini mempunyai ketoksikan rendah, bertindak dengan lembut, dan secara praktikal tidak memberi kesan sampingan.

Semasa menggunakan Phenibut, anda perlu memperhatikan kontraindikasi untuk digunakan. Ubat itu tidak boleh diambil dengan kepekaan terhadap bahan ubat.

Di bawah pengawasan pakar, mereka minum Phenibut dengan berhati-hati:

  • semasa kehamilan dan penyusuan (penyusuan susu ibu);
  • di bawah umur 3 tahun;
  • dengan kegagalan hati;
  • dengan hakisan dan ulser usus dan perut.

Jangan campurkan Phenibut dengan alkohol untuk mengelakkan akibat negatif. Apabila dicampurkan dengan Phenibut, alkohol cepat diserap dan dikeluarkan secara perlahan. Apabila dicampurkan, kesan rangsangan reseptor GABA meningkat, ia boleh membahayakan tubuh.

Selama mengambil ubat, disarankan untuk tidak melakukan aktiviti yang memerlukan konsentrasi, jangan memandu pelbagai mekanisme dan kenderaan. Hal ini berlaku terutamanya pada permulaan kursus, kerana keadaan tidur mungkin dilakukan, jadi mengambil Phenibut dan berada di belakang roda adalah berbahaya. Dengan penghentian pengambilan ubat yang tajam, sindrom penarikan mungkin timbul, jadi pemandu harus memastikan bahawa tindakan ubat itu sudah berlalu.

Kesan sampingan

Biasanya, Phenibut dapat diterima dengan baik oleh pesakit, tanpa menimbulkan kesan yang tidak diingini. Kesan sampingan kadang-kadang boleh berlaku: mengantuk atau loya pada awal rawatan. Kemungkinan sakit kepala atau pening, mudah marah, alergi.

Ubat Phenibut cukup selamat jika semua preskripsi doktor diambil mengikut dos dan rejimen dos. Sekiranya berlaku berlebihan atau pelanggaran rancangan pengambilan yang ditetapkan, tahap kesan sampingan meningkat.

Sekiranya dos melebihi, anda perlu membilas perut, mengambil arang aktif dan ubat-ubatan yang mengurangkan gejala.

Sekiranya terdapat dos Phenibut yang berlebihan, gangguan hati atau perubahan tekanan darah secara tiba-tiba mungkin berlaku.

Perubahan tekanan terhadap latar belakang Phenibut terjadi kerana berlalunya proses rawatan di dalam tubuh, sementara itu tidak signifikan. Pesakit dengan tekanan darah rendah atau tinggi, sebelum mengambil Phenibut perlu menormalkan tekanan mereka dengan mengambil ubat yang diperlukan. Perubahan ketara dalam tahap tekanan darah yang kerap berlaku dengan pelanggaran rejimen Phenibut. Sekiranya anda mematuhi skema yang disyorkan oleh doktor, tidak melanggar dos, kekerapan penggunaan, ubat tidak memberi kesan negatif terhadap tekanan.

Produk diproses dan dipecah di hati, ini meningkatkan beban di atasnya. Oleh itu, sekiranya penggunaan Phenibut berpanjangan, anda perlu memantau fungsi hati. Dengan penggunaan yang berpanjangan dalam dosis tinggi, gangguan fungsi hati dapat terjadi, sering disebabkan oleh penyakit yang ada. Phenibut harus diambil dengan berhati-hati, di bawah pengawasan doktor jika pesakit sudah mengalami gangguan fungsi hati. Apabila tanda-tanda kegagalan hati muncul, ubat itu dibatalkan.

Penggunaan Phenibut jangka panjang tidak digalakkan. Sekiranya anda meminum produk tersebut selama lebih dari 2-3 bulan, ketagihan boleh terbentuk. Terutama jika berlaku dos berlebihan, semasa penggunaan bahan psikoaktif lain atau alkohol.

Tubuh terbiasa dengan kesan ubat, ada pergantungan yang lemah. Untuk mengelakkan sebarang jenis kebergantungan pada ubat Phenibut, anda perlu meminumnya dengan jelas sesuai dengan preskripsi doktor dan mengurangkan dos pada akhir kursus.

Pergantungan psikologi timbul dari perasaan relaks, rehat yang baik semasa tidur, peningkatan aktiviti mental dan emosi, dan peningkatan mood. Fizikal dengan penggunaan yang berpanjangan berlaku kerana penurunan kepekaan reseptor sel saraf.

Untuk mengelakkan sebarang jenis kebergantungan pada ubat Phenibut, anda perlu meminumnya dengan jelas sesuai dengan preskripsi doktor..

Dilarang keras membatalkan pentadbiran Phenibut secara tiba-tiba. Oleh kerana badan sedang dibina semula semasa rawatan dan mengurangkan pengeluaran neurotransmitter sistem saraf secara bebas, saya menerima ubat dari kerja. Dan untuk kembali ke modus operasi sebelumnya, badan memerlukan masa. Pada akhir pengambilan, terutamanya pembatalan yang tiba-tiba, gejala gangguan itu kembali, dan sering dalam bentuk yang lebih jelas.

Pada masa yang sama, ambang kepekaan terhadap komponen Phenibut menurun, dan rawatan berulang akan lebih sukar, akan memakan masa yang lebih lama. Oleh itu, sangat penting untuk memerhatikan tempoh, dos, kekerapan pengambilan tablet.

Kursus Phenibut diselesaikan hanya dengan penurunan secara beransur-ansur dalam jumlah zat yang diperoleh, sehingga tubuh dapat menghentikan kebiasaan zat, menyesuaikan diri dan kembali ke fungsi sebelumnya. Selalunya, dos dikurangkan seperempat tablet setiap kali.

Sekiranya kesihatan anda bertambah buruk, anda harus berjumpa doktor yang akan memberi cadangan untuk mengurangkan manifestasi penarikan diri.

kesimpulan

Phenibut adalah ubat berkesan yang menggabungkan kesan penenang dan nootropik dengan pelbagai petunjuk untuk digunakan. Inilah kelebihannya, mengurangkan gangguan neurotik, tetapi pada masa yang sama meningkatkan fungsi dan prestasi otak.

Ramai doktor menetapkan Phenibut, kerana keberkesanan dan kepantasan tindakan, ketoksikan rendah, keselamatan, sebilangan kecil kontraindikasi dan kesan sampingan. Atlet menggunakan Phenibut untuk memperbaiki keadaan mereka, menggunakan angkasawan. Ubat ini digunakan untuk merawat bukan sahaja orang dewasa, tetapi juga kanak-kanak. Penting untuk anda mengikuti arahan kemasukan untuk mengelakkan kesan yang tidak diingini..

Di dunia sekarang, orang selalu dikelilingi oleh tekanan dalam kehidupan seharian. Banyak yang mengalami kekecewaan setiap hari kerana karut, gangguan saraf, keadaan hidup yang sukar, tragedi keluarga, dan perkembangan kegelisahan. Untuk mengatasi keadaan seperti itu dan pada masa yang sama tetap mampu melakukan aktiviti intelektual dan tenaga kerja fizikal, disarankan untuk mengambil Phenibut.

Tempat membeli tanpa preskripsi?

Anda boleh memesan ubat tanpa resep di laman web kami di pautan:

Ubat ini merujuk kepada pemakanan sukan dan tidak memerlukan pelantikan doktor..

Daftar di laman web kami dan dapatkan potongan harga pesanan kupon pertama anda: FENGLAV.

Phenibut

Arahan penggunaan

Nama antarabangsa

Gabungan kumpulan

Penerangan mengenai bahan aktif (INN)

Bentuk dos

kesan farmakologi

Ejen nootropik, memfasilitasi transmisi impuls saraf yang dimediasi oleh GABA ke sistem saraf pusat (kesan langsung pada reseptor GABA), juga mempunyai kesan penenang, psikostimulasi, antiplatelet dan antioksidan.

Ia meningkatkan keadaan fungsional otak kerana normalisasi metabolisme tisu dan kesannya pada peredaran serebrum (meningkatkan kelajuan aliran darah volumetrik dan linier, mengurangkan nada saluran otak, meningkatkan peredaran mikro, dan mempunyai kesan antiplatelet). Membantu mengurangkan atau menghilangkan perasaan kegelisahan, ketegangan, kegelisahan dan ketakutan, menormalkan tidur, mempunyai beberapa kesan antikonvulsan.

Ia tidak mempengaruhi kolin dan adrenoreceptor. Ia memanjangkan tempoh pendam dan memendekkan tempoh dan keparahan nystagmus. Ia mengurangkan manifestasi asthenia dan gejala vasovegetative (termasuk sakit kepala, rasa berat di kepala, gangguan tidur, mudah marah, ketidakupayaan emosi), dan meningkatkan prestasi mental. Meningkatkan petunjuk psikologi (perhatian, ingatan, kelajuan dan ketepatan reaksi motorik-sensori). Dengan kemasukan kursus, ia meningkatkan prestasi fizikal dan mental, meningkatkan ingatan, menormalkan tidur; memperbaiki keadaan pesakit dengan gangguan motorik dan pertuturan.

Pesakit dengan asthenia dari hari pertama terapi berasa lebih baik; meningkatkan minat dan inisiatif (motivasi) tanpa penenang atau gairah.

Apabila diresepkan setelah kecederaan kepala yang teruk, ia meningkatkan jumlah mitokondria di kawasan pinggiran dan meningkatkan proses proses bioenergetik di otak. Dengan lesi neurogenik jantung dan perut, ia menormalkan peroksidasi lipid.

Pada orang tua, ia tidak menyebabkan kesesakan dan kelesuan berlebihan, kesan santai biasanya tidak ada.

Meningkatkan peredaran mikro pada tisu mata, mengurangkan kesan penghambatan etanol pada sistem saraf pusat.

Petunjuk

Keadaan asthenik dan kegelisahan-neurotik, kegelisahan, ketakutan, neurosis keadaan obsesif, psikopati.

Stuttering dan tics pada kanak-kanak, enuresis, pengekalan kencing pada latar belakang myelodysplasias.

Insomnia dan impian "mimpi buruk" pada orang tua.

Pencegahan keadaan kegelisahan yang berlaku sebelum campur tangan pembedahan dan kajian diagnostik yang menyakitkan (premedikasi).

Penyakit Meniere, pening yang berkaitan dengan disfungsi penganalisis vestibular pelbagai asal (termasuk dengan labirinitis otogenous, gangguan vaskular dan trauma); pencegahan penyakit bergerak semasa kinetosis.

Glaukoma sudut terbuka primer (sebagai sebahagian daripada terapi kombinasi).

Sebagai ubat tambahan dalam rawatan alkoholisme (untuk melegakan gangguan psikopatologi dan somatovegetatif dalam gejala penarikan).

Dalam kombinasi dengan ubat detoksifikasi konvensional, ubat ini boleh digunakan untuk merawat keadaan pra-lirah dan mengigau dalam alkoholisme..

Kontraindikasi

Kesan sampingan

Permohonan dan dos

Di dalam (tanpa mengira pengambilan makanan).

Orang dewasa diresepkan 200-500 mg 3 kali sehari; jika perlu, tingkatkan dos maksimum - 2.5 g. Kanak-kanak berumur sehingga 8 tahun - 50-100 mg 3 kali sehari, 8-14 tahun - 250 mg 3 kali sehari. Dos tunggal tertinggi: untuk orang dewasa - 0,75 g, untuk orang berumur lebih dari 60 tahun - 0,5 g, untuk kanak-kanak di bawah 8 tahun - 0,15 g, 8-14 tahun - 0,3 g.

Dengan ensefalopati peredaran darah, 20-50 mg 3 kali sehari ditetapkan. Kursus rawatan adalah 1-2 bulan, jika perlu, selepas 5-6 bulan, perjalanan rawatan dapat diulang.

Untuk melegakan sindrom penarikan alkohol pada hari-hari pertama rawatan, 0,25-0,5 g 3 kali sehari dan 0,75 g pada waktu malam, dengan penurunan secara beransur-ansur dalam dos harian kepada biasa bagi orang dewasa.

Dengan labirinitis otogenik dan penyakit Meniere dalam tempoh eksaserbasi - 0,75 g 3-4 kali sehari selama 5-7 hari, dengan penurunan keparahan gangguan vestibular - 0,25-0,5 g 3 kali sehari selama 5-7 hari dan kemudian 0,25 g sekali sehari selama 5 hari. Sekiranya terdapat penyakit ringan, 0,25 g 2 kali sehari selama 5-7 hari, diikuti dengan penurunan dos menjadi 0,25 g 1 kali sehari selama 7-10 hari.

Untuk rawatan pening dengan disfungsi penganalisis vestibular asal vaskular dan trauma - 0,25 g 3 kali sehari selama 12 hari.

Untuk pencegahan penyakit bergerak - 0,25-0,5 g 1 jam sebelum perjalanan yang dimaksudkan (kesannya bergantung pada dos).

Untuk pencegahan serangan migrain - 50 mg 3 kali sehari, untuk melegakan serangan - 100 mg pada satu masa.

Dalam keadaan asthenik - di dalam, pada kadar 40-80 mg / hari, dalam beberapa kes - hingga 200-300 mg / hari selama 1-1,5 bulan.

Dalam keadaan kemurungan pada usia lewat - 2-3 kali sehari, 40-200 mg / hari selama 1.5-3 bulan.

Untuk memulihkan keupayaan bekerja dan dengan peningkatan beban - 60-200 mg / hari selama 1-1,5 bulan, untuk atlet - dalam dos yang sama selama 2 minggu dari tempoh latihan.

Untuk rawatan glaukoma sudut terbuka primer - 50 mg 3 kali sehari selama 1 bulan.

Apabila pengekalan kencing berfungsi berfungsi, 20 mg 2 kali sehari untuk kanak-kanak dari 3 hingga 10 tahun dan 20 mg 3 kali sehari untuk kanak-kanak lebih dari 10 tahun.

Dengan pengekalan kencing terhadap latar belakang myelodysplasia, 20 mg 3 kali sehari diresepkan untuk kanak-kanak berumur 3-10 tahun, 50 mg 2 kali sehari untuk kanak-kanak berumur 11-15 tahun. Remaja berumur lebih dari 15 tahun dan dewasa - 50 mg 3 kali sehari. Kursus rawatan adalah 4-6 minggu.

arahan khas

Dengan penggunaan yang berpanjangan, perlu untuk memantau petunjuk fungsi hati dan gambaran darah periferal.

Adalah perlu untuk menahan diri dari kegiatan yang berpotensi berbahaya yang memerlukan perhatian lebih..

Tidak berkesan dalam penyakit pergerakan yang teruk (muntah, pening, "tidak dapat dihindarkan").

Interaksi

Analog

Ulasan

Ubat Cemerlang. hanya murah - di sini juga tidak popular. tinggalkan iklan dan tanda harga 500-800 rubel. sikap lain sekaligus.

Dari keadaan tekanan yang kuat hanya terima kasih kepadanya. dan kesannya sudah masuk pada hari kedua kemasukan. sudah dua kali dia menyelamatkan saya.

Saya minum pil ini selama seminggu lagi

Alat ini sangat hebat. Membantu dengan sebarang tekanan dan murah.

Tidak banyak, tetapi membantu. Masalahnya keluar: setelah mula mengambil phenibut, sukar untuk menumpukan perhatian. Kerja mental menjadi lebih sukar

Penyembuhan super, kehidupan mulai berkilau dengan warna baru, masalah tidur hilang, menjadi lebih mesra.

Ubat yang sangat baik dengan mabuk kuat (mabuk) 3-4 tablet setiap 4-5 jam dan 5 tablet pada waktu malam. mencuba lebih dari sekali! tidak berlebihan, menenangkan, secara amnya anda berasa seronok!

Apa sangka ulasan yang baik ini? Pertama, ubatnya mahal. Kedua, tidak itu tidak super dan tidak menyelamatkan sesiapa pun

Olga, 10/08/2012, umur: 34

Dia tidak memberi kesan yang menenangkan kepada saya, kecuali hakikat bahawa di tempat kerja keinginan untuk bekerja dan melakukan sesuatu telah hilang sepenuhnya. Saya menghabiskan sebulan dan saya tidak akan. Ubat yang sama diberikan kepada anak saya yang berusia 2 tahun, kerana dia tidak berubah-ubah dan tetap tinggal, ketika dia tidur dengan nyenyak dan tidur.

Tatyana, 10.16.2012, umur: 30

Pada kanak-kanak dalam 3 tahun saya melihat tanda - memberi seminggu - semuanya berjalan lancar. Sekarang dia berusia 5 tahun, mereka pergi ke kebun setelah musim panas, kelas bermula, diperhatikan lagi - saya akan memberi

Maria, 11/17/2012, umur: 30

Dadah yang luar biasa! Mantap walaupun pada anak yang baru lahir. Sekiranya kanak-kanak mula tidur lebih banyak pada awal penerimaan, jangan risau. Ini mengembalikan sistem sarafnya, dia berehat. Dia sendiri mengambil Phenibut di Institut, melihat peningkatan ingatan, perhatian, mood menjadi lebih baik dan lebih mencukupi.

Juruwang, 12/20/2012, umur: 27

Saya mengambil tiga tablet dalam 3 hari, menyingkirkan kutu saraf semasa bekerja sebagai juruwang (saya juga mengambil vitamin B)

Katya, 12/30/2012, umur: 26

Ia membantu selama seminggu, kemudian bertambah buruk. Kerengsaannya liar, latar belakang mood rendah, dll. Jangan terbawa ubat ini. Anda boleh terpikat dengan ubat ini..

Natalia, 01/11/2013, umur: 33 tahun

Setiap orang mempunyai badan yang berbeza, dan tidak semestinya seseorang itu sesuai satu sama lain. Oleh itu, terdapat kontraindikasi dan kesan sampingan. Pelantikan mandatori doktor, terutamanya untuk ubat-ubatan tersebut.

Victor, 01/31/2013, umur: 48

Pada era Brezhnev yang baik, dia menerima luka pecah di kepala, dan mencuba seluruh kumpulan candu. Tidak membantu, ubat ini paling murah, ceria. Jangan lupa tanpa fanatik, jika tidak lelaki Rusia jika dia mendapat.

Larisa, 03/09/2013, umur: 43

Ini membantu seseorang, seseorang tidak, yang tidak menghairankan, kita semua berbeza, jika tidak, tidak akan ada pelbagai jenis ubat. Kepada siapa yang tidak membantu, lihatlah negara pembuatannya. Lebih baik mengambil phenibut Latvia, dari segi akal kita - sifar. Ini membantu saya dengan sempurna, dari hari pertama permohonan. Yang penting - ketoksikan rendah.

Ira, 15/03/2013, umur: 23

Adakah ada yang tergagap?

Galina, 03/17/2013, umur: 2

Kami mengalami kecederaan kelahiran, kapal di kepala pecah, dan kawasan serviks mengalami kerosakan, kami menjalani rawatan, kami keluar dari rumah, setelah 5 hari kanak-kanak itu mula mengalami takikardia (140/300), kami diberitahu bahawa kanak-kanak itu sakit neurologi, ditetapkan finibut, dan phenobarbital, kami meminumnya selama sebulan, kemudian kami membatalkan finibut, kami tidak mengambilnya selama 2 hari, kanak-kanak itu sangat mudah marah, cemas, dan teruja, doktor mengatakan bahawa seharusnya begitu, ia akan berlalu, saya sangat takut bahawa tidak ada akibatnya

Olga, 04/11/2013, umur: 7

Mereka menulis surat kepada anaknya semasa kegagapan (anjing itu takut), yang ditentukan mengikut skema tertentu, hasilnya hampir pada minggu pertama. Kesan sampingan: sedikit perencatan (ini tidak menyakitkan kita). sihat!

Irina, 05/06/2013, umur: 38

Ubatnya sangat baik, 5 tahun dirawat untuk dystonia vegetatif-vaskular, tidak ada yang membantu, Phenibut membantu

Irina, 05/06/2013, umur: 31

Galina, Phenibut dibatalkan secara beransur-ansur, doktor tidak selalu mengatakan ini, dari awal satu dos sehari, dan kemudian satu minggu, dan seterusnya selama sebulan. dan secara tiba-tiba apabila anda membatalkannya, kanak-kanak itu berkelakuan sedemikian, tetapi ia akan berlalu.

Igor, 05/23/2013, umur: 42

Saya mula mengambil kerana tidur yang terganggu, saya akan berhenti berlangganan dalam seminggu.

Svetlana, 28/05/2013, umur: 5

Anak pada usia 2 tahun disembuhkan oleh kegagapan yang sangat kuat, walaupun digabungkan dengan Magnelis B6 dan multivitamin ditambah dengan fisioterapi. Rawatan di sanatorium neurologi khas.

Ivan, 06/17/2013, umur: 43

Saya mula mengambil phenibut secara berterusan pada tahun 2005-6 atas dasar alkoholisme, saya masih mengambil 6 tablet. / hari, terdapat kecenderungan bunuh diri, sosiopati yang jelas, dan sikap tidak peduli apabila dibatalkan, saya tidak tahu apa yang harus diganti, dan sebenarnya saya tidak mahu, kerana masalahnya tidak dapat diselesaikan dengan cara ini, walaupun saya akan mengambil maklum balas, saya secara amnya diam mengenai keadaan kesihatan secara umum, jadi jika boleh jangan cuba dirawat dengan bahan kimia untuk luka mental - ini mudah terkawal walaupun di bawah pengawasan doktor. Mencuba untuk mengurangkan dos, pengambilan secara semula jadi, walaupun tidak sama dengan zepam dan opiat. Baiklah, seperti ini.

Ivan, 06/17/2013, umur: 43

Ya, banyak lagi. Pada mulanya, ia membantu memerangi alkoholisme dengan sangat baik dan dalam dos yang kecil, ia hanyalah keselamatan di hadapan mana-mana syarikat yang memerlukan tumpuan dan ketenangan, tetapi ia mempunyai kesan kumulatif dan, oleh itu, toleransi timbul setelah 2-3 bulan kira-kira, semua jenis fobia muncul, dll. Saya juga tidak menyarankan pengambilannya dengan pil tidur dan semua jenis ubat, kerana kesan yang tidak dapat dilupakan mungkin berlaku tanpa disangka-sangka dan di tempat dan situasi yang salah. Dengan tidur, masalahnya serius, hanya insomnia selama 2-3 hari, anda tidak boleh cuba tidur. Kerengsaan dan keadaan panik dan kegelisahan yang sama adalah ketika mengambil 4 sama rata, dengan rasa tidak senang, mengantuk pada usia 8 tahun atau lebih. Nasihatkan apa yang boleh dilakukan, saya tinggal di sebuah bandar kecil dan sikap terhadap masalah seperti itu sangat negatif (di kalangan doktor). Ya, mengenai harganya, lebih murah hanya baking soda dan senang)

Svetlana, 07/01/2013, umur: 47

Dia mengambilnya di tengah kemurungan dan berdebar-debar, seorang pakar kardiologi diresepkan. Saya minum hasil 3 bulan: pada waktu pagi suasana sudah baik dan keinginan untuk melakukan sesuatu. Melihat ubat kami, kesannya, ia menjadi lebih tenang. Ngomong-ngomong, saya baru mengetahui bahawa ia dikembangkan untuk angkasawan, dan sehingga baru-baru ini, tidak seorang pun angkasawan kita memasuki orbit tanpa mengambil Phenibut.

Kanak-kanak berumur 3.5 bulan. Fenibut yang diresepkan, ambil hari kedua, bayi tidur hampir sepanjang masa. Sebelum majlis resepsi, gangguan tidur diperhatikan, air mata berubah menjadi tangisan yang tidak masuk akal, gemetar dengan setiap gemerisik, jadi kami berjalan berjinjit. Hari ini selepas 5 jam! tidur pada waktu siang hampir tidak dikacau untuk dimakan. Selepas 2 jam saya tertidur pada waktu malam, secara senyap tanpa rintihan. Saya bimbang dengan perubahan yang begitu drastik

Olga, 07/20/2013, umur: 31

Saya telah mengambilnya untuk kali kedua. Buat pertama kalinya, doktor menetapkan ulser duodenum ke-12 dengan latar belakang parut ulser untuk menormalkan keadaan psikoemosi. Dia sangat memuji Phenibut, mengatakan bahawa ia juga menormalkan aktiviti otak dan sangat sesuai untuk orang yang mempunyai tenaga kerja mental (versi saya). Menerimanya, saya tidak melihat peningkatan, tetapi tidak ada yang negatif. Kali kedua saya dilantik selepas operasi juga, dengan tujuan "meletakkan kepala saya dalam keadaan teratur" dan melegakan tekanan. Kali ini sudah ada kesannya. Saya benar-benar menjadi lebih tenang, tetapi saya kelihatan seperti "bodoh kecil dari lorong." Saya tidak dapat bekerja. Ketiadaan minda, tumpuan perhatian yang lemah, pemprosesan maklumat yang perlahan, pertuturan lambat, kabut. Saya mula menyusahkan orang yang saya sayangi dengan penghambatan saya, saya biasanya diam mengenai pekerjaan. Saya ditugaskan meminumnya selama 3 bulan. Saya memutuskan untuk berhenti minum selepas 3 minggu, kerana Ketenangan baik, tetapi banyak sisi. Phenibut tidak memarahi, kemungkinan besar, saya mempunyai reaksi individu terhadapnya. Doktor yang saya percayai memujinya.

Pasha, 09/22/2013, umur: 33 tahun

Anda membiasakannya.

Ruzanna, 10/14/2013, umur: 4

Seorang pakar neurologi menetapkan phenibut 1/8, 1 / 6.1 / 5.1 / 4 kepada anak berusia 3 setengah bulan, dan kemudian secara beransur-ansur mengurangkan dos selama dua minggu. Dan berapa kali sehari saya tidak mengatakannya. Siapa tahu, beritahu saya?

Rimma, 10.27.2013, umur: 26

Hari ini, pada usia 2.5 tahun, kita diberikan 1 perempat pagi selama 5 hari, kemudian 1 keempat 4 kali sehari selama 5 hari, kemudian sebulan 1 keempat 3 kali sehari, setelah itu semuanya sama selama lima hari hanya pada arah yang bertentangan, iaitu mengurangkan dos harian. Kami belum minum, di sini kami fikir

Marina, 11/05/2013, umur: 31

Anak perempuan saya juga berumur 2.5 tahun. 1 tablet diresepkan 2 kali sehari untuk diminum 1 bulan. sehingga saya menjelaskan, saya tidak akan memberi

Alesia, 11/09/2013, umur: 38

Marina, 1 kali sehari, ini banyak untuk zaman ini! Anak perempuan saya mempunyai 3,5 tahun, perkembangan pertuturan yang tertunda, diresepkan 1,4 3 kali sehari untuk minum sebulan penuh! Kami minum 2 minggu, tidak ada perubahan!

Natalia, 11/26/2013, umur: 4

Alina, dengan kelewatan dalam perkembangan pertuturan, cubalah Kogitum, kami mula meminumnya pada usia 3.5 tahun, hasilnya sangat baik, kami perhatikan semuanya. Ucapan banjir, sekarang anda perlu membantu menyelaraskannya.
Phenibut sekarang diresepkan supaya anak menjadi lebih tenang, hanya mula memberi 1/4 atau 1/3 3 kali sehari, mari kita lihat.

Tuna, 12/10/2013, umur: 18

Saya biasa meminumnya untuk menormalkan tidur, tetapi saya mencampurkannya dengan piracetam dan alat bantu..
Saya fikir untuk mencuba secara intranas (melalui hidung), Google diam, tetapi saya tertanya-tanya:

Tamara, 12.19.2013, umur: 50

Saya telah bekerjasama dengan orang-orang selama dua belas tahun yang pada awalnya sangat dibantu oleh tablet penenang atau antidepresan, hanya sebilangan kecil yang dapat menyingkirkannya di masa depan (sebarang ubat yang berasal dari bahan kimia mengganggu autonomi, termasuk keseimbangan hormon)

Nina, 12/21/2013, umur: 70

Saya mula mengambil phenibut dari insomnia mengikut preskripsi doktor. Hasilnya baik. Dia mula tertidur. Biasanya, tekanan darah menurun. Mood baik. Saya mengambil satu tablet pada waktu malam. Tetapi saya takut ketagihan.

Gesha, 01/09/2014, umur: 45

Phenibut adalah ubat yang sangat lemah. Saya tidak mengesyorkan. Di sini, cendawan, adalah perkara lain. Saya makan beberapa cendawan dan semuanya baik-baik saja!

Konstantin, 08/05/2014, umur: 32

Saya mula mengambil Phenibut dari insomnia, hasilnya adalah "super", saya tidak dapat tidur sepanjang malam, tetapi pada waktu pagi dan sepanjang hari saya berjalan seperti mengantuk. Saya membuangnya, lebih baik mengambil tablet phenoziam, saya tidur seperti bayi dan pada waktu pagi!
Jadi mungkin pil ini tidak sesuai dengan saya, tetapi pada pendapat saya lebih baik jangan bereksperimen dengan mereka, tidur yang buruk, minum pil tidur, kepala anda tidak berfungsi dengan baik, ambil Nootrop, jika pening adalah Betaserk, umumnya tidak ada tablet untuk semua penyakit!

Galina, 09/23/2014, umur: 66

Saya diberi ubat phenibut 3 kali sehari, ini sangat membantu, hanya ruam yang muncul, mungkin bukan dari itu, saya tidak tahu. Semasa menerima (Latvia)

Alena, 11/17/2014, umur: 31

Kali kedua, pakar neurologi menetapkan kanak-kanak. Dia sekarang berumur 1.5 tahun. Gangguan hiperaktif kekurangan perhatian. Saya tidak tahu bagaimana seseorang, tetapi bayi saya menjadi tidak terkawal. Dan sekarang dia biasanya tidur dengan pertengkaran. Sekali dari 4hb. Ambil 2 kali sehari untuk 1/4 tablet. Saya tak tahu nak buat apa Batalkan atau ikuti kursus seperti yang dikatakan oleh doktor (2 bulan)

Phenazepam juga boleh diambil dengan kejayaan yang sama. Tiga kali lebih murah.

Igor, 01/04/2015, umur: 55

Ahli terapi memberi rawatan selepas 2 kali pukulan, tanpa hasil, hanya asid yang ditanam perut

Ru, 01/15/2015, umur: 30

Makan tiga roda pada satu masa, segera berasa lebih baik dari semua masalah

Natalia, 01/29/2015, umur: 30

30 tahun. Diagnosis: VVD, gangguan kecemasan, kegagapan.
Mengambil masa beberapa hari Phenibut.
Ubat:
- melegakan kegelisahan pada hari ketiga;
- bercakap menjadi lebih mudah;
- rasa tenang dalam diri.

Kekurangan:
- pada waktu petang saya benar-benar mahu tidur;
- "memupuk" keadaan tidak peduli terhadap pekerjaan yang bertanggungjawab :)

Elena, 02/13/2015, umur: 40

Seorang pakar neurologi memberi saya ubat: kerja saraf, tekanan, mudah marah. Dia mengambil masa 2 minggu, sama sekali tidak membantu, tetapi sebaliknya hanya memburukkan segalanya: dia menjadi lebih mudah marah, marah, minat terhadap semuanya hilang. Lebih baik mengambil adaptopole, dari situ memang ada akal.

Svetlana, 03/02/2015, umur: 47

Saya mengambil Phenibud bersama suami. Suami adalah seorang alkoholik, sedang dikodkan, psikopat, kemarahan yang tidak terkawal, selalu mood buruk. Selain Phenibud, tidak ada satu pun ubat yang menolongnya. Dia menjadi lebih tenang, moodnya bertambah baik. Orang melihat perubahan positif di dalamnya. Saya juga mengambil ubat ini. Kesejahteraan, mood yang baik, keinginan untuk melakukan sesuatu muncul. Untuk menjimatkan wang, kami minum ubat ini pada waktu pagi dengan 1 tablet. Apabila anda berhenti mengambil ubat, tidak ada perasaan ketagihan (pada keduanya). Doktor menetapkan saya minum dua kali sehari untuk neurasthenia. Kesejahteraan bertambah baik dari dos pertama. Sama sekali tidak ada rasa mengantuk, kelesuan. Satu-satunya perkara yang mereka perhatikan adalah ubat dari pengeluar yang berbeza (Rusia, Belarus dan Latvia), kami mencuba semuanya. Hanya Latvia yang benar-benar membantu (harganya sekitar 320 rubel). Selebihnya tidak ada artinya (Rusia lebih dari 100 rubel, Belarus - kira-kira 220 rubel).

Valera, 03/05/2015, umur: 25

Neurosis keadaan obsesif. Ditugaskan pada zaman kanak-kanak - dibantu dengan baik. Siapa yang tidak tahu - masih ada ubat seperti itu - chlorprotexen (dalam dos yang sangat kecil 3 kali sehari secara berterusan). Mengapa ramai yang mudah marah - kerana ubat-ubatan yang mempunyai kesan antidepresan dapat menimbulkan kegatalan, insomnia, mudah marah. Maka orang hanya perlu mengurangkan dos.

Bayi kami yang berusia 2 tahun telah diresepkan oleh pakar neurologi Phenibut 1/4 tablet 1 kali semalam untuk jangka masa yang panjang selama 2-3 bulan, hasilnya positif jika anak menangis 6 kali malam, sekarang 1-2 atau bahkan tidur sepanjang malam, dan bagaimana kemudian dia menjadi lebih tenang kerana dia menyedari bahawa dia tidur entah bagaimana "berkedut" voshchivaetsya, jadi bagi kami itu adalah keselamatan. tarikh akhir untuk "mengikat ubat ini" sudah tiba, tetapi setelah pembatalan semalam saya perhatikan bahawa anak perempuan saya mula tidur dengan cemas sekali lagi, mungkin ini disebabkan oleh perjalanan yang kerap sepanjang bulan yang lalu, secara umum saya akan memerhatikan, saya fikir saya akan menggunakan nasihat Galina dan saya akan mengurangkan dos dan tidak membatalkan secara tiba-tiba. semasa kita minum dalam sehari. Saya fikir ubat itu akan bersetuju bahawa ia adalah individu! sihat!

Inna, 04/29/2015, umur: 41

Hari ini adalah hari pertama pengambilan Phenibut. Seorang pakar neurologi menetapkan 1 tab 2 kali sehari untuk neurosis. Saya belum dapat mengatakan apa-apa. Sangat kental di kerongkong. Semoga membantu menyingkirkannya.

Natalia, 05/21/2015, umur: 31

Serangan panik bermula (masalah dalam keluarga). Hari ini, ahli terapi itu menetapkan Phenibut selama seminggu. Mari lihat apa yang akan berlaku seterusnya.

Julia, 28/05/2015, umur: 34

Dari VVD dan peningkatan kegelisahan banyak membantu saya, walaupun saya minum bersama dengan tekanan darah (amitriptyline) pada 1 tab. setiap hari, tidak ada ketenangan dari amitriptyline sahaja. sekarang sudah betul-betul pada waktu pagi mood yang baik, keinginan untuk melakukan sesuatu, fikiran yang jernih dan, yang paling penting, ketenangan yang lama ditunggu-tunggu dan tidak adanya gejala vegetatif. saya minum bahasa latvia.

Inna, 06/23/2015, umur: 42

Pada mulanya, ya, itu adalah jaminan, dan kemudian menjadi kecewa. Saya tidak menemui ketagihan.

Peter, 08/08/2015, umur: 66

Apabila RLS ternyata berkesan, mirapeks harus berhenti.

Galina, 08/23/2015, umur: 33 tahun

Adakah Phenibut membantu selepas kecederaan kepala, diikuti dengan kraniotomi? Setahun telah berlalu sejak kecederaan, pertuturan semakin merosot, fungsi motor belum pulih sepenuhnya, seperti ingatan.

Phenibut membantu saya dari pening, tetapi saya perlu mengambilnya sekurang-kurangnya sebulan, ia mempunyai kesan kumulatif, ia tidak langsung membantu. Saya mengambil ubat lain dan tidak membantu. Sudah tentu, setiap orang perlu memilih rawatan secara individu.

Psikonaut, 11/08/2015, umur: 46 tahun

Semasa mengambil, perhatikan.
Saya dicetuskan oleh alergi (tidak ada sebelumnya) dan keadaan betis dan tangan yang kejang.
Boleh digabungkan dengan sesuatu.

Oksana, 11/09/2015, umur: 25

Phenibut sangat membantu: mood bertambah baik dan ingatan. Tetapi sebaik sahaja anda berhenti minum ubat, di sinilah bermulanya "keseronokan sebenar". Anda mungkin perlu mengurangkan dos secara beransur-ansur.

Andrey, 01/22/2016, umur: 42

Inilah yang akan saya ceritakan. Saya mengambil masa seminggu, selepas dos pertama (2X250mg) saya mengantuk selepas beberapa jam, ADA Euforia SEBENAR DALAM 4 JAM. Secara amnya, keadaan euforia yang diberikan oleh Phenibut sedikit menyerupai ganja. Buat kesimpulan. Dan hakikat bahawa dia diresepkan kepada anak-anak pada umumnya adalah kejahatan, setelah pengalaman seperti itu di masa kanak-kanak akan ada kecenderungan untuk ketagihan.

Sergey, 03/05/2016, umur: 51 tahun

Sangat sesuai. cuba dan anda akan baik-baik saja.

Konstantin, 03/14/2016, umur: 44

Perkara utama adalah tidak terpikat dengannya. Untuk itu semua ketakutan, kegelisahan dan psikosis kembali tiga kali. Tamat kursus dengan mengurangkan dos.

Maria, 03/15/2016, umur: 69

Majlis sambutan bermula, harapan terakhir untuk menyingkirkan atony dan keadaan tertekan. Setakat ini, kesannya hanyalah keadaan tidur nyenyak, dosnya dikurangkan menjadi 2 tablet. dalam sehari. Kita akan melihat bagaimana keadaannya.

Victoria, 03/16/2016, umur: 30

Seorang pakar neurologi di klinik menetapkan kanak-kanak, 2.5 tahun. Saya memberikan sebulan untuk 1 tan. 2 kali sehari, sementara saya memberikannya menjadi lebih tenang dan tidur menjadi lebih baik. pada akhir dos, dia mula mengurangkan dos secara beransur-ansur. apa yang berlaku kepadanya ketika pil itu berhenti memberi, kata-kata tidak dapat digambarkan. dia menjerit hampir sepanjang hari, semuanya salah untuknya, 4 hari kemudian dia menyeretnya ke pakar neurologi yang berbayar, dia mengatakan bahawa tablet terlalu kuat untuk anak itu, dan sindrom penarikan muncul. menetapkan Tenoten dan magnesium B6, setelah beberapa hari keadaannya bertambah baik. jadi pendapat saya mengenai ubat ini adalah negatif

Victoria, 03/16/2016, umur: 30

Maaf, saya membuat kesilapan dengan dosnya, mungkin 0.5 tablet 2 kali sehari. secara amnya mengikuti cadangan pakar neurologi

Konstantin, 05/08/2016, umur: 45

Secara umum, dari pengalaman saya sendiri, dengan mengambil kira hakikat bahawa setiap orang mempunyai organisma yang berbeza. Jangan takut untuk bereksperimen. Pengambilan pertama 5-7 tablet, iaitu dengan segera dos harian. Kesannya berlaku dalam 5-6 jam. Maka anda hanya perlu menjaganya, berdasarkan keadaan anda. Tiga hari pertama, mengantuk dan pening, tidak kuat, maka semuanya hilang. Mengeringkan telapak tangan, mulut kering semasa tidur malam, tetapi mimpi indah. Saya mengambil dos harian pada waktu pagi, sudah cukup. Dua - tiga tablet sehari, dengan gejala serius - umumnya tidak ada.

Elena, 05/11/2016, umur: 48

Saya akan menulis mengenai suami saya, 7 tahun yang lalu terdapat strok, pada tahun 2016. cuba Phenibut- tinjauan negatif. Segera semuanya sihat - euforia dan menjadi lebih baik, seperti katanya, hari ini sudah di rumah pada hari ke-4, saya selesai minum pil ini, pening dan loya. Saya tidak mengesyorkan minum pil ini!

Elena, 05/25/2016, umur: 53 tahun

Ubat ini diresepkan oleh pakar neurologi dengan PMS: mudah marah, insomnia, benjolan di kerongkong dan sebagainya. 1 tablet pada waktu malam selama dua bulan. Saya meminumnya - menjadi lebih mudah, impian bertambah baik. Tidak ada yang memberi amaran mengenai akibat penarikan dadah. Setelah menarik diri, setelah beberapa minggu, semua gejala kembali, dan dengan penuh dendam, tekanan mula melonjak ke 140/100. Nampaknya tidak terlalu tinggi, tetapi saya hipotensi, saya selalu mempunyai yang lebih rendah. Dengan tekanan yang semakin meningkat, serangan berlaku - Benjolan di kerongkong - perasaan bahawa air bahkan tidak dapat ditelan. Fobia telah meningkat, saya takut tinggal bersendirian, saya tiba-tiba mati lemas, dan tidak ada orang di sekitar. Jalan terus ke psikiatri. Inilah ubat.

Marina, 29/07/2016, umur: 45

Seorang pakar neurologi menetapkan kursus untuk memperburuk luka saraf trigeminal. Saya tidak merasakan kesannya, pada minggu pertama terdapat pedih ulu hati dan muntah. Saya tidak melihat alasan untuk terus menyeksa badan

Tamara, 08/04/2016, umur: 57

Ubatnya sangat baik, sangat membantu. Jangan lupa bahawa dia mempunyai tindakan siang hari dan tidak menggunakannya pada waktu malam.

Svetlana, 08/06/2016, umur: 46 tahun

Doktor menetapkan 1 tablet 500 mg pada waktu malam. Dia mula tertidur dengan lena dan tidur hampir sepanjang malam. Walaupun saya bangun, saya mudah tertidur semula. (masalah tidur selama lebih dari 10 tahun). Dos yang sedikit meningkat. Pagi - makan tengah hari pada 0.5 tablet, pada waktu malam 1. Dan ini mempengaruhi keadaan umum dengan baik. Saya sangat suka.

Irina, 08/10/2016, umur: 8

Ahli neurologi itu menulis surat kepada anak perempuannya, kerana amukan dan ketakutan yang berterusan. Kami sudah minum hampir seminggu, tidak ada penambahbaikan, malah semakin teruk pada beberapa ketika. Saya meragui kegunaan ubat ini untuk kanak-kanak.

Setiap orang yang menyalibkan tentang ketagihan dan ketagihan dadah - anda perlu memukul kuku di kepala anda. 8 tahun Bekerja dengan angkasawan dan profesor Neumyvakin yang tidak asing lagi. Ini adalah profilaksis untuk menormalkan fungsi otak setelah tanpa berat badan. Graviti bumi sangat mempengaruhi hubungan sinaptik dan saraf, selepas ruang. Terima kasih kepada Yang Maha Kuasa bahawa ubat ini dikeluarkan untuk dijual secara percuma. Apabila anda mula mengambil ubat dalam dos besar 750 mg (3 tablet), setiap orang mempunyai euforia yang serupa dengan addinal atau methamphetamine. Ini adalah biasa. Dia tidak mempunyai sindrom penarikan. Hanya dalam keadaan tersentak dan pemabuk, adakah ini alasan kegemaran. Jaga diri anda. Meditasi, sukan, dan lain-lain Pil bukanlah ubat mujarab..

Irina, 11/07/2016, umur: 28 tahun

Ubat itu tidak membantu semua orang. Tetapi saya bukan salah seorang daripada mereka. Penawar yang baik. Tidak baik untuk menyapih

Tatyana, 11/13/2016, umur: 42

Suami minum Phenibut, membunuh diri. Kebenaran itu disembunyikan, mungkin itu menimbulkan hasil seperti itu.

Olga, 11/20/2016, umur: 33 tahun

Ubatnya baik, tetapi dapat memprovokasi pendarahan walaupun setelah satu dos, sehingga mereka yang mempunyai kerapuhan saluran darah dan kapilari yang buruk, harus berhati-hati. Ubat ini meningkatkan peredaran darah ke seluruh badan..

Elena, 11.24.2016, umur: 6

Sejak berumur 4 tahun, anaknya mengalami sindrom pergerakan obsesif. Kami melantik Phenibut (Latvia, ia membantu semasa anda mengambilnya, anda berhenti mengambilnya sekali lagi. Oleh itu, kami telah mengambilnya selama 2 tahun, kemudian tidak. Kemudian, akhirnya, kami menemui pakar neurologi yang layak yang melantik skema tersebut: bulan Phenibut, kemudian bulan anak-anak Tenoten., kemudian Persen bulan, kemudian 15 hari B6, rehat 15 hari, kemudian 15 hari lagi Neuromultivitis dan secara semula jadi digabungkan dengan fisioterapi membantu. Sekiranya sekali lagi ada beberapa gema yang saya berikan kepada Tenoteni dan B6. Tetapi secara individu, anda benar-benar perlu memilih rejimen rawatan. ubat tidak selalu dapat disembuhkan.

Cinta, 12/23/2016, umur: 56

Ubat yang sangat baik. Saya mengalami banyak tekanan. Kerana ini, ada kekacauan fikiran di dalam kepala saya, insomnia, harapan yang cemas. Saya pergi ke ahli psikologi sebanyak 2 kali. Dia menasihati Phenibut. Pada hari kedua, keadaan bertambah baik. Orang ramai, saya mengesyorkannya kepada semua orang.

Elena S., 01/07/2017, umur: 50

Saya mengambil ubat baru-baru ini, saya segera merasakan tindakannya. Tidur dinormalisasi, ada masalah, kesihatan, ingatan, dan daya kerja badan bertambah baik. Saya tidak merasakan ketagihan.

Tatyana, 01/17/2017, umur: 48

Ubat yang sangat baik. Saya minum sebulan dan insomnia seperti dulu. Suami meninggal kerana onkologi, saya fikir saya tidak akan bertahan dari psikoterapi A.Vichkapov yang dilantik, jaga diri.

Natalia, 01/31/2017, umur: 39

Di tempat kerja, tekanan berterusan, masalah tidur selama beberapa bulan, tekanan darah tinggi telah diperoleh. Dari pandangan bos, dia mulai gemetar terlebih dahulu, dan pada hari Ahad dari makan siang ada sesuatu yang menguncup di perutnya kerana hanya memikirkan bahawa dia akan bekerja esok. Saya mencuba valerian, Afobozole - tidak membantu. Pakar neurologi pertama kali menetapkan grandaxin, saya lemas darinya, kepala saya terasa berat, tidur saya lebih teruk. Dibatalkan, kemudian menetapkan 250 mg phenibut pada waktu pagi dan petang selama 1 bulan. Saya telah mengambil ubat ini selama 10 hari. Sejak hari pertama saya merasakan kesan positif: Saya menjadi lebih tenang untuk bertindak balas terhadap segala-galanya, saya tidak lagi merasa begitu letih pada waktu petang, tidur saya bertambah baik. Dua hari pertama mempunyai kesan sampingan: kelesuan dan mengantuk, tetapi pada pertengahan minggu ia telah berlalu. Selama beberapa hari tekanan tidak melonjak - saya tidak minum pil untuk darah tinggi. Saya bahkan tidak tahu apa yang akan saya lakukan apabila kursus bulanan berakhir. Saya harap kesannya akan lama.

Cinta, 01/31/2017, umur: 57

Phenibut adalah ubat yang baik, yang menulis mengenai insomnia - doktor mengatakan bahawa ia tidak boleh diambil sehingga 15 jam

Dmitry, 02/08/2017, umur: 35

Migrain gila terseksa. 4-5 hari seminggu sakit sehingga saya tidak mahu hidup. Di mana sahaja saya berada, berapa banyak wang yang saya ambil, tetapi tidak ada yang membantu. Migrain sejak kecil. Hasilnya, saya berada di Tula secara kebetulan. Pakar neurologi menetapkan Phenibut bersama tablet Picamilon 1 tiga kali sehari dan itu. Kursus ini adalah 1-3 bulan. Guys, ia hanyalah sesuatu. Saya sekarang tahu apa itu kualiti hidup. Yang mempunyai migrain akan memahami saya. Phenibut mengambil bahasa Latvia. Sudah tentu, harganya mahal sekitar 400r untuk 20 keping (Rusia 160-280r.). Saya belum mencuba pengeluaran Rusia. Setiap orang yang menulis ulasan negatif, dan lain-lain, perlu memahami bahawa tubuh manusia sangat kompleks dan individu sehingga sukar untuk mencari penawar walaupun untuk penyakit jenis yang sama. Secara umum, kompleks ini membantu saya. Selepas 6 bulan, pencegahan. Saya harap seseorang dapat membantu menyemak saya.

Peter, 03/29/2017, umur: 29

Dari Neumyvakin Ivan Pavlovich mendengar tentang Phenibut. TIDAK PERNAH MINUMAN! Tetapi saya mempercayainya. Saya mencubanya, kerana keadaannya sangat gelisah kerana beberapa sebab. Saya minum 2 tablet pada hari Jumaat. Sabtu dan Ahad berada dalam keadaan berbeza. Tenang dengan rasa yakin bahawa semuanya terkawal. SUPER! JANGAN PERCAYA SESIAPA UNTUK MEMPERCAYAI KUASA DAN SAYA JUGA, MENCUBA DAN SEGALANYA ANDA AKAN MEMAHAMI.

Yuri, 08/25/2017, umur: 39

Oleh itu, ia mendorong saya untuk menelannya. Dua keadaan tertekan yang kekal, perniagaan tergendala, hubungan selama 6 tahun semakin teruk. 3 bulan semuanya habis. Kebimbangan dan kebimbangan berterusan. Dengan bodohnya, saya mengalami kemurungan dan tanpa doktor jelas. Mimpi itu terganggu - saya tertidur seperti biasa, seperti biasa, tetapi tepat jam 5:00 waktu yang terbuka, degupan jantung dan venus selama lima jam bukanlah PA, tetapi sesuatu yang serupa dengan, melankolis yang mengerikan, di kepala saya dan semuanya tidak lagi tidur. Dalam hidupnya, dia aktif, ceria, bermain sukan, tetapi nampaknya masih tidak besi dan tidak pernah menyangka bahawa akan ada masalah dengan tidur. Saya bermula tepat dengan Novo-Passit mengikut arahan, saya menyedari bahawa ada kesannya, tetapi tidak mencukupi. Ditambah Phenibut semalam. Saya mengambil dua tabla. Ia menjadi lebih mudah, juga terbangun pada pukul 5:00, tetapi di otak lebih tenang bahkan ada cubaan untuk jatuh lagi ke tangan Morpheus. Sekarang saya tenang, hanya latar belakang pemikiran negatif yang masih ada, tetapi ini adalah cara kerja normal dialog dengan diri sendiri. Saya belum merasakan kesan sampingannya, saya secara fizikal sihat seperti gajah; oleh itu, badan boleh menahan pertahanan, atau mungkin tidak. Keadaannya bertambah baik, kurang kegelisahan, kurang penemuan diri, aktiviti fizikal dan mental tidak terjejas. Saya tidak akan mengambil masa yang lama perkara utama adalah menghentikan tekanan dan perkembangan depa, dan kemudian saya akan menemui fokus baru dalam kehidupan dan hubungan baru dan saya fikir semuanya akan berjalan lancar. Skor ubatnya sangat baik. Baltik.

Vadim, 09/06/2017, umur: 47

Saya mengambil noobut, Phenibut Ukraine jauh lebih murah. 2 tahun, saya mengambil 1 tablet setiap 1-2 minggu. Kesannya adalah dan, walaupun 1 tablet sering mengurangkan kebisingan di kepala, saya menghidap ensefalopati vaskular. Pil lain juga tidak mengurangkan kebisingan semasa kursus. Sekiranya anda mengikuti kursus ini, maka setelah pembatalan berlaku keagresifan, jadi anda perlu menariknya secara beransur-ansur atau beralih ke phenazepam selama 2 hari. Peringkat 5-.

Sasha, 11/16/2017, umur: 45

Demi minat, saya mengambil 1 tablet untuk pertama kalinya, satu jam berlalu, kesannya sifar, saya minum satu lagi, satu jam lagi berlalu, kesannya adalah sifar! Saya pulang untuk makan tengah hari dan mengambil pil ketiga, biasanya n = u = h = e = g = o! Hanya saya?

Nina, 03/24/2018, umur: 40

Rasa cemas ketika saya mengingati diri sendiri, kemudian ada kutu di mata, baru-baru ini terdapat sedikit otot yang berkedut atau kontraksi ketika bersantai sebelum jatuh tidur dan dengan itu bangun sendiri, ini menyebabkan tidur sekejap, dan kemudian tidak mungkin. Doktor menetapkan Phenibut 1 t. Pada waktu petang dan Mebikar 1 t. Pada waktu pagi sebulan. Dari pil pertama saya tidur seperti yang dibunuh, tetapi pada waktu siang saya seperti mabuk, saya minum selama sebulan, tetapi setelah tekanan pertama gejala kembali dan tablet berhenti berfungsi.

Rita, 12/15/2018, umur: 27

Mengambil Phenibut dari SNS, ubat yang sangat baik. Namakan Phenibut XT, dikeluarkan di Amerika Syarikat. Dalam kapsul, dos 500 mg, tidak seperti Rusia dan Latvia, di mana 250 mg setiap tablet. Ya, dan tindakannya tidak dapat dibandingkan, SNS jauh lebih hebat, bukan kerana Amerika Syarikat dianggap sebagai pemimpin dalam pengeluaran ubat-ubatan. Saya tidak menyedari tindakan Rusia bahawa perlu mengambil 3 tab - 750 mg, dari bahasa Lithuania ia berfungsi dengan baik selama 2-3 hari, kemudian menjadi ketagihan dan hampir tidak ada kesan. Saya boleh mengambil phenibut ini selama 2 minggu, 2 kapsul sehari dan ia akan berfungsi, dan ia berfungsi dengan cara yang istimewa - tidak melambatkan, tetapi sebaliknya mempercepat, fikiran saya bersih dan tenang, tetapi pada masa yang sama anda aktif. Untuk harganya ternyata perkara yang sama, lebih murah lagi jika anda bergantung pada jumlah mg bahan dalam bungkusan. Ini adalah phenibut sportipitovskiy, tidak dijual di farmasi, anda boleh membeli tanpa resep.

Margarita, 22/03/2019, umur: 27 tahun

Dia tidak sesuai dengan saya. Kemudian dia minum grandaxin seperti yang ditentukan oleh ahli terapi, ketika dia berada di ambang gangguan saraf kerana serangkaian masalah dalam hidup. Doktor mengatakan bahawa kegelisahan agak berlebihan, berlebihan, seperti yang sudah saya fahami. Saya suka kesannya, grandaxin bertindak segera setelah mengambil pil, setelah berjam-jam ia menjadi tenang dan santai. Ini adalah ubat penenang siang hari, jadi rasa mengantuk tidak mengganggu. Daripada kekurangan, jika anda tiba-tiba minum pil bukan pada waktu pagi, tetapi pada waktu petang atau lewat petang, sukar untuk tertidur.

Baca Mengenai Pening